MuscleMeat

Wandelen en afvallen?

Bezoekers in dit topic

Granis

Novice
Lid geworden
31 jan 2011
Berichten
2
Waardering
0
Beste,

Ik ben geen bodybuilder maar gewoon een huis tuin en keuken man. Ik werk als timmerman op een werkplaats en hoop met een jaar of 2 kinderen te hebben. Nu heb ik een conditie van jan met de korte achternaam en ben al moe als ik de trap op loop. Mijn vriendin zegt dat we moeten gaan wandelen want dat is volgens haar de beste manier om conditie op te bouwen en af te vallen. Ik heb hier mijn twijfels bij omdat ik de hele dag al heen en weer loop op de werkplaats en niet bepaald slank ben.

Wat kunnen jullie mij adviseren om toch te afvallen en conditie opbouwen? Naar mijn vriendin luisteren en elke avond een uurtje wandelen of iets anders? Zat zelf namelijk te denken een roeimachine te kopen.

Alvast bedankt voor de input. En excuus als dit forum eigenlijk niet bedoeld is voor mensen als ik.
 
Doe gewoon iets van sport .. Maakt niet uit wat.
Lopen, fietsen, zwemmen,voetballen ... Iets waarmee je actief sport.
 
Ga ook sprinten, conditie is niet alleen lange afstanden volhouden maar ook snel herstellen en weer verder kunnen
 
Probeer iets te vinden qua beweging wat bij je past en waar je plezier in hebt en zet je zelf enkele doelen.
Kijk eens kritisch naar wat je eet, gooi zaken zoals frituur, chocola, chips, dranken met prik, wit brood overboord dat scheelt je al een paar kilo.
 
Beste,

Ik ben geen bodybuilder maar gewoon een huis tuin en keuken man. Ik werk als timmerman op een werkplaats en hoop met een jaar of 2 kinderen te hebben. Nu heb ik een conditie van jan met de korte achternaam en ben al moe als ik de trap op loop. Mijn vriendin zegt dat we moeten gaan wandelen want dat is volgens haar de beste manier om conditie op te bouwen en af te vallen. Ik heb hier mijn twijfels bij omdat ik de hele dag al heen en weer loop op de werkplaats en niet bepaald slank ben.

Wat kunnen jullie mij adviseren om toch te afvallen en conditie opbouwen? Naar mijn vriendin luisteren en elke avond een uurtje wandelen of iets anders? Zat zelf namelijk te denken een roeimachine te kopen.

Alvast bedankt voor de input. En excuus als dit forum eigenlijk niet bedoeld is voor mensen als ik.

Gewoon wandelen zal als je al een aktief beroep heb weinig zoden aan de dijk zetten.

Begin met een paar keer per week te joggen. Raad zelf meestal iets in de vorm van een speedmars aan om te starten (2min hardlopen, 1min gewoon lopen) en dan gewon starten op een km of 4.

Je merkt vanzelf wel waneer je tempo en/of afstand kan opvoeren.

Thuis fietse, roeien, enz is als je niet echt gemotiveerd ben weggegooid geld. :D
 
Probeer een beetje op je voeding te letten. dat kan ook veel schelen.
Als ik dit zo lees krijg ik een beetje de indruk dat je wel iemand bent die van bourgondisch eten en drinken houdt:P

Qua beweging raad ik je hetzelfde als 3XL aan.
Joggen en wandelen afwisselen en telkens afstand verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat je wel iets wilt doen, maar aan de andere kant ook weer vrij weinig. Als je ergens voor wilt gaan, ga er dan vol voor en ga niet voor half werk. Ben het met 3XL eens dat wandelen niet echt zoden aan de dijk zet wanneer je al een actief beroep hebt. Ik zou je aanraden om een abonnement bij de sportschool te nemen en lekker te gaan trainen. Waarschijnlijk zal je ook wel een ommekeer moeten maken qua voeding.
 
Hey bedankt, had nog niet weer gekeken. Moest van Russian Bear naar een ander forum omdat ik hier niet hoorde dus had niet gedacht dat er nog andere mensen waren die wel advies wilden geven.

Jullie bevestigen wat ik al dacht dank daarvoor, ik zal vanaf nu mijn vragen stellen op het door de Bear aangegeven forum.

Groeten
 
Laat je niet wegjagen man! Als je vragen hebt kun je ze gewoon hier posten.
 
Hey bedankt, had nog niet weer gekeken. Moest van Russian Bear naar een ander forum omdat ik hier niet hoorde dus had niet gedacht dat er nog andere mensen waren die wel advies wilden geven.

Jullie bevestigen wat ik al dacht dank daarvoor, ik zal vanaf nu mijn vragen stellen op het door de Bear aangegeven forum.

Groeten
Je mag ze op beide fora stellen, bij het ene ligt de nadruk wat meer op fitness en gezondheid, bij het andere wat meer op fitness en bodybuilding. Maakt verder niet zoveel uit want in principe is op beide fora iedereen welkom :)
 
Puur wandelen om af te vallen zal niet opschieten. Ik hoorde gisteren dat je 135 kilometer moet wandelen om 1 kilo vet te verbranden.
 
Back
Naar boven