XXL Nutrition

Waarom zijn er zoveel die nooit groeien

Bezoekers in dit topic

jinxx

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Waarom zijn er zovelen die nooit groeien

Iedereen kent ze wel, je komt ze tegen in de gym en 6 maanden later hebben ze nog steeds dezelfde fysique, zo'n 90% van iedereen die traint in je gym.
Zo heb je verschillende soorten groepen mensen die je kan classiferen. Zo heb je de 'fitness jockeys', ze zijn 6 dagen in de week 3 uur per dag in de gym te vinden, meestal in een strak shirtje zonder mouwen en je ziet ze iedere dag beginnen met 10 verschillende oefeningen voor de borst, 15 voor de bovenarmen altijd met hetzelfde gewicht en de benen trainen ze nooit. Dan heb je nog de 'mac-attack crew', komen meestal met een paar vrienden en zien er meestal uit als lucifers of vetzakken, lullen de hele tijd en houden de bench press voor 15 mins bezet terwijl ze maar 2 setjes doen. Gaan na zo'n half uurtje als ze klaar zijn meteen door naar de MacDonalds en halen 2 bigmac's en drinken thuis nog een biertje op de bank. De keer erop dat je ze ziet 3 maanden later hoor je ze klagen hoe nutteloos bodybuilding voor hun is omdat ze zo hard trainen maar geen gains hebben. Dan zijn er nog de 'massieve mofo's', die amper trainen maar gewoon genetisch enorm geluk hebben gehad, lopen altijd beetje dom rond om indruk te maken op de vrouwtjes, je zweert dat ze aan de roids zijn en trainen maar de enigste training die ze doen is thuis op de PS2 spelen en M&M's eten.

Wat zijn volgens jou de top 3 redenen dat sommigen nooit groter worden?

-dieet
-correcte techniek
-domme schema's (uit de flex)
-overtraining

Laatst bewerkt:
-overtraining
-slechte voeding
-verkeerde techniek

kortom te weinig kennis..

Voor nr 1 twijfel ik tussen onvoldoende voedingskennis en het niet constant streven naar meer gewicht gebruiken
Dit is waarschijnlijk wel de top 2 in willekeurige volgorde

niet iedereen neemt et even serieus... en niet iedereen heeft evenveel kennis... en niet iedereen weet wat bodybuilding inhoudt en gaat een dom "trainingsschema"volgen die je krijgt bij de meeste sportscholen... (wat meestal wel FITNESS is)

Ik heb dus zo'n vriend die ook al 2 jaar fitnest. Ik ben zelf pas begonnen. Hij vroeg of ik mee wou trainen met hem. Ik dacht laat ik maar doen, kijken wat hij nou doet.

Nou niet normaal wat die gek allemaal aan het doen was. Ten eerste doet hij maar een gok wat hij wil doen. Conclusie werd benen, rug en biceps. Dan wist hij niet welke oefeningen hij moest doen, hij had een foute techniek en hij nam nauwelijks rust tussen de setjes. En hij was nog meer aan 't lullen dan trainen. Bij veel oefeningen pakte ik gewoon meer gewicht dan hij. Ik train net en hij doet het al voor 2 jaar!

Volgende keer lekker alleen hoor. Ik sta voor gek met die aap.

En ja, ik ben het met D. eens. Voeding. Hij heeft geen idee wat hij moet doen. Ik ga hem niet eens proberen te helpen want hij heeft er toch geen discipline/interesse voor.

Huge mofo bij ons. Traint met de helft (serieus) van mijn gewichten en blijft groeien.
Ik gok op long-term hgh gebruik icm met diverse kuurtjes. Ik heb zo hard zin om hem te vernederen en direct achter hem een oef. te doen.

Hee Kay zei:
Ik ga hem niet eens proberen te helpen want hij heeft er toch geen discipline/interesse voor.
90% van de mensen zijn zo. Je zegt iets, ze kijken geïnteresseerd en doen daarna verder zoals altijd. Of ze vragen iets en vragen het de volgende week nog n's.

VOEDING:eten maar 3 maal want 6,7 maal waarvoor is dat nodig???KARAKTER:aaah ik heb geen zin vandaag ik ga niet,train morgen wel 4 spiergroepen
SCHEMA'S:wat een zwaar schema heb ik nu voor elke spiergroep 5tot6 oefeningen,7 sets van 12 reps
:D zo lopen er bij ons in de gym redelijk wat rond

voeding
domme schema's
foute training
en wat dream warrior al zei; karakter, zijn er ook velen die veel dagen overslaan of ff 2 maandjes skippen omdat ze het beu raken omdat er te weinig progressie is..hoe zou dat nou toch komen...

Tja dat krijg je met te weining kennis...dan ga je aankl*ten. Niet iedereen heeft dit board nog gevonden.
Maar volgens mij ligt het voornamelijk aan:
Voeding, voeding en voeding:
1) Te weinig eten, dit gaat vooral op voor eiwitten
2) Niet vaak genoeg eten, 3 keer per dag
3) Veel van de verkeerde voedingsmiddelen, snelle carbs, verz.vet en alcohol

60% van je resultaten komt uit je voeding en je kunt er veel verkeerd aan doen.

Doorzettingsvermogen, geduld en discipline zijn ook van die eigenschappen waarover niet iedereen beschikt.

Het verschilt. Denk dat de meeste beginners erg slecht eten EN slecht trainen.
Mensen, die al lang met KT bezig zijn, zullen ws ook verkeerd eten, maar beter trainen.

Tenzij ze zo hardleers zijn als die mofo van een ex-vriendje van me.. ik kende 'm nog maar net en ik zag al gelijk (en trainde zelf 2 maanden) dat hij zich grandioos overtrainde. Helaas was/is hij te stijfkoppig om dat toe te geven.
Onderschat ook de rol van voeding.. neemt zelfs geen wei. Wel is ie een fan van kwark. Eet net boven onderhoud of miss zelfs iets er onder.
"Ja, ik groei niet meer omdat ik mijn max heb bereikt".
Onzin vind ik... niet dat het erg is dat meneer niet meer groeit, ziet er goed uit, maar dat hij is uitgegroeid komt alleen door zijn gebrekkige training- en voedingsopvattingen.

Espi

Ik denk dat je het verkeerd benaderd, want niet iedereen heeft dezelfde doelstelling. Dus wat dat betreft mag je blij zijn dat jij wel de discipline hebt en de moeite neemt je te verdiepen in de BB-materie.

Want wat nu als iedereen het deed zoals jij?

Juist: Dan wordt iedereen een beer en val je niet meer op tussen je medesporters. En in de disco en op het strand ben je gewoon 1 van velen die er allemaal gespierd uit zien!
:D

Heel veel bb denken dat je groeit als je traint en nog meer/sneller groeit als je zwaarder traint met van die total body workout schema's van 5 oefeningen met 12 herhalingen.
Herstel heeft lang nodig voor de meeste mensen en groeien komt daarna pas en dat gebeurd in rust en slaap.
Wat je dus met die schema's berijkt is overtraining en dan blijf je stilstaan en ga je uiteindelijk achteruit.
Voeding is net zo belangrijk net als de dicipline.
De juiste techniek komt ook op nr 1 .
Het is een en en en situatie.
Doe je 1 ding niet dan doe je het fout.

Ik denk dat de meeste mensen niet zoveel trainen.
Mensen die ik elke dag zie groeien meestal wel,
maar mensen die ik af en toe zie zien er altijd dun uit :P

Jay Impel zei:
Ik denk dat de meeste mensen niet zoveel trainen.
Mensen die ik elke dag zie groeien meestal wel,
maar mensen die ik af en toe zie zien er altijd dun uit :P
Als je 30 minuten traint is dat voldoende na 45 minuten stijgt je cortisolgehalte en om dan een heel schema af te lopen op een dag.......lukt je niet in 30 minuten incl tussenposen van 2,5 minuut.
Iedereen moet zelf uitvogelen wat voor hem/haar het beste werkt.De eerste 2 jaar overtrain je om dat je supergemotiveerd bent.....nog wel...
Maar dan zien ze dat ze niet zwaarder worden en alleen wat sterker en wat hardere spieren krijgen en niet grotere......op dat punt haakt men af en zeggen dat ze geen aanleg hebben.
Dunne mensen eten te weinig omdat ze geen buikje willen of omdat ze dat niet gewend zijn door een kleine maaginhoud.Ik spreek uit ervaring.
Gezonde mensen hebben een afremmechanisme(een gen) op hun spiergroei zodat je 2 stappen vooruitgaat en 1 stap terug, in het meest gunstigste geval.Was paar dagen geleden bij Netwerk besproken (Ned 1) over de genetische manipulatie om ongeremde spiergroei te krijgen.Een rat kreeg enorm grote spieren.Alleen word je dan niet oud en je spieren konden afscheuren.Die techniek is nu al mogelijk ....echt freaky!
Maargoed ik dwaal af.......Gewoon goed letten op
veel en vaak eten,
op de juiste manier een oefening uitvoeren,
elke dag op tijd naar bed , 8 uur slaap en liefst 2 uur voor 24:00uur gaan slapen(de uren voor 24:00 uur tellen voor je nachtrust dubbel!!)
zorg dat je stressloos bent(heel belangrijk voor groei!!)
Train gerust elke dag, maar dan 1 spiergroep.
(1 week de spier met rust laten.)

Laatst bewerkt:
jinxx zei:
Wat zijn volgens jou de top 3 redenen dat sommigen nooit groter worden?

-dieet
-correcte techniek
-domme schema's (uit de flex)
-overtraining

1.Dieet --> eten niet minimaal iedere 3 uur en dan waarschijnlijk ook nog de verkeerde dingen

2. Gaan nooit tot failure of alleen steeds in de laatste set

3. De spotter doet doet meer dan degene die de oefening(bankdrukken,neckpressen, etc.) aan het uitvoeren is.

Laatst bewerkt:
Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven