AndroidHealthClinic

Waarom zijn bijna alle powerracks zo diep? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

M@rsel

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
8.645
Waardering
11
Waarom zijn bijna alle powerracken zo diep?

Dit neemt toch veel ruimte in beslag (bijv. in je kamer) en vaak gebruik je niet eens alle ruimte binnenin het rack. De vangers/ pinnen zijn bij veel modellen al snel 90cm lang, terwijl je aan 50/ 60cm ook voldoende zou hebben. Kortere vangers zouden denk ik ook de belastbaarheid verhogen. De enige oefening waarbij ik lange pinnen een voordeel zou vinden, zijn goodmornings maar voor de rest weet ik het ook niet.

Ik weet niet wat de rest van de home-gymers hiervan vindt, maar als er een mogelijkheid is om ruimte te besparen is dat wel een pluspunt. Ik zat eens te kijken naar het Bodycraft powerrack, maar die vangers zijn volgens mij nog wel langer dan 100cm.

Wanneer de vangers korter kunnen zijn, hou je weer ruimte over voor een eventueel schijvenrek aan de achterkant van je rack, zodat je weer geen apart schijvenrek hoeft te kopen ---> [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Om te voorkomen dat je de zijkanten aanraakt natuurlijk. Met sommige oefeneningen zou het misschien wel kunnen, maar met een goodmorning heb je wel de hele ruimte nodig denk ik (ik doe ze nooit).
 
Voor goodmornings, barbell lunges, eventueel pull overs etc.
+ de stabiliteit is hoger door de grotere basis.

En een schijvenrek is wel pretty gay, wat is er mis met je schijven op de grond leggen?
Zie niet in waarom iemand geld zou verspillen aan een apart schijvenrek...
 
Voor goodmornings, barbell lunges, eventueel pull overs etc.
+ de stabiliteit is hoger door de grotere basis.

En een schijvenrek is wel pretty gay, wat is er mis met je schijven op de grond leggen?
Zie niet in waarom iemand geld zou verspillen aan een apart schijvenrek...

Kost je minder ruimte....
 
Back
Naar boven