Fitness Seller

Waneer best wat eten/innemen?

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Ok bepalen hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten je dagelijks moet binnen spelen is niet echt moeilijk maar waneer neem je best wat?

Waneer neem je best geen/weinig/gemiddeld/veel koolhydraten, eiwitten en vetten voor een bulkschema?

Laatst bewerkt:
Voor een bulk schema zou ik het zeker gewoon over de maaltijden gelijkmatig verdelen.
Uizondering is de maaltijd na de training waar je snelle koolhydraten neemt en geen vetten.

en lijnzaadolie na de training. mijn laatste maaltoijd is meestal na mn training en is t dan verstandig om daar lijnzaadolie aan toe te voegen?

Ik zou ervoor zorgen dat je laatste maaltijd niet na je training is. Waarschijnlijk zal lijnzaadolie niet vertragen, maar het lijkt me sowieso beter als je nog wat aanvoer van aminozuren krijgt d.m.v. langzaam vertragende eiwitten. Anders zit je de hele nacht zonder aanvoer.

Originally posted by dandyman
en lijnzaadolie na de training. mijn laatste maaltoijd is meestal na mn training en is t dan verstandig om daar lijnzaadolie aan toe te voegen?

:finger:

je moet ook nog eten voor je gaat slapen dandy iig in de bulk (!) dat complexe koolhydraten en eiwitten bevat.

tenzij je na die maaltijd gaat slapen..

Originally posted by burn
Ik zou ervoor zorgen dat je laatste maaltijd niet na je training is. Waarschijnlijk zal lijnzaadolie niet vertragen, maar het lijkt me sowieso beter als je nog wat aanvoer van aminozuren krijgt d.m.v. langzaam vertragende eiwitten. Anders zit je de hele nacht zonder aanvoer.

ik kan niet anders. ik werk tot 5, dan eet ik en train om 18.30 tot 19.30 max. dan shake en thuis eet ik omstreels 20.30 mn laatse maaltijd voorat ik om 22.30 a 23.00 mn bedje opzoek.

dus jij raad aan om na trainen kwark te eten met groente ipv kip of tonijn?
heeft langzamere afgifte toch?

en de lijnzaadolie voor mn training?

ik kan niet anders. ik werk tot 5, dan eet ik en train om 18.30 tot 19.30 max. dan shake en thuis eet ik omstreels 20.30 mn laatse maaltijd voorat ik om 22.30 a 23.00 mn bedje opzoek.

dus jij raad aan om na trainen kwark te eten met groente ipv kip of tonijn?
heeft langzamere afgifte toch?

en de lijnzaadolie voor mn training?

Inderdaad. Neem na de training eerst je shake en dan voor het slapen nog wat groente met lijnzaadolie en bijv. kip of kwark.

dus niets mis met datgene waar ik mee bezig ben. mooi om te horen en Frenkpie, in de bulk zal ik zeker wel wat kwark nemen vlak voor t slapen gaan , maar ik wil nu eerst dfroog worden dus laat dat beschuldigende vingertje maar achterwege:D

• Topic Starter Topic Starter
hmmm...

Ik ga na m'n training altijd ff pieken in m'n koolhydraten (0,5L sportdrank, 3 eetlepels honing, 2 bananen,... in totaal zo'n 170g), dit vanaf een kwartier na training tot 1,5h na training.

Nu heb ik al ergens tegengekomen dat banaan na de training niet goed is...

???

Originally posted by bart82
hmmm...

Ik ga na m'n training altijd ff pieken in m'n koolhydraten (0,5L sportdrank, 3 eetlepels honing, 2 bananen,... in totaal zo'n 170g), dit vanaf een kwartier na training tot 1,5h na training.

Nu heb ik al ergens tegengekomen dat banaan na de training niet goed is...

???

enkelvoudige suikers (dextrose 1gram per kilo lich.gewicht max) in combi met eiwitte die snel opnemen (Whey dus) is voldoende

om vervolgens dus een goede maaltijd te eten bestaande uit voldoende magere eiwitten en complexe kh

dus niets mis met datgene waar ik mee bezig ben. mooi om te horen en Frenkpie, in de bulk zal ik zeker wel wat kwark nemen vlak voor t slapen gaan , maar ik wil nu eerst dfroog worden dus laat dat beschuldigende vingertje maar achterwege:D

Ik volg het nu niet meer. Eet je nu wel of niet voordat je gaat slapen?

Originally posted by burn

Ik volg het nu niet meer. Eet je nu wel of niet voordat je gaat slapen?

nu ik aan t droogtrainen ben eet ik ong. 2 uur voordat ik ga slapen niets meer. dus de kip, tonijn of kwark met groenten en lijnzaad is mn laatste maaltijd om ongeveer 20.30. slapen omstreeks 22.45 dan sta ik om 6.45 a 7 uur op en neem gelijk een shake om om7.15 ong. mn ontbijt te nuttigen. zit dus rond de 10 uur tussen de laatste en eerste maaltjd.
als ik zou gaan bulken zou ik vlak voor t slapen gaan nog wat casseine-eiwitten consumeren. Nu dus niet.

nu ik aan t droogtrainen ben eet ik ong. 2 uur voordat ik ga slapen niets meer. dus de kip, tonijn of kwark met groenten en lijnzaad is mn laatste maaltijd om ongeveer 20.30. slapen omstreeks 22.45 dan sta ik om 6.45 a 7 uur op en neem gelijk een shake om om7.15 ong. mn ontbijt te nuttigen. zit dus rond de 10 uur tussen de laatste en eerste maaltjd.
als ik zou gaan bulken zou ik vlak voor t slapen gaan nog wat casseine-eiwitten consumeren. Nu dus niet.

Ah ok, het kan op die manier. Zelf eet ik meestal mijn laatste maaltijd vlak voor het slapen. Het zal niet veel verschil maken.

Terug
Naar boven