Fitness Seller

waarom zou je NIET aan de aas gaan?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fockinggeneral

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 nov 2008
Berichten
53
Waardering
1
Beste lezer,

Laat ik me eerst een even voorstellen. Ik ben Johnny, 35 jaar en ik doe al heel mijn leven aan sport. Van jongs af aan gevoetbald tot mn 26e en van mn 12e tot mn 30e gebokst. Daarnaast sinds mn 18e fitness er een beetje bij gedaan. Ivm slijtage richt ik me sinds mn 30e met veel plezier alleen nog maar op bodybuilding. Op mn 18e woog ik zo een 68 kg met ik denk een vetpercentage van ongeveer 16%. Op dit moment weeg ik 80 kg met een vetperc van ongeveer 10%. Ik ben dus globaal genomen zo een 15 kg toegenomen in vvm. De afgelopen jaren pak ik met bulken en cutten zo een 1,5 kg per jaar. Ik ben benieuwd voor hoe lang nog. Ik raak nagenoeg altijd m'n micro's, macro's en vezels maar ik ben zeker geen geheelonthouder. Af en toe doe ik eens gek in het weekend.

stats 1rm (nu op 80 kg en 1.83 m)
Dl:175 kg
Squat: 135 kg
Bp 120 kg
Seated bb sp: 90 kg

Laten we even van het volgende uitgaan:
-Ik heb bovengemiddelde kennis van voeding en de daarbij behorende kennis van eetschema's, calorie-inname, macro's, micro's en suppletie.
-De uitvoering van al m'n oefeningen en m'n split schema is nagenoeg perfect.
-1,5 kg toename per jaar is het maximaal haalbare gezien mijn levensstijl, leeftijd en reeds opgebouwde spiermassa.
-Mijn fysiek is tip top in orde, met pomp indrukwekkend. Altijd gestreefd naar de perfecte techniek qua oefeningen en het verkrijgen van die esthetische, symmetrische look.
-Ik weet erg goed waar ik mee bezig ben.
-Ik heb me meer dan voldoende verdiept in het gebruik van aas.

Ik kan er nog hele pagina's aan wijden maar waar het op neerkomt is dat ik op het punt ben beland dat ik denk fuck it, lets go!! Ik heb nagenoeg geen redenen meer om niet aan de aas te gaan. Wat ik altijd zo belangrijk vond: m'n natty status (kijk eens wat ik op natuurlijke wijze heb behaald), angst voor bijwerkingen en naalden, en het niet kunnen houden bij één kuur. Dat wordt steeds minder belangrijk en het lijkt me zo vet om die overdosis test in m'n lichaam te knallen en de gains van m'n leven te maken!

Ik vraag me af of iemand mij kan vertellen waarom iemand op basis van bovenstaande gegevens die eerste (sust of test only) kuur NIET zou moeten doen.
 
Post eens een foto, ben nu wel benieuwd:P
 
Waarom niet?
Omdat het nooit bij 1 kuur blijft.
Je wilt altijd meer/beter/harder/groter/droger enz
Voor je het weet ben je year round on.
 
Waarom niet?
Omdat het nooit bij 1 kuur blijft.
Je wilt altijd meer/beter/harder/groter/droger enz
Voor je het weet ben je year round on.

Dat is iets waardoor ik blijf twijfelen om het ooit te doen:P
 
Je zal groter/droger kunnen worden dan ooit, maar zelfs dan zal je jezelf niet goed genoegen vinden.

Verder zijn er zat gezondheidsrisico's aan verbonden en bestaat de kans zelfs dat je nooit meer helemaal zal herstellen.
 
Omdat je krachtstats niet echt indrukwekkend zijn en je wss nog relatief makkelijk gains kunt maken met een intermediate schema en fatsoenlijk eten. Als je maar 1,5kg aankomt per jaar kan je voeding namelijk niet in orde zijn.
 
Ik vraag me af of iemand mij kan vertellen waarom iemand op basis van bovenstaande gegevens die eerste (sust of test only) kuur NIET zou moeten doen.

Omdat:

- Je nog steeds naturel kunt gainen.
- Het de gezondheidsrisico's niet waard is.
- Je hoogstwaarschijnlijk met volle overtuiging en enthousiasme in alle hierboven eerdere reacties beschreven (psychologische) juicer-valkuilen gaat vallen.

Je claimt weliswaar dat je erg goed weet waar je mee bezig bent, maar uit de manier waarop je dingen omschrijft mag je daar toch ernstig aan twijfelen.

Ik citeer: "En het lijkt me zo vet om die overdosis test in m'n lichaam te knallen en de gains van m'n leven te maken!"

Uit de mond van een 35-jarige komt dat nogal onvolwassen en naïef over en ik maak daaruit op dat je weinig inzicht hebt in met name de psychisch verneukende kant van AAS gebruik.


En de stelligheid waarmee je ook zegt: "Ik heb nagenoeg geen redenen meer om niet aan de aas te gaan"

Doe dan vooral wat je niet laten kunt zou ik zo willen zeggen, maar ik zou het jammer vinden.....
 
Ik snap dat het voor velen nauwelijks te bevatten en/of onmogelijk is maar stel. Stel..
Stel je nou eens voor dat de geschetste aannames juist zijn. Hierbij wil ik nogmaals benadrukken, STEL:


-Ik heb bovengemiddelde kennis van voeding en de daarbij behorende kennis van eetschema's, calorie-inname, macro's, micro's en suppletie.
-De uitvoering van al m'n oefeningen en m'n split schema is nagenoeg perfect.
-1,5 kg toename per jaar is het maximaal haalbare gezien mijn levensstijl, leeftijd en reeds opgebouwde spiermassa.
-Mijn fysiek is tip top in orde, met pomp indrukwekkend. Altijd gestreefd naar de perfecte techniek qua oefeningen en het verkrijgen van die esthetische, symmetrische look.
-Ik weet erg goed waar ik mee bezig ben.
-Ik heb me meer dan voldoende verdiept in het gebruik van aas.

Daarnaast wil ik tevens als aanname toevoegen dat ik op psychisch/mentaal en voor mijn part op spiritueel vlak geen kei maar een berg ben. Ik ben prima in staat om een keertje voor de 'fun' te kuren omdat het me simpelweg een leuke ervaring lijkt, leuk om eens mee te maken. Stel dat ik genoegen zou kunnen nemen met een eenmalige transformatie van een tip top in orde fysiek met maar weinig omvang naar een vol, overdreven hard ogend fysiek met de daarbij behorende pr's. Daarna zou ik de terugval prima kunnen handelen en zou ik met gemak kunnen accepteren dat ik die look nooit meer terug zal krijgen.

Ik weet dat dit alles bijna onmogelijk is maar stel dat ik al die geschetste aannames ooit mocht gaan bereiken en ik deze eerste en enige kuur relatief laag doseer en niet stack. Spelen de gezondheidsrisico's of eventuele andere zaken dan nog een noemenswaardige belangrijke rol dat ik het toch beter niet kan doen?

Heel veel hypothetisch geneuzel, ik weet het en m'n yolo gehalte is heel wat lager dan dat ik doe blijken (anders had die spuit of oral kuur er allang in gezeten) maar desondanks blijft deze vraag ieder jaar als ik weer droog sta opdoemen. Leek me leuk om eens in de groep te gooien.
 
Omdat je krachtstats niet echt indrukwekkend zijn en je wss nog relatief makkelijk gains kunt maken met een intermediate schema en fatsoenlijk eten. Als je maar 1,5kg aankomt per jaar kan je voeding namelijk niet in orde zijn.

Bedankt voor je reactie. Het zou fijn zijn als je de geschetste aannames in acht zou nemen dan zou je reactie voor mij daadwerkelijk van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Ik ben me er terdege van bewust dat mn krachtstats niet indrukwekkend zijn. De (gecontroleerde) manier waarop ik m'n oefeningen uitvoer geven mi wel aan dat ik een stuk verder ben dan de gemiddelde frequente sportschoolbezoeker en niet maar wat aankloot.
 
Omdat je krachtstats niet echt indrukwekkend zijn en je wss nog relatief makkelijk gains kunt maken met een intermediate schema en fatsoenlijk eten. Als je maar 1,5kg aankomt per jaar kan je voeding namelijk niet in orde zijn.


Jij denkt als je al jaren traint dat je dan nog kilos spiermassa natty kan aankomen? Hahaga dream on.
 
Ik ga morgen aan de aas. Maar vandaag gagaga ik trainen!
 
Je eerste kuur kan super braaf zijn, lage dosis, nauwelijks gezondheidsrisico's, maar het blijft niet bij een kuur en zeker niet een kuur op die lage dosis. Als je goede research hebt gedaan over aas, dan weet je ook wat de gezondheidsrisico's zijn en waarom je het wel of niet moet doen.
 
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, maar zoals de meeste hier zeggen.
Aas gaat je niet de voldoening geven, enkel mogelijk een paar maand en daarna denk je.. hmm more ?!
 
Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, maar zoals de meeste hier zeggen.
Aas gaat je niet de voldoening geven, enkel mogelijk een paar maand en daarna denk je.. hmm more ?!
Je moet ergens tevreden zijn met een lean fysiek en wat massa vind ik... met aas is dat allemaal gemakkelijker... maar zoals ik in een ander topic al zei kan je best met mentale conditionering, begeleiding en hulp van trainer(s) hetzelfde behalen al dan niet in wat langere periode van werken.

Bij een lage dosis zou het in mijn noobishe gedachten er zo uitzien 6 weken ipv 10.
 
Je eerste kuur kan super braaf zijn, lage dosis, nauwelijks gezondheidsrisico's, maar het blijft niet bij een kuur en zeker niet een kuur op die lage dosis. Als je goede research hebt gedaan over aas, dan weet je ook wat de gezondheidsrisico's zijn en waarom je het wel of niet moet doen.

Oke bedankt voor deze waardevolle toevoeging kerel. Top!
 
Succes met je kuur in ieder geval!
 
Brb even aan een paar gasten op internet vragen of het verstandig is mn lichaam te verkloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven