XXL Nutrition

wanna bench

Bezoekers in dit topic

munken

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2003
Berichten
131
Waardering
0
Wie heeft er goeie trainingsschema's om mijn bench te verbteren?
Zit op een plateua denk ik.

Schema's voor squat en deadlift zijn natuurlijk ook welkom


[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
dat moet je in het powerlifting deel posten ;)

zal het ff moven
 
ER zijn zoveel mogelijkheden. post eerst eens het schema dat je nu hebt
 
Elke week train ik normaal één keer mijn borst, soms om de twee weken, het schema voor bankduwen gaat als volgt:

110x5
120x4
130x3

120x5
130x4
140x3

130x5
140x4
150x3

160x2

Ik doe dus 10 sets in het bankduwen, het zou kunnen dat dat iets te veel is.

Ernaa doe ik nog vijf reeksen dumbbell presses, En incline press. Ik doe evenwel nooit flies daar ik da niet nodig acht. Ik ben dan ook geen bodybuilder maar een powerlifter.
 
nooit gedacht gewoon minder series te doen, maar dan met eenzelfde gewicht ?

bvb 140 3r/6s

bijvoorbeeld hé

ipv van altijd op te bouwen naar 160kg (92,75% van je max) ben je beter om lager in je percentages te gaan, tussen zo'n 70-85% en dan bepaalde periodes weer wat hoger.
 
Originally posted by munken
Elke week train ik normaal één keer mijn borst, soms om de twee weken, het schema voor bankduwen gaat als volgt:

110x5
120x4
130x3

120x5
130x4
140x3

130x5
140x4
150x3

160x2

Ik doe dus 10 sets in het bankduwen, het zou kunnen dat dat iets te veel is.

Ernaa doe ik nog vijf reeksen dumbbell presses, En incline press. Ik doe evenwel nooit flies daar ik da niet nodig acht. Ik ben dan ook geen bodybuilder maar een powerlifter.


hmmz als je zoveel drukt wrm dan nog hulp nodig?
 
de hoeveelheid die je drukt heeft niets te maken met je kennis over de sport :D
 
Iedereen wil altijd maar verbetern hoe veel hij ook maar kan. Mijn doel is alvast ooit 200kg te duwen. Ga misschien in het vervolg es wa minder sets doen
 
zeker minder sets

dat zal minder belastend zijn voor uw schouders, waardoor ge dan misshien opnieuw 2x zal kunnen benchen
 
soms zijn 5-6 sets meer dan genoeg...

soms kan het eens meer zijn, dan weer wat minder
 
ik hoop het want ik duwde op mijn twintigste 172,5 sindsdien heb ik dit enkel meer evenaard. Wordt in april 22...
 
Heb je altijd een gelijkwaardig schema gehad?
Naar mijn mening is die sessie van 160 kg 2 x drukken.. Dat is gewoon niks.. Ik bedoel.. 2 keer drukken groei je niet van.. Als ik ga bankdrukken en ik zou 2 x doen dan kan ik zoieso 20 kg meer dan dat ik een sessie van 8 x zou doen..
Ik zou gewoon 10 x ??? Kg , 8 x ??? kg, 8 x ??? kg, 6 x ??? kg en dan goed en langzaam uitvoeren. Dus helemaal naar beneden en rug niet hol maken. Met de stang de borst aan tikken en weer omhoog.. enz..

PS: Dit is dan als NIET powerliften bedoeld.. Powerliften heb ik geen verstand van :rolleyes:

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by arievh
Heb je altijd een gelijkwaardig schema gehad?
Naar mijn mening is die sessie van 160 kg 2 x drukken.. Dat is gewoon niks.. Ik bedoel.. 2 keer drukken groei je niet van.. Als ik ga bankdrukken en ik zou 2 x doen dan kan ik zoieso 20 kg meer dan dat ik een sessie van 8 x zou doen..
Ik zou gewoon 10 x ??? Kg , 8 x ??? kg, 8 x ??? kg, 6 x ??? kg en dan goed en langzaam uitvoeren. Dus helemaal naar beneden en rug niet hol maken. Met de stang de borst aan tikken en weer omhoog.. enz..

PS: Dit is dan als NIET powerliften bedoeld.. Powerliften heb ik geen verstand van :rolleyes:

Suc6

euh, we zijn hier in powerlifting sectie bezig, dus het spreekt VANZELF dat we hier niet over spiergroei gaan spreken. (hoewel je TOCH met 1-6 reps kan groeien, maar goed) dus wat je hier hebt gezegd doet er niet toe... waarom eigenlijk? :)

verder... Langzaam.... nah geef mij maar explosief, veel beter om te groeien. als je het gewicht onder controle hebt, hoeft je niet langzaam te zijn.
 
Back
Naar boven