XXL Nutrition

wanhoop nabij.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zwan007

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
81
Waardering
0
Bon, na veel maal begonne zijn aan een dieet enzo wil ik het nu echt serieus doen
ik weeg dus 110 met 27%vet ben ongeveer m86
mijn doelstelling is in twee fasen
op mijn eigen dieeten tot 95a100kg en dan het laatste stukje cutten met een eiwitten dieet (zo van die zakjes die je moet binnen pakken) tot 90kg
nu ik zou helemaal niet weten hoe ik juist het beste dieet,
ik lig nu ongeveer 3maand stil met cardio ga nu ook terug cardio doen..
vraag 1) hoe zou ik het beste eten (misschien een schema? liefst niet te extreem)
2) is water de beste drank om te cutten (en gaat de veronderstelling op hoe meer water hoe sneller je gewicht verliest?)
3) in welke tijdspanne zou ik 95kg zitten door gewoon te dieten (dwz ook stoppen met in het weekend bier te drinken ofzo, en vettig te eten wat nu eerder regel dan uitzondering is)
dank u hiervoor want ik zie het hier niet zo rooskleurig meer in ze manne
 
begin eerst eens op te schrijven wat je nu eet. en ook je trainingsschema erbij. vanuit daar kan je dingen kan je het een en et ander weizigen en verbeteren.

maar ik denk dat als je gedisciplineerd eet en traint je redelijk snel je doel kan bereiken :thumb:
 
1. kijk eens wat rond en stel dan wat gerichte vragen.
2. water is tijdens het bulken en cutten de beste bb drank, maar je valt van water zelf niet af..maar je krijgt er wel een vrij vol gevoel van waardoor je minder eet
3. durf ik niet te zeggen want dat is bij iedereen verschillend.

succes en ik hoor het nog wel. :thumb:
 
nu smorgens niets oftewel een smoske met kaas en hesp (broodje gezond) maar dit is eerder uitzondering meestal niets
smiddags broodje curryworst met andalouse en groenten
savonds gewoon aardappelen met groentjes
daartussen soms nog is wel een tussen doortje
ik drink smorgens gewoon fruitsap
om 10u10 blikje cola gewoon
om 12u blikje cola
en om 14u30 blikje cola
vanaf 16u40 limonade en in de weekends (vrijdagavond tot zondagmorgen) bier of iets strafs :D

nu wa
 
nu smorgens niets oftewel een smoske met kaas en hesp (broodje gezond) maar dit is eerder uitzondering meestal niets
smiddags broodje curryworst met andalouse en groenten
savonds gewoon aardappelen met groentjes
daartussen soms nog is wel een tussen doortje
ik drink smorgens gewoon fruitsap
om 10u10 blikje cola gewoon
om 12u blikje cola
en om 14u30 blikje cola
vanaf 16u40 limonade en in de weekends (vrijdagavond tot zondagmorgen) bier of iets strafs :D meestal in combi met junkfood

nu wat ik concreet al gedaan heb, een weekje voor de paasvakantie ben ik overgeschakeld op cola ligth ipv cola wat al een klein beetje resultaat gaf
nu ga ik stoppen met smiddags broodje curryworst, maar zoek goed alternatief (suggesties?)
en voor smorgens is het misschien beter dat ik cornflakes eet ofzo? (suggesties voor goede niet vetrijke producten?)

tot hierver mijn iets meer conretere vragen
 
Je moet je meer gaan richten op onverzadigde vetten zoals die in pinda(kaas), vis etc. Tijdens t cutten zijn eiwitten belangrijk, dus daarvan moet je genoeg binnenkrijgen. Ik drink al jaren geen echte frisdranken meer, alleen maar lightproducten. Cola light vind ik niet echt lekker maar ik drink altijd pepsi max en dat vind ik zelfs lekkerder dan normale cola. Daarnaast gewoon veel trainen, 3x per week bijv, zodat je dat opgeslagen energieoverschot eens weg kan werken. Succes.
 
en ontbijt goed! Dit brengt de stofwisseling weer op gang na een nacht zonder eten

eet niet vlak voor het slapen gaan

eet volkoren producten voor je kh's ipv suikers en witte granen

broodje vurryworst? vet
beter: vokorenbroodje tonijn met sambal of zo)
 
ik snap overigens niet dat je op gezette tijden besluit om een blikje cola te drinken???

maar bekijk wat eetschemas hier als voorbeeld en pas t toe aan je eigen behoeftes, die post je en dan zullen wij wel t een en ander aanpassen
 
Laat frisdrank en fruitdranken staan en ik denk dat je al op de goede weg bent. Je dieet kan natuurlijk veel beter, maar je zou zeker gewicht moeten verliezen.
Verder juist geen cornflakes en dat soort producten. Vetvrije producten zitten vaak vol met suiker en vet is niet per definitie slecht.
 
neem ipv cornflakes brinta/havermoutpap met magere melk
 
ik snap overigens niet dat je op gezette tijden besluit om een blikje cola te drinken
dan is het speeltijd :-)

met tonijn bedoelen jullie, gewoon tonijn uit blik?
wat zit boordevol eiwitten maar mag je toch eten in een cut periode

is een goed alternatief voor mijn middag maaltijd: een kant en klare maaltijd met de volgende specs
energie: 1575Kj (372Kcal)
eiwitten: 16g
koolhydraten: 59g
vetten: 8g
 
Tuurlijk tonijn is een grote aanrader!! Zeer goed!
wel Tonijn op Water basis.
 
het moet toch niet zo moeilijk zijn om een bakje tonijn klaar te maken, kipfilet en brood me te nemen, om de dag door te komen.
eiwit is niet alleen voor in cuttingsfase maar het % ervan wat je nuttigt tov kh en vetten wordt groter in de cuttingsfase, maar je hebt dus altijd eiwit nodig.
 
dus gewoon bruin brood met kippenwit ertussen en dan wat satekruiden op en beetje sla en dat is gezond eventueel nog een tomaat?
 
Originally posted by zwan007
dus gewoon bruin brood met kippenwit ertussen en dan wat satekruiden op en beetje sla en dat is gezond eventueel nog een tomaat?

wel volkoren brood met kip of kalkoenfilet idd. eventueel nog brood met ei en kalkoenfilet of brood met tonijn en alles met sambal maakt t ook nog lekkerder.
 
ok
 
Laatst bewerkt:
goed te doen. Maar als ik jouw was zou ik t forum eens goed doorspitten en dan hebben we ook nog een gezonde recepten categorie waar je ook veel uit kan halen en toepassen aan je eigen behoeftes.
succes ermee:thumb:
 
Back
Naar boven