Fitness Seller

Waarom val ik niet af!?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
8 mei 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
55kg
Hoi allemaal,

Ik ben sinds 1,5 jaar fanatiek bezig met crossfit ( zo'n 4-5 keer per week) en heb vorig jaar een half jaar Personal Bodyplan gedaan. Uiteindelijk ben ik hiermee ongeveer 5 kilo afgevallen en heb na dit half jaar het abonnement opgezegd omdat ik veel heb geleerd over macro's en calorieën ( dacht ik tenminste) en het idee had dit verder zelf te kunnen zonder begeleiding. Even voor info; ik ben een vrouw van 26 jaar, 1.63 cm en weeg nu 55 kilo ( ik woog ooit 70 kilo dus ben natuurlijk al blij met het resultaat). Toch irriteer ik me mateloos aan mijn billen en benen en wil hier graag nog ongeveer 2-3 kilo vet verliezen wat me maar niet wil lukken. Ik heb allerlei dingen geprobeerd maar op een gegeven moment stagneert het afvallen gewoon.. Om wat meer info te krijgen over mijn bewegingsactiviteiten heb ik al een tijdje een Fitbit Charge HR die registreert dat ik gemiddeld tussen de 1900-2100 calorieën op een dag verbrand ( incl sporten). Nu zit ik qua calorieën ongeveer op 1350-1450 calorieën en eet ongeveer 100 gram eiwit, 160 gram koolhydraten en 45 gram vetten en probeer me hier elke dag strikt aan te houden. Ik ben al ongeveer 3-4 maanden hiermee bezig ( begin van het jaar weer begonnen om die extra kilo's eraf te krijgen) en snap gewoon echt niet dat ik op gewicht blijf. Ook heb ik al eens geprobeerd om mijn calorieën iets op te hogen naar 1500-1600 calorieën omdat ik dacht dat ik misschien toch te weinig at en toen kwam ik zelfs aan!

Even een klein voedingsschema van wat ik op een dag eet:

Ontbijt: 250 gram magere franse kwark met aardbei en frambozen en een handje havermout

Tussendoor: gekookt eitje

Lunch: 2 bruine boterhammen met rookvlees en avocado

Tussendoor: Optimel Griekste stijl bakje (150 gram) en nog een stukje fruit zoals een kiwi of appel

Avondeten: 300 gram zoete aardappel met tartaar en gekookte boontjes wat ketchup

Na het sporten: magere franse kwark met aardbei en frambozen

Ik vul elke dag alles in MyfitnessPal in en weet zeker dat ik dit heel precies doe ( weeg ook alles af) dus snap niet zo goed waar het mis gaat. Af en toe heb ik wel eens een cheatday of meal maar niet vaker dan 1 x per week. Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Ik durf niet zo goed te proberen om op onderhoud te eten omdat ik bang ben dat ik dan weer aankom..

Groetjes Nathalie
 
Dan eet je alsnog te veel of beweeg je te weinig. Weet je zeker dat je alles goed invult? 9/10 gevallen houden het niet goed bij:) Ook al heb je 1 cheatday als je in die dag alsnog meer kcal binnenkrijgt dan dat je op die andere dagen te min hebt gegeten zal je niet afvallen.
 
Foto's zeggen meer
 
Dan eet je alsnog te veel of beweeg je te weinig. Weet je zeker dat je alles goed invult? 9/10 gevallen houden het niet goed bij:) Ook al heb je 1 cheatday als je in die dag alsnog meer kcal binnenkrijgt dan dat je op die andere dagen te min hebt gegeten zal je niet afvallen.

Ja ik weeg alles netjes af en reken ook de sojasaus in mijn sushibowl of de sesamzaadjes bijv. En ben eerder met deze calorieën en zelfde beweging ook die 5 kilo afgevallen via Personal Bodyplan dus vandaar dat ik het niet snap..
 
je geeft zelf aan dat je probeert elke dag strikt er aan te houden. hier zal het hoogst waarschijnlijk mis gaan. aka je eet te veel/ onderhoud klopt niet.
Ter vergelijking: mijn vriendin is 1.75m en zij cutte ook rond de 1500.
 
Vergeet niet dat 1 cheat meal/dag per week je cutten kan verpesten ;)
 
Het is een idee om momenteel elke week je calorie intake met 200 te verhogen tot je een klein beetje boven onderhoud zit, laat zeggen een 100 cal boven je onderhoud. Dus waardoor je eigenlijk zou bij komen.
Als je dit punt bereikt heb zou je kunnen beginnen met carb cyclen, kun je ook eens vertellen hoe je trainingsschema eruit ziet? Stel dat je maandag woensdag en vrijdag traint kun je het volgende doen.
Maandag: high carb day: bijvoorbeeld 2200 cal
Dinsdag: low carb day: bijvoorbeeld 1400 cal
Woensdag: high carb day
Donderdag: low carb day
Vrijdag:high
Zaterdag:low
Zondag:low
Dit is maar een voorbeeld dus je moet die exacte cal niet volgen, reken dat voor je zelf uit volgens jou lichaam.

Op die manier krijg je toch genoeg voeding binnen op trainingsdagen wat goed is voor je lichaam om echt je metabolisme op te krikken. Op niet trainingsdagen zit je dan laag in cal waardoor je op de hele week gerekend toch lager uitkomt dan je onderhoud. Waardoor je dus vet gaat verbranden.

De reden dat ik dit voorstel is omdat ik denk dat je je eigen metabolisme wat verwatert hebt door te snel te zakken in cal. Ik kan verkeerd zijn? Als het wel zo zou zijn dan kan dit wel helpen om terug op punt te komen en je verbranding weer verder te zetten.
Stel dat je dan na een maand weer een dood punt bereikt kun je eventueel nog je cal verlagen op low carb days, of extra cardio invoegen.
 
Eens een keer iets minder fruit eten deze zitten ook vol met suiker als jehier gevoelig voor bent weet je antwoord zelf al, als je juist wat meer groentes eet en het werkt zie je wel verschil in de Spiegel, eenweegschaal maakt je alleen maar gek 1x per week wegen is zat.
 
Het is een idee om momenteel elke week je calorie intake met 200 te verhogen tot je een klein beetje boven onderhoud zit, laat zeggen een 100 cal boven je onderhoud. Dus waardoor je eigenlijk zou bij komen.
Als je dit punt bereikt heb zou je kunnen beginnen met carb cyclen, kun je ook eens vertellen hoe je trainingsschema eruit ziet? Stel dat je maandag woensdag en vrijdag traint kun je het volgende doen.
Maandag: high carb day: bijvoorbeeld 2200 cal
Dinsdag: low carb day: bijvoorbeeld 1400 cal
Woensdag: high carb day
Donderdag: low carb day
Vrijdag:high
Zaterdag:low
Zondag:low
Dit is maar een voorbeeld dus je moet die exacte cal niet volgen, reken dat voor je zelf uit volgens jou lichaam.

Op die manier krijg je toch genoeg voeding binnen op trainingsdagen wat goed is voor je lichaam om echt je metabolisme op te krikken. Op niet trainingsdagen zit je dan laag in cal waardoor je op de hele week gerekend toch lager uitkomt dan je onderhoud. Waardoor je dus vet gaat verbranden.

De reden dat ik dit voorstel is omdat ik denk dat je je eigen metabolisme wat verwatert hebt door te snel te zakken in cal. Ik kan verkeerd zijn? Als het wel zo zou zijn dan kan dit wel helpen om terug op punt te komen en je verbranding weer verder te zetten.
Stel dat je dan na een maand weer een dood punt bereikt kun je eventueel nog je cal verlagen op low carb days, of extra cardio invoegen.


Thanks voor je reactie! Klinkt best interessant en denk dat ik dit eens ga proberen! Ik train zelf vaak op maandag, dinsdag, donderdag, zaterdag (soms zondag) en doe dan dus Crossfit. Ik denk namelijk zelf ook dat het misschien ligt aan mijn metabolisme die een beetje stil ligt aangezien ik al langere tijd op dezelfde calorieën zit ( heb ook wel eens gelezen dat je lichaam kan wennen aan zo weinig calorieën en dit dan je onderhoud kan worden) en weet echt zeker dat ik heel streng voor mezelf ben geweest en geen heftige uitspattingen heb gemaakt qua eten ( want die discipline heb ik echt wel). Wel heel spannend om hieraan te beginnen omdat ik voor mijn gevoel dan heel veel moet eten op trainingsdagen :)
 
Eens een keer iets minder fruit eten deze zitten ook vol met suiker als jehier gevoelig voor bent weet je antwoord zelf al, als je juist wat meer groentes eet en het werkt zie je wel verschil in de Spiegel, eenweegschaal maakt je alleen maar gek 1x per week wegen is zat.
Thanks voor de tip! ga ik ook eens proberen :)
 
je geeft zelf aan dat je probeert elke dag strikt er aan te houden. hier zal het hoogst waarschijnlijk mis gaan. aka je eet te veel/ onderhoud klopt niet.
Ter vergelijking: mijn vriendin is 1.75m en zij cutte ook rond de 1500.[/QU

Ik ben echt heel strikt voor mezelf en heb veel discipline, laat koekjes bij de koffie liggen, drink geen alcohol etc dus ik voel echt wel dat het niet ligt aan het feit dat ik meer eet dan ik verbrand. Zeker omdat zoals ik al aangaf ik met personal bodyplan dezelfde calorieën at en evenveel sportte/bewoog en hier ook mee af ben gevallen.
 
In jou geval kan je bijvoorbeeld maandag high carb, dinsdag medium(of eventueel low) carb doen, woensdag low, donderdag high, vrijdag low, zaterdag high, zondag low.
Het is maar een voorbeeld, maar zo hou je toch genoeg energie voor je trainingsdagen en ga je ook wel voordeel halen voor vetverlies. Je kan ook beginnen met bijvoorbeeld een low carb dag van 100 carbs, en na 4 weken nog eens verlagen naar 50 gram carbs. Volg mijn getallen niet blindelings want het is echt maar puur een voorbeeld en ik ken jou lichaam ook niet.
 
Vergeet niet dat 1 cheat meal/dag per week je cutten kan verpesten ;)


Ik ga 1 x per week naar een alle you can eat restaurant en vreet dan 7 borden en echt alles friet ijs echt alles en val toch iedere week nog wat af Moet wel zeggen ga 7 dagen per week sporten en doe iedere dag 45 minuten cardio
En de rest van de week houd ik me strik aan mijn schema
 
9
En de rest van de week zit je dan op 1600 Kcal's per dag ?

Nee minstens 2300 calorieën wat eigelijk wat weinig is voor 7 dagen per week sporten dat dan weer wel
 
Nou ja met jou Stats snap ik dat je onderhoud hoog ligt.
7 borden, ijs, friet, alles lijkt me zo zonde. Hangt er ook vanaf wat je doel is natuurlijk.

Als jij je er goed bij voelt :thumbs:
 
Nou ja met jou Stats snap ik dat je onderhoud hoog ligt.
7 borden, ijs, friet, alles lijkt me zo zonde. Hangt er ook vanaf wat je doel is natuurlijk.

Als jij je er goed bij voelt :thumbs:


Nou ik ben 136 kilo geweest nu erg veel afgevallen weeg nu 77kilo moet eigenlijk clean bulken maar kan het niet zodra ik iets bijkomt train ik het weer eraf terwijl ik echt moet bijkomen
Met 1 x per week me goed laten gaan blijf ik kwa gewicht ongeveer zelfde of val na paar dagen weer wat af.Moet mij erover heen zetten maar komt goed
On topic trouwens het is niet mijn topic
 
On topic trouwens het is niet mijn topic

O ja, nu je het zegt (ik wordt een dagje ouder hé). In elk geval goed bezig dan.
____________________________________________________________________________________

Sorry nathalie_CF020
 
Ik ben echt heel strikt voor mezelf en heb veel discipline, laat koekjes bij de koffie liggen, drink geen alcohol etc dus ik voel echt wel dat het niet ligt aan het feit dat ik meer eet dan ik verbrand. Zeker omdat zoals ik al aangaf ik met personal bodyplan dezelfde calorieën at en evenveel sportte/bewoog en hier ook mee af ben gevallen.

] Als je het zo goed 'voelt' waarom val je dan niet af? probeer wat opties aan te geven..
 
Back
Naar boven