XXL Nutrition

Wabba Goes 2009 -> Jeppe's verslag !

Bezoekers in dit topic

Jeppe

Team XXL-Wabba Jr. Winner
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
1.901
Waardering
90
Wabba Goes 2009 : My first contest

24 mei : Na 16 weken dieet is het zover, de dag waarop het moest gaan gebeuren is aangebroken. Mijn doelstelling was de junioren klasse winnen, simpel.

De 16 weken voorbereiding zijn hard geweest, soms keihard. Ik heb mijn grenzen qua dieet en cardio verlegd naar een ander niveau. Zo zat ik de laatste weken nog op amper een 2100-2200 kcals en dat met meestal bijna 2uur cardio per dag + nog is de krachttraining. Ik ben ook zelfstandige dus werken kwam er ook nog bij kijken. Ook slapen ging moeizaam, minimaal 3 keer opstaan s’nachts op te gaan pissen.

Vanaf 3 weeks out heb ik besloten om wat hulp in te roepen(daarvoor heb ik heel het dieet zelf gedaan), je begint zo hard aan jezelf te twijfelen dat je dingen zou veranderen die wel eens negatief zouden kunnen uitdraaien. Rene Groenen heeft me hier op het rechte pad gehouden, waarvoor véél dank. Hij en Harry de jonge vonden beide dat ik er op 3 weeks out al goed bijstond en het eigenlijk een kwestie was van nog ff door te zetten, dit heb ik dan ook met volle moed gedaan.

1 week out…stress! Vlissingen afgelast, hmm wat zou er in Goes gebeuren? Gaat het wel doorgaan? Het speelt allemaal mee in je hoofd als je zo dichtbij bent en na 15 weken ben je zo labiel als je maar kan zijn. Het was moeilijk om de focus te behouden, maar met steun van mijn trainingsmaat Aron & anderen ( rene, Harry, philiep…) ben ik er toch doorgeraakt.

2 Days out had ik een fotoshoot, ongelofelijk zwaar zo 3 uur verschillende poses aannemen en dat met een liertje water op een dag…maar de foto’s zijn mooi en mijn fysiek werd harder en harder hoe meer ik daar stond te poseren.
Ondertussen bleef mijn gewicht zakken en moest ik een stuk meer laden dan vooraf gedacht, zo heb ik op zaterdag nog ongeveer 1.2 kg ongekookte rijst gegeten..geen probleem natuurlijk met zoveel honger  Ook hier rene thx.
Zondagochtend…wakker geworden zonder bloat! Oef! Aron kwam nog een laatste laagje Jan Tana zetten ( waar ik eigenlijk niet 100% tevreden van ben.. wel van Aron natuurlijk haha) nog een stukje eten en we konden vertrekken richting Goes! Onderweg nog serieus wat rijstwafels met rozijnen en ananas gegeten want ik bleef honger hebben zonder dat m’n buik er opgeblazen van raakte of ik me slecht begon te voelen.

Daar aangekomen leek alles vlot te verlopen, ook een hele opluchting! De zaal zag er mooi uit, echt een superlocatie! Na de weging nog wat zitten eten en dan nog een laatste laagje tanning gezet. Rustig gaan liggen en relax! De eerste klasse die aan bod kwam waren de juniors, veel tijd om te luierikken was er dus niet. En als kers op de taart was er direct na de juniors de -85 klasse new faces waar ik ook meedeed.

Tijdens het oppompen zag ik eindelijk wie m’n tegenstanders gingen zijn. Chino, wel bekend bij sommigen denk ik deed blijkbaar ook mee bij mij, en laten we ff eerlijk zijn, deze man heeft serieuze massa en hele mooie spierrrondingen. Ik wist op dat moment dat het een harde noot zou zijn en dat ik alles uit de kast ging mogen halen. Shape werd zichtbaar beter toen ik begon op te pompen en het vertrouwen begon erin te komen.

Iets na 15 uur was het dan zover, de juniors mochten het podium op. Eerst quarters turns, dan routine en dan vergelijkingen. Van zenuwen had ik raar maar waar weinig last, want normaal ben ik een echt stressbeest!
Eerst callout…chino, een andere kerel die ook heel goed stond en ik! Toen wist ik al dat dit de top 3 ging zijn…maar de volgorede was 1 groot vraagteken! Alle poses overlopen…KAPOT was ik, zweet stond in m’n ogen en moest rap ff gaan drinken en handdoek halen voor m’n ogen want ik zag niets meer haha. Thanks Aron voor er te staan ;) 2de callout waren dan de andere 2 jongens….en 3de callout waren chino en die andere kerel…hmmm ofwel hadden ze mij dus op 1 gezet en gingen ze die 2 andere nog is vergelijken om te kijken wie 2&3 werd…ofwel was ik 3de en gingen ze kijken voor plaats 1&2…groot vraagteken nog!

Direct erna dus ( m’n slipnr kon amper nog gewisseld worden… ) moest ik alwaar on stage voor de -85 klasse, de quarters turns waren reeds bezig toen ik me er nog snel kon tussen zetten. Dit was een hele grote groep met een paar serieuze gasten tussen in mijn ogen. Daarna kon ik heel ff op adem komen terwijl de rest hun routine deed. Heb snel wat zitten eten want ik had de energie nodig!
Callouts!...tot mijn grote verbazing zat ik weer in de eerste callout naast 2 beesten…voelde mij eerlijk gezegd vrij klein en vooral jong tov deze 2 gasten  Nog ff alles geven dacht ik en ik ben er vanaf! Dorst….eindelijk terug wat drinken.

Nu was het wachten op het einde van deel 1 voor de prijsuitreiking. Aron moest me opnieuw wat tannen, door het vele zweten liep die jan tana hard uit en begon wat groen uit te slagen! EN ja ik wou er toch iet of wat deftig bijstaan op de prijsuitreiking hé ;)
3 de werd die ene kerel….het ging tussen mij en chino…zo spannend niet normaal….op de 2de plaats chino…ik kon het écht amper geloven. Er viel een blok van duizenden kilo’s van mij af, WAT EEN GEVOEL! Ik heb hier verdomme de juniors gewonnen begon zo tot mij door te dringen…ongelofelijk!!
Mijn doel was geslaagd!

Dan prijsuitreiking bij de -85 kg klasse…..3de plaats en ik was het nog steeds niet…huh? Ging ik 1 of 2 zijn in deze line up, niet te geloven gewoon! Ik werd dan uiteindelijk 2de,en de kerel die 1ste was ( overduidelijk denk ik?) stond er heel goed bij! Toch weer een beker en whey gekregen 
Ik was echt onvoorstelbaar blij met mijn behaalde plaatsen!
Omdat ik de juniors won mocht ik ook nog de seniors meedoen….maar ik had het een beetje gehad,m’n doel was gehaald en die seniors was nog superlang wachten! Ook de fut was er een beetje uit, al was ik echt ‘high’ van de kick die ik gekregen had van de overwinning.

FOOD!!! Dat was hetgene dat ik nu wou, en water! :D Gisteren serieus wat crap naar binnen gespeeld maar de shape vanochtend was nog knalhard tot mijn verbazing haha, benen super vol en vasculairder dan ooit, en zelfs m’n buik stond nog goed!

Ik zou iedereen die mij gesteund en geholpen heeft heeft gedurende deze 16 weken nogmaals willen bedanken, ik kan bijna onmogelijk alle namen opnoemen, maar diegene die me geholpen hebben weten dat wel zelf ;-) Ook chapeau aan de Wabba voor de organisatie!! Mooie wedstrijd en locatie, vriendelijke medewerkers etc! Ook dank aan mijn gym! En last but not least mijn sponsor XXL NUTRITION!!!!!

Victory is mine! En ik ben er super fier op…

Pics komen zodra ik ze heb!
 
Gefeliciteerd man. Heb je ook foto's?
 
mooi verslag!!!
gefeliciteerd met de mega prestatie!!
nu wachten op de foto's!
 
Goed gedaan bro!! Heel erg netjes.
 
Gefeliciteerd, had ook niet anders verwacht.
 
leuk verslag en gefeliciteerd man!
 
Klasse kerel !
 
Vette prestatie bro :thumb:
 
echt super, knappe prestatie! goed team ook achter je
 
Gefeliciteerd! Leuk verhaal ook en inderdaad wachten op de foto's. Afgaande op die foto 2 dagen out zullen die impressive zijn.
 
Cool, gefeliciteerd!!
 
Gefeliciteerd man, mooi verslag .. ben benieuwd naar de foto's!
 
Top kerel, de foto's hier zagen er rete strak uit. Ben erg benieuwd naar de wedstrijd foto's.
 
leuk verslagje, en ben benieuwd naar fotos!
 
goe gedoan.. en nu foooottttooooooossss... :-D
 
Ben ook erg benieuwd naar de foto's!
 
super prestatie gast, ik vond het spannend tussen u en chino maar jij stond duidelek veel beter op gebied van scherpte en aflijning, die benen knalde iedereen naar huis :D
 
Back
Naar boven