Fitness Seller

Waarom val ik niet af? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mr. M

Novice
Lid geworden
27 feb 2019
Berichten
11
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
91kg
Hi!

Ik vraag me af waarom ik niet afval. Ook gezocht te hebben in dit subforum kon ik vinden:
- Je eet te veel
- Je sport te weinig
- Je zit boven je onderhoud

Bij mij lijkt alle 3 niet van toepassing.

Ik ben:
- 1,75m
- 24 jaar
- 91.0 KG

Ik sport 6x per week, 5min cardio en 50min krachttraining per dag. Verder zit ik stil (ik game veel, verder doe ik amper wat). De sportschool is 1min lopen. Op zondag maak ik een wandeling +30mins lang.

In mijn eerste week (4 weken geleden) ben ik 1,3kg afgevallen in een week. Nu zit ik al drie weken op het zelfde gewicht (91.0kg). Ik at rond de 2300 kcal, sinds een week op 2000 (rond de 40% E 30% K 30% V) en val nog niet af. Het enige wat ik me kan bedenken is dat mijn spieren vocht vasthouden (gebruik geen creatine) of dat mijn spieren snel weer terugkomen (jaren niet meer gesport daarvoor wel).

Toch benieuwd hoe dit kan of wat ik kan doen.
 
Goede vraag! Ik zie mijn grote buik wel langzaam afnemen in ieder geval (denk ik).
Uiteindelijk is dat wat je wilt, ga ik vanuit? :) Maak elke week een foto in dezelfde belichting en dezelfde houding. Ik denk dat je hier meer aan hebt dan de weegschaal.
 
Uiteindelijk is dat wat je wilt, ga ik vanuit? :) Maak elke week een foto in dezelfde belichting en zelfde houding. Ik denk dat je hier meer aan hebt dan de weegschaal.
Thanks, ga ik doen! Toch vind ik het raar (en vervelend) wat de weegschaal zegt.
 
Thanks, ga ik doen! Toch vind ik het raar (en vervelend) wat de weegschaal zegt.
Het getalletje op de weegschaal heeft teveel variabelen (vocht, maaginhoud, darminhoud etc) om er ècht iets aan te hebben.

Foto's kunnen net zo confronterend zijn als het getalletje op de weegschaal, maar het geeft je wel een duidelijker beeld van de stand van zaken :)
 
Het getalletje op de weegschaal heeft teveel variabelen (vocht, maaginhoud, darminhoud etc) om er ècht iets aan te hebben.

Foto's kunnen net zo confronterend zijn als het getalletje op de weegschaal, maar het geeft je wel een duidelijker beeld van de stand van zaken :)
Dankje! :D
 
Het is eigenlijk heel simpel:
- Je eet te veel
- Je sport te weinig
- Je zit boven je onderhoud
Hoeft niet per se.

Ik zit nu al een maand op hetzelfde gewicht maar mijn BF wordt lager terwijl mijn spiermassa toeneemt. Kan ook zijn dat ie vet verbrand en zijn spiermassa toeneemt. (Niet vet omzetten in spier natuurlijk, dat is niet mogelijk). Die 1,3kg in de eerste week is waarschijnlijk gewoon vocht.

Dem noobgainz.
 
Zijn vraag is toch waarom hij niet afvalt, dat interpreteer ik als waarom word ik niet lichter.
 
Hoeft niet per se.

Ik zit nu al een maand op hetzelfde gewicht maar mijn BF wordt lager terwijl mijn spiermassa toeneemt. Kan ook zijn dat ie vet verbrand en zijn spiermassa toeneemt. (Niet vet omzetten in spier natuurlijk, dat is niet mogelijk). Die 1,3kg in de eerste week is waarschijnlijk gewoon vocht.

Dem noobgainz.

Mama he said noobgainz :((( maar true idd, ook wat steks zegt klopt wss wel.
 
Ik meet ook naast het wegen, gewoon met een meetlint 2cm onder navel op de navel en 2cm erboven meten en opschrijven in een logboekje 1x per week op een vaste dag. Wegen doe ik zelf elke dag en dan bereken je het weekgemiddelde.
 
Back
Naar boven