Fitness Seller

Wake up calorieen tellen schiet niet op. Basisregels vetverbraning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

davedejong

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 mei 2006
Berichten
581
Waardering
2
Peeps, ik heb het idee dat er veel onduidelijkheid is over droger worden en een lager vet percentage krijgen.
Ik ga hier wat dieper op in.

Calorieen tellen schiet gewoon niet op..
Het motiveert niet, neem teveel tijd in beslag, en je schiet er vrij weinig mee op.

Zorg liever dat je deze basis dingen weet en ga er gewoon lekker mee aan de gang gaat.

Enkele dingen die je echt moet doen om droog te worden;

Neem 5 a 6 maaltijden per dag, zo hou je de stofwisseling hoog.
Drink minimaal 2,5 / 3 liter water per dag. Geen cola,frisdrank,fruitdrankjes
Ga je eigen niet vol eten aan Koolhydraten zoals pasta's, rijst, aardappelen. Dit doen we in de winter wel weer, koolhydraten geven veel energie en kracht maar worden ook opgeslagen en dit zal op je middel zijn. Dat willen we niet ..
Bij avondeten liever extra stukje vlees en schep minder pasta,rijst,aadappelen.
Liever Bruine rijst gebruiken als Witte rijst (veel gemaakte fout)
Fruit alleen in de ochtend, zit vol met suikers.
1 junkdag per week is aan te raden ivm volhouden en voldoening.
Bak je biefstukje,kipfilet gewoon in cocosolie,pam spray.
Pas op met vetten.
Na 4 uur moet je gewoon opppassen met koolhydraatinname desnoods minderen of weglaten na je avondeten ga je gewoon helemaal geen koolhydraten meer nemen,deze gaan anders lekker rondom je middel zitten,en dat wil je niet
Gebruik ten alle tijden Whey isolate en anders een goede whey caseine erbij
deze geeft je maag wat vulling waardoor je minder snel naar koolhydraten gaat grijpen.


Nu kan ik 100 schemas gaan posten maar eet gevarieerd gebruik vooral;

Magere kipfilet,rundergehakt, Vis (tonijn,zalm,koolvis,tilipia lekker cheap)
doe deze vis dan ook gewoon stomen in een pan..
Wees creatief als deze vlees en vissoorten kan je goed combineren met Brocolli,Spinazie, Roerbakgroenten mijn favoriet,bloemkool,tomaatjes,

Beleg Kipfilet,rosbief,pindakaas (uitzondering),runderrookvlees doe dit gewoon op bruinbrood geen witbrood..
Magere kwark,yoghurt melk is allemaal prima bevat veel calcium en dat is gunstig. Vooral voor vetverbranding

Qua noten voor in de avond. De lastige uurtjes rond 8 a 9
ongezouten Cashews of nog beter Amandelen.

Maak het jezelf niet lastig het is niet moeilijk,
Qua trainen veel reps,veel cardio 30 minuten per training
Nog een veelgemaakte fout sommige gaan cardioen en dan ook nog eens 1000 reps buikspieren doen, buikspieren moet je zwaar trainen ook die spier moet groeien massa erop dus. Zo zal je zien dat als je ze niet spant ze ook beter zichtbaar worden. De vetverbraning rondom je buik doe je wel met cardio.
Train je benen, dit is een grote spier. Als je deze prikkelt moet je lichaam veel herstellen en verbrand je dus veel calorien en bouw je spieren op. Gunstig dus


Als je nu nog zoiets hebt van , Ja dit doe ik allemaal wel maar het gaat niet snel genoeg?

Pak dan gewoon een fatburner die Lipo 6x of lipo Black zijn hele goede of pak
mitotropin van Gaspari..
Niks engs aan gewoon dosis pakken en het vet vliegt ervan af..

Trainze en het zal niet makkelijk worden maar het is de moeite waard, in de winter ga je maar weer de BULK in :D

Greetz
 
Laatst bewerkt:
''Na 4 uur moet je gewoon opppassen met koolhydraatinname desnoods minderen of weglaten na je avondeten ga je gewoon helemaal geen koolhydraten meer nemen,deze gaan anders lekker rondom je middel zitten,en dat wil je niet''.

Misschien dat het je eigen bevinding is. Maar als je meer calorieen neemt dan je nodig hebt, dan kom je aan. Heeft niet echt met het tijdstip te maken. En dat fruit vol zit met suikers, zo dramatisch is het ook weer niet. Ik word er niet dikker van.
 
Laatst bewerkt:
''Als je nu nog zoiets hebt van , Ja dit doe ik allemaal wel maar het gaat niet snel genoeg?

Pak dan gewoon een fatburner die Lipo 6x of lipo Black zijn hele goede of pak
mitotropin van Gaspari..
Niks engs aan gewoon dosis pakken en het vet vliegt ervan af..''.

Met alle respect...maar beter ga je dan gewoon wél calorieen tellen. Dat is goedkoper en veel effectiever dan een 'fatburnertje''.
 
basmatirijst ipv zilvervliesrijst kan prima
 
Als je kijkt naar mijn voedingsschema zie je producten staan zoals, magere kwark,yoghurt,tonijn,tilipia en dat je moet oppassen met koolhydraten maar niet weglaten.
Deze producten zijn allemaal spieropbouwend,en met spieren verbrand je vet.
Ga dus niet alleen maar je calorieetjes tellen en owh dit is veel en dat is veel.
Niet iedere calorie is het zelfde.

Ballon? wat kom je aan als je dit eet en veel sport. Spieren..

Fruit moet je gewoon blijven eten maar ik zou dit gewoon in de ochtend en evt vroeg in de middag doen..
 
Dat niet elke calorie hetzelfde is ben ik eens. Maar vervolgens een fatburner aanraden omdat het niet snel genoeg gaat? Tja, niet mijn idee.

''Na 4 uur moet je gewoon opppassen met koolhydraatinname desnoods minderen of weglaten na je avondeten ga je gewoon helemaal geen koolhydraten meer nemen,deze gaan anders lekker rondom je middel zitten,en dat wil je niet''.

Hoezo na 4 uur?
 
Wat een topic...
 
Wat een onzin zeg.

Dit zijn misschien leuke tips voor crashdieters of mensen die alleen maar troep eten, maar echt droog ga je er niet mee worden.
 
Hoe maak je trouwens het verschil tussen cut en bulk als je niet eens weet hoeveel je eet op een dag?
 
Peeps, ik heb het idee dat er veel onduidelijkheid is over droger worden en een lager vet percentage krijgen.
Ik ga hier wat dieper op in.

Calorieen tellen schiet gewoon niet op..
Het motiveert niet, neem teveel tijd in beslag, en je schiet er vrij weinig mee op.

Zorg liever dat je deze basis dingen weet en ga er gewoon lekker mee aan de gang gaat.

Enkele dingen die je echt moet doen om droog te worden;

Neem 5 a 6 maaltijden per dag, zo hou je de stofwisseling hoog.
Drink minimaal 2,5 / 3 liter water per dag. Geen cola,frisdrank,fruitdrankjes
Ga je eigen niet vol eten aan Koolhydraten zoals pasta's, rijst, aardappelen. Dit doen we in de winter wel weer, koolhydraten geven veel energie en kracht maar worden ook opgeslagen en dit zal op je middel zijn. Dat willen we niet ..
Bij avondeten liever extra stukje vlees en schep minder pasta,rijst,aadappelen.
Liever Bruine rijst gebruiken als Witte rijst (veel gemaakte fout)
Fruit alleen in de ochtend, zit vol met suikers.
1 junkdag per week is aan te raden ivm volhouden en voldoening.
Bak je biefstukje,kipfilet gewoon in cocosolie,pam spray.
Pas op met vetten.
Na 4 uur moet je gewoon opppassen met koolhydraatinname desnoods minderen of weglaten na je avondeten ga je gewoon helemaal geen koolhydraten meer nemen,deze gaan anders lekker rondom je middel zitten,en dat wil je niet
Gebruik ten alle tijden Whey isolate en anders een goede whey caseine erbij
deze geeft je maag wat vulling waardoor je minder snel naar koolhydraten gaat grijpen.


Nu kan ik 100 schemas gaan posten maar eet gevarieerd gebruik vooral;

Magere kipfilet,rundergehakt, Vis (tonijn,zalm,koolvis,tilipia lekker cheap)
doe deze vis dan ook gewoon stomen in een pan..
Wees creatief als deze vlees en vissoorten kan je goed combineren met Brocolli,Spinazie, Roerbakgroenten mijn favoriet,bloemkool,tomaatjes,

Beleg Kipfilet,rosbief,pindakaas (uitzondering),runderrookvlees doe dit gewoon op bruinbrood geen witbrood..
Magere kwark,yoghurt melk is allemaal prima bevat veel calcium en dat is gunstig. Vooral voor vetverbranding

Qua noten voor in de avond. De lastige uurtjes rond 8 a 9
ongezouten Cashews of nog beter Amandelen.

Maak het jezelf niet lastig het is niet moeilijk,
Qua trainen veel reps,veel cardio 30 minuten per training
Nog een veelgemaakte fout sommige gaan cardioen en dan ook nog eens 1000 reps buikspieren doen, buikspieren moet je zwaar trainen ook die spier moet groeien massa erop dus. Zo zal je zien dat als je ze niet spant ze ook beter zichtbaar worden. De vetverbraning rondom je buik doe je wel met cardio.
Train je benen, dit is een grote spier. Als je deze prikkelt moet je lichaam veel herstellen en verbrand je dus veel calorien en bouw je spieren op. Gunstig dus


Als je nu nog zoiets hebt van , Ja dit doe ik allemaal wel maar het gaat niet snel genoeg?

Pak dan gewoon een fatburner die Lipo 6x of lipo Black zijn hele goede of pak
mitotropin van Gaspari..
Niks engs aan gewoon dosis pakken en het vet vliegt ervan af..

Trainze en het zal niet makkelijk worden maar het is de moeite waard, in de winter ga je maar weer de BULK in :D

Greetz

Hahahahaha alle mythen op een rijtje. Ik neem aan dat je zelf weet dat vrijwel alles wat je hier hebt neergetypt al lang is ontkracht?!
 
Dit gast verdiend karma!
 
Btw kcal tellen is juist het belangrijkste van alles.
 
Hoe maak je trouwens het verschil tussen cut en bulk als je niet eens weet hoeveel je eet op een dag?

wat een reacties allemaal...
Ik geef wat info, doe er wat mee of niet. als je calorieen wilt tellen prima maar ik heb er weinig mee en luister niet teveel naar artikeltjes of dieetwijzers. kijk naar de feiten

Nog 1 maal...

EIWIT : Spieropbouw Essentieel
KOOLHYDRATEN : Energie Niet noodzakelijk minderen als je wilt aftrainen.
Er zijn teveel mensen die van aftrainen,droogtrainen,calorietjes tellen bla bla er teveel over nadenken en artikeltjes lezen etc..
Je maakt het heel moeilijk voor jezelf.
Ik kan een bulkschema met heel veel calorieen maken.. Cijfers dus
Maar als die niet de juiste producten bevatten zeggen die calorieen niks.

Ik kan je zeggen eet ;
10 boterhammen met hagelslag
2 bakken volle kwark
3 borden spaghetti
beschuit met jam
2 optimel glazen
2 bananen
2 glazen chocomelk

Dus dan heb je zoiets van er zitten veel calorieen in bij elkaar dus ik ga groeien? Wat ga je groeien VET VET VET daar schiet je wat mee op.


Word ook zo moe van de mensen hier die bulken, en voor de zomer nog steeds een buikje hebben. Niet echt goede timing?

Na de bulkperiode ga je meestal een periode inlassen om vet te verliezen. Dit is dan je cutperiode. Doel hiervan is zoveel mogelijk vet te verliezen met behoud van de gewonnen spiermassa in de bulkperiode. Met je cutschema gaat men ten eerste uit van het bulkschema. Deze wordt dan meestal verminderd door koolhydraten te gaan beperken. Je gaat dus je eiwitten maximaal aanvullen


Ik noem een voorbeeld calorieentellen...

Voor de caloriee tellers hier.:
1 stukje zalm met groente en aardappelen is 500 na 600 calorieen
1 pizza is 500 a 600 calorieen

Boterham met kaas is 150a200 calorieen
Kroket is 150a200 calorieen


Calorieen zeggen niet zoveel, producten wel en waar ze toe in staat zijn spieropbouw bijvoorbeeld
 
Calorieen tellen schiet gewoon niet op..
Het motiveert niet, neem teveel tijd in beslag, en je schiet er vrij weinig mee op.
En waarom dan niet? Ik tel mijn calorieen in max 2 minuutjes zo bij elkaar op. Wanneer je eenmaal de kcal weet van de maaltijden die je meestal eet + de portiegrote dan is het helemaal niet moeilijk

Enkele dingen die je echt moet doen om droog te worden;
:o

Neem 5 a 6 maaltijden per dag, zo hou je de stofwisseling hoog.
- Onzin
Liever Bruine rijst gebruiken als Witte rijst (veel gemaakte fout)
- En waarom is dat fout?
Fruit alleen in de ochtend, zit vol met suikers.
- Oh? Fructose heeft een zeer lage GI waarde, als dit al iets uitmaakte. En dan nog gaat het om kcal in, kcal uit en macro's het zal niets uitmaken of je een appeltje eet 's avonds
Na 4 uur moet je gewoon opppassen met koolhydraatinname desnoods minderen of weglaten na je avondeten ga je gewoon helemaal geen koolhydraten meer nemen,deze gaan anders lekker rondom je middel zitten,en dat wil je niet
- Onzin
Gebruik ten alle tijden Whey isolate en anders een goede whey caseine erbij
- "Whey caseine" :o Waarom zou je trouwens eiwitsupplementen moeten nemen? En waarom isolaat?

Qua trainen veel reps
-
Zeker niet, het is belangrijk in de cut de intensiteit hoog te houden en niet in gewicht naar beneden te gaan. Liever wat minder reps, zware gewichten en volume iets omlaag.
 
Laatst bewerkt:
Of een dozijn broscience regels onthouden of 1 regel die er echt toedoet.

Ik hou het wel bij een ruwe in vs uit berekening met genoeg proteine en vet.
 
ik ben weer eens online op dbb verbaas me toch steeds van het niveau hier

media doet goed zijn werk en en word goed op verdient..

wake up mensen..

lees je eens in echte boeken en zaken die je goede informatie verstrekken en niet de standaard topicjes hiero van heren.. die in de winter roepen

ik heb net boodschappen gehaald en ga lekker boerenkool,jus,worst extra aardappelen,appelmoes erbij want het zijn lekker wat calorieen dus ik ga groeien LEkker bulken jeej Zo moet het dus echt niet


Nog 1 feit van mij

SPORT heeft de afgelopen jaren een flinke boost gekregen waarom??
Mensen willen er beter uitzien, is er dan zoveel veranderd afgelopen jaren? Nee alleen de lat word steeds hoger gelegd en alles is toegankelijker. Kijk naar Spa & Health
opkomst personal trainers,grote fitnessketens, ala America
Dit zal alleen nog maar groter worden...

Waarom??

Omdat de gemiddelde nederlander steeds dikker word ala america

waarom??

Wat doet je als nederlander na 6a7 uur savonds?
Dus na je bord vol met aardappels klein stukje vlees want dit is te duur en klein portie groente en een lepel jus ( dit is de standaard van de gemiddelde nederlander)

wat doet de gemiddelde nederlander na 6a7 uur?
Juist thuis op de bank voor de tv

Je hebt je net volgegeten met koolhydraten (energie verstrekkers) en je gaat lekker op de bank hangen gevolg er word niks met die energie gedaan.
Wat gebeurd er gaat lekker rond het middel hangen..

Dus je hebt zoiets van ik ga calorieen tellen??

je neemt 1 schep appelmoes, aardappelen het vlees laat je eruit want daar zitten veel calorieen in?

wakker worden dat vlees heb je nodig is eiwit> spieropbouw
 
Alsjeblieft Dave hou op met onzinnig posten, je zet jezelf echt enorm voor lul.
 
Back
Naar boven