AndroidHealthClinic

WAAROM toch kwark ipv yoghurt?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

campina(vroegere stasanno) is ook erg lekker


Bahhh, neen

Deze lust ik dan weer niet, vind dat er een raar nasmaakje aan vastzit.

mn top5 kwark:

1)Konings
2)Danone
3)Aldi
4)Lidl
5)kwark uit de reformshop (merknaam ff vergeten)
 
hmm, dit was me toch goed bevallen
banaan+melk+kwark wel niet echt geschikt vooraleer te gaan slapen, maar vond het wle een lekkere shake:cool:
 
Potverdomme, ben vergeten kwark te halen vandaag hehe..

Zal ik dan maar 500 gram naturel yoghurt vreten voor het slapen? (5.1 gram eiwit/100, ± 6 gram koolhydraat/100)
 
Je kan ook de dubbele hoeveelheid yoghurt nemen om aan je eiwitten te komen, alleen heb je dan wel meer lactose binnen.
Andere optie als geld geen bezwaar is: bij de AH hebben ze nu Griekse yoghurt van Total (zowel 0% als 10% vet) en die bevat per 100g maar liefst 10 hele grammen eiwit. Reden is dat deze al is uitgelekt.
Op afstand de lekkerste maar ook de duurste yoghurt die er is.

Of zelf uitlekken net als de kwark. Met elkaar mengen kan ook. De Danio kwark (deze week in aanbieding bij AH) is immers ook kwarkyoghurt.
 
wat vinden jullie van vanille yoghurt van optimel? dat is zooo lekker echt een toetje
 
magere franse kwark is heel goed zit veel eiwitten in ze verkopen het bijna overal succes:D
 
Magere kwark van de C1000 is aan te bevelen. Is de enige kwark die ik puur vind te eten en zelfs gewoon lekker vind...

Is alleen niet helemaal vrij van suikers (3,3 gr per 100) en is maar 7,5 gram eiwit per 100.
 
Bodybuilders of mensen die krachtraining beoefenen eten magere kwark voor de melk eiwitten. Magere kwark is voor die bepaalde groep sporters een functional food. De voedings/verzadigingswaarde van kwark is ideaal voor geleidelijke proteine opname. Yoghurt daarintegen heeft een veel minder gunstige voedingswaarde/verzadigingswaarde om te dienen als functional food. Daarnaast 2,5 halve liter yoghurt in je voedings patroon beschouw ik echt als brute force feeding. ik zit op een bulk dieet en kom net op de 3 kg voedingsmiddelen per dag uit (exclusief water).
 
Ik eet geen van beide atm :D
 
Daarnaast hebben de melkeiwitten die in kwark en yoghurt zitten niet de hoogste biologische voedingswaarde. Variatie in proteine houdende levensmiddelen is erg belangrijk. Als bron voor melkeiwitten ben ik over kwark enthousiast en het is dan ook een voedingsmiddel wat elke dag terugkomt in mijn voedingspatroon.
 
heel simpel in kwark zitten gewoon veel meer eiwitten als in yoghurt ik eet 1 kilo kwark per dag en doe er goed van groeien ff mixen met zoetstof en naar binnen hengsten
 
ik heb hier een pak in de koelkast staan : yoghurt: 3.6 gram eiwit per 100 ml. je hebt dus ook kwarksoorten die op 5/6 of iets meer zitten. maakt weinig uit denk ik.
meestal 7 tot 10 gr dus 2 of 3x zoveel eitwit in kwark dan in yogurt (en het is nog lekkerder ook:brew:)
 
Back
Naar boven