MuscleMeat

Waarom (tijdelijk) stoppen met Creatine-inname? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nieouwehoere

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 jan 2010
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Goedendag

regelmatig zie ik op internet informatie voorbij komen dat er na een creatine cyclus een aantal weken gestopt dient te worden, omdat het effect dusdanig minder wordt.

Waarom is dit?

Kan iemand me dit uit leggen?

Alvast bedankt:thumb:
 
IK lees hier overal dat je niet moet stoppen (geen cyclussen dus) en dat het effect hetzelfde blijft.
 
Kan je gewoon doornemen. Is een oude theorie dat je het in cycles moet nemen.

Zelfde voor laadfases, gewoon 2 a 3gram per dag beginnen en blijven doornemen.
 
5 gram ed year round.
 
Kan je gewoon doornemen. Is een oude theorie dat je het in cycles moet nemen. Zelfde voor laadfases, gewoon 2 a 3gram per dag beginnen en blijven doornemen.

Fout. Te lang nemen downreguleert de creatine transporter naar de spieren en daarom kan je het effect niet veel langer dan 2-3 maanden handhaven.

Omdat laden sneller is en je het effect dus maar tijdelijk kan handhaven is laden wellicht ook een betere optie.

5 dagen lang 3-4x 5 gram naar binnenwerken, en daarna 5g na je training voor 2-3 maanden. Daarna tijdje stoppen (maandje of 2).
 
Fout. Te lang nemen downreguleert de creatine transporter naar de spieren en daarom kan je het effect niet veel langer dan 2-3 maanden handhaven.

Omdat laden sneller is en je het effect dus maar tijdelijk kan handhaven is laden wellicht ook een betere optie.

5 dagen lang 3-4x 5 gram naar binnenwerken, en daarna 5g na je training voor 2-3 maanden. Daarna tijdje stoppen (maandje of 2).

Bron?
 

Dat de effecten maar tijdelijk kunnen worden gehandhaafd:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12701809

Dat na de training net iets effectiever is:
http://www.jissn.com/content/10/1/36

De verklaring voor het maar tijdelijke effect is waarschijnlijk de downregulatie van de creatine transporter, dat is iig in dierstudies e.d. zo gebleken, en gezien de eerste studie hierboven geldt dat waarschijnlijk ook gewoon voor gezonde mensen. Bronnen hiervoor heb ik niet direct bij de hand maar denk dat die eerste link je het meest om gaat.
 
Fout. Te lang nemen downreguleert de creatine transporter naar de spieren en daarom kan je het effect niet veel langer dan 2-3 maanden handhaven.

Omdat laden sneller is en je het effect dus maar tijdelijk kan handhaven is laden wellicht ook een betere optie.

5 dagen lang 3-4x 5 gram naar binnenwerken, en daarna 5g na je training voor 2-3 maanden. Daarna tijdje stoppen (maandje of 2).

Ah zie de studies al, eens lezen.

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:28 ----------

Dat de effecten maar tijdelijk kunnen worden gehandhaafd:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12701809

Dat na de training net iets effectiever is:
http://www.jissn.com/content/10/1/36

De verklaring voor het maar tijdelijke effect is waarschijnlijk de downregulatie van de creatine transporter, dat is iig in dierstudies e.d. zo gebleken, en gezien de eerste studie hierboven geldt dat waarschijnlijk ook gewoon voor gezonde mensen. Bronnen hiervoor heb ik niet direct bij de hand maar denk dat die eerste link je het meest om gaat.

Eerste zijn we niets zonder de full tekst.

http://link.springer.com/article/10.1023/A:1022439302975#page-1

Hier alvast een deel, ben nog aan het zoeken naar de rest. Maar je kan wel eens gelijk hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zie karma, heb de full tekst even geupload voor je.
 
Zie karma, heb de full tekst even geupload voor je.

Ok, thanx ;)

---------- Toegevoegd om 18:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------

Zie karma, heb de full tekst even geupload voor je.

Ga me bij jou aansluiten. Het lijkt te kloppen alhoewel er meer lange termijn studies moeten gebeuren. Maar het lijkt me voorlopig geen goed plan dit op lange termijn te nemen. Vraag me af of 4 weken on en dan een pauze geen beter idee is.

Negatieve effecten op insuline en het immuunsysteem moeten daarbij ook nog verder onderzocht worden.
 
5 gram s'morgen, 5 gram na de training, non stop
 
Oke verschillende meningen dus, zelf heb ik namelijk wel het idee dat wanneer ik het een aantal maanden gebruik dat het effect afneemt. Merk namelijk in de eerste weken duidelijk verschil in krachttoename. Heb bij bijna alle compounds nieuwe pr's gezet tijdens creatine gebruik (eerste weken).

Ben nu ook bezig met droogtrainen, maar door creatine houd je ook meer vocht vast als ik me niet vergis??? Correct me if i'm wrong...

Maar mensen hier die constant creatine nemen merken niet een duidelijke toename in massa/kracht wat vervolgens weer afzwakt? Blijft t op niveau?
 
Laatst bewerkt:
dus we kunnen officieel zeggen dat de laadfase dus weldegelijk toegevoegde waarde heeft??
 
Ik neem zelf 8 weken 5gr daags en dan weer een paar weken niet. Dan ervaar ik het beste de werking :)
 
ik wissel nu af, bulk wel en cut niet :D
Merk wel een klein verschil in effectiviteit, kan placebo zijn ook. Waarschijnlijk ook mentaal, als ik begin met creatine kom ik 2-3 kg bij op nog geen twee weken en als ik stop is dit op een goede week ook direct weg :p
Is wel een goede mentale boost bij het cutten en bulken (crea bij bulken, geen crea bij cutten)
 
ik wissel nu af, bulk wel en cut niet :D
Merk wel een klein verschil in effectiviteit, kan placebo zijn ook. Waarschijnlijk ook mentaal, als ik begin met creatine kom ik 2-3 kg bij op nog geen twee weken en als ik stop is dit op een goede week ook direct weg :p
Is wel een goede mentale boost bij het cutten en bulken (crea bij bulken, geen crea bij cutten)
Creatine kost geen fluit en misschien werkt het placebo, maar vind het wel erg lekker in de bulk. Het voelt alsof je meer kracht hebt, maar ja, je zit ook in je energieoverschot dus van beide is wat van te vinden. In ieder geval is het bewezen, dus het meot wel werken:D
 
Back
Naar boven