XXL Nutrition

waarom spiergroepen maar 1x pw trainen?

jeroenb

Novice
Waardering
0
waarom trained iedereen alles maar 1xpw? als er 2dagen tussen zit kun je toch makkelijk die spiergroep nog een x trainen....
Weet iemand een goed schema daarvoor? Ik doe zelf gauw teveel sets per spiergroep, wat is normaal voor elke spiergroep?
Kan eventueel oo 2x per dag trainen, zoals dat schema wat ik hier ook al had gepost, alleen blijkt dat dus niet zo goed te zijn.
Wat is dan wel een goed schema, als je alle spiergroepen 2x per week wilt trainen? Ben van mening dat dat toch beter is..........alvast bedankt.

Tja t ligt eraan hoe je lichaam erop reageert. Lang geleden deed ik alles 3 x per week en toen ik toen gedwongen moest overschakelen naar 1 x per week merkte ik t verschil pas. Ik ben van mening dat je als je echt tot failure gaat bij 1 x per week je echt aardig wat dagen nog nodig hebt om te herstellen en groeien. Maar zoals ik al zei, doe wat je zelf prettig vindt.

Als je voelt dat je meer dan een keer per week een spier kan trainen, doe het dan maar.

Persoonlijk zou ik het kunnen. Enkel kuiten train ik meer dan 1keer per week, 3dagen tussen elke training. Heb het daarmee al moeilijk want heb meestal 3dagen last van mijn kuiten.

Beginners trainen altijd te veel, is voor niks goed. Maar dat ondervind je vanzelf met de jaren.

ik heb verschillende schema's geprobeerd.. van 3 x per week tot 1 x per week.

ik moet zeggen dat 1x per week t beste werkt voor mij, m'n spieren zijn meestal écht niet 100% hersteld na 2-3 dagen rusten als ik een goede intensieve training gehad heb.

en ik groei ook beter nu sinds ik 1x per week doe. bij ons vertelde eerst zon instructeur die me probeerde wijs te maken dat als je de spier niet om de 48 uur weer maximaal belast dat je dan niet optimaal zou groeien... bullshit dus !

dat is idd achterhaalde bullshit jah!

Frenkpie zei:
ik heb verschillende schema's geprobeerd.. van 3 x per week tot 1 x per week.

ik moet zeggen dat 1x per week t beste werkt voor mij, m'n spieren zijn meestal écht niet 100% hersteld na 2-3 dagen rusten als ik een goede intensieve training gehad heb.

en ik groei ook beter nu sinds ik 1x per week doe. bij ons vertelde eerst zon instructeur die me probeerde wijs te maken dat als je de spier niet om de 48 uur weer maximaal belast dat je dan niet optimaal zou groeien... bullshit dus !

waarschijnlijk geinspireerd door de 2x dag/6x week training van den arnold...

ik trainde vorig jaar nog alles 2 keer per week en zwaar,op de duur ging ik niet meer vooruit en had al snel last van de schouders en onderarmen en kon niet meer voluit gaan,totdat ik in februari een nieuwe trainingsmaat had die zei je overtraint je volledig
sindsdien trainen we samen alles een keer per week en bleef ik gespaard van blessures
daarom train ik niet meer alles tweemaal

idd als je een spiergroep goed intensief traint is een keer per week genoeg. Ikzelf laat elke spiergroep 5 dagen rusten. Ik heb ook schema's gevolgd van 2 keer per week, maar dan moet je elke training niet teveel doen zeg maar 70-80 %, anders ga je zeker overtrainen. Moet voor jezelf uitzoeken wat het beste werkt en afwisselen van schema om de paar maanden is nog altijd het beste!

Gewoon 1x in de week trainen, je denkt dat je meer kan, maar dr is meer dan alleen spierpijn. Het kan zijn, dat je geen spierpijn hebt en dat je spier toch nog niet helemaal hersteld is. Je moet goed onthouden dat je met krachttraining je spierweefsel sloopt en met de rust weer hersteld, als je de rust verwijderd, dan breek je meer spier af dan je aanzet.

p.s.
Je kan kleinere spiergroepen opzich wel 2x per week pakken, maar bij mij groeit het sneller, als ik ook deze maar 1x in de week pak.

ik ben nu een schema van 3 x per twee weken; na ruim een half jaar 1x per week getraind te hebben. variatie is toch het sleutelwoord?????

Mijn schema ziet er als volgt uit en blijkt voor mij erg goed te werken.

Maandag:
Rug - Biceps.

Woensdag
Borst - Triceps

Vrijdag
Benen - Schouders

Dit houd ik dan altijd 2 tot 2 1/2 maand vol rustweek en oefeningen veranderen schema omgooien blijf de spiertjes verrassen.

Jij zegt dat je 2 keer per week 1 spiergroep wil gaan trainen en dan ook nog 2 keer per dag !!
Zou ik zeker niet doen kans op overtrainen is erg groot als je voluit gaat tenminste. Ook zal je denk ik een stuk minder groeien want je groeit niet tijdens trainen maar tijdens je rust. En als je rust niet optimaal is zal je dus meer spierafbraak als spieropbouw hebben omdat je tijdens trainen je spieren sloopt en in de rust ze weer (groter) laat herstellen. Valt die rust weg dan kan er dus geen groei plaats vinden maar alleen maar slopen met alle nadelige gevolgen vandien.

mien zei:
ik ben nu een schema van 3 x per twee weken; na ruim een half jaar 1x per week getraind te hebben. variatie is toch het sleutelwoord?????

variatie in de oefeningen ja
maar niet in de keren per week(tenminste als je echt intensief traint niet)

meerdere malen pw dezelfde spiergroep kan, maar niet till failure

zoek maar eens op HST

plus dat t imo geestelijk nadelen aankleven, na verloop van tijd zal ik er weinig zin meer in krijgen.

een keer per week een andere spiergroep kijk ik al uit naar de volgende week mocht de training niet geweldig zijn gegaan. ok, klote oip dat moment maar de motivatie die een week later erop volgt om t goed te maken maakt dat ruimschoots goed

iik zou zeggen, kijk wat voor jou t beste werkt, dus doe t maar gewoon en gooi t vervolgens eens om naar 1 maal per week.

Terug
Naar boven