XXL Nutrition

Wanneer aan de fatburners beginnen?

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Terwijl ik eergisteren nog zo blij was met 8 kg gewichtsverlies in 50 dagen zodat ik weer op zelfde gewicht ben als in 1999 toen ik veel fietste, ben ik dat nu weer minder.

Want, kom snel aan doordat ik te weinig had gegeten op reis en het is nog zo ver naar de gewenste 61-62 kg (11 kg dus). Ik heb sinds 1985 dat gewicht niet meer gehad en in 1997 voelde ik me zo slap als een vaatdoek bij 67 kg.

Wanneer is het goed om aan de fatburners te beginnen?
Nu gebruik ik al caffeïne (slechts 1 kop per dag of 1 pilletje) of guarana (heb 2 potjes in huis met dat spul, sterkte is volkomen onduidelijk ,aangeschaft in Braz.).

Ik heb al eerder gevraagd naar ECA-stacks, maar wat ik eerder wil weten.. wanneer is het goede moment er mee te beginnen.. als het afvallen niet meer snel verloopt? En wat is langzaam? 1 kg per maand of zo?

Ik wil graag in februari op 65 kg zitten.. dat is dan 25% lv. Voor BB heel veel, maar voor een gewone vrouw gezond. En dan in mei op 20% (61 kg). In mei en juni moet ik al mijn lange brevetten rijden en me voor PBP kwalificeren (400 en 600 km).

Wat vinden jullie?
 
Je praat nu over gewicht terwijl je het beter over je BF% kan hebben. Als je aan BB doet kan je ook zwaarder worder ipv lichter terwijl je BF % afneemt !

Jij wil afvallen en flink ook volgens mij, dus fatburners kunnen daar goed bij helpen. Ik zou me eerst focussen op gewichtsverlies door veel cardio te doen icm een licht gewicht full body training en een een goed dieet en daar kan je best fatburners bij gaan gebruiken. Met het oog op je doelen zou ik na de feestdagen een 2 maanden kuur beginnen en weer een maand voor je eerste kwalificatie voor de laatste %'tjes vet.

Althans zo zou ik het doen.
 
Je moet pas aan dit soort producten gaan denken als je de rest van je training en voeding optimaal hemt afgesteld. Tis een simpel antwoord, maar true!
 
Doe momenteel een CKD/TKD dieet: 30 g suiker in de weidrank voor /na het sporten en voor de rest 20g KH per dag en 1x per week/2wkn carbo-loaden, niet zo heel veel als in de CKD variant.

Dan houd ik het nog even op slechts caffeïne en/of guarana door mijn weidrankje. En plan die efedrine-caffeine toestanden voor in januari en februari.

Wel kan ik maximaal tot april, hooguit medio mei nog zo'n ECA stack gaan gebruiken. Zo'n 3 maanden voor een extreme tocht ga ik op volledige caffeïne-vrije toer om een maximaal effect te krijgen van een caffeïne dosis (pil, koffie, energiedrank, cola whatever) . Ben te langzaam om 1200 km met meer dan 6 a 7 uur slaap te kunnen rijden.. en eigenlijk heb ik voor de 600 km (eind mei/begin juni) de koffie nog harder nodig. Dan kan ik nl. helemaal niet of maar 1 uur slapen.. maar dan kan ik zonder veel risico gewoon heel veel caffeïne door mijn lijf jagen, het is toch maar 35 tot 40 uur fietsen.. :rologen:

Ik ga trouwens afstappen van cardio op de nuchtere maag.. de sportschool is met 13 km net te ver.. Hard fietsen lukt dan niet en relaxt duurt wel lang dan.

Dus beter om half 10 vertrekken na een ontbijt rond 8.30-9 uur (dan is het wat gezakt).

De berekeningen zijn trouwens gedaan adhv lichaamsvet.
Ik heb nu 49 kg vetvrije lichaamsmassa (was eind juni nog 53 kg). Dus als ik uitga van gelijke spiermassa dan weeg ik bij 25% vet (gezond) 65 kg en bij 20% vet (fit) 61 kg.

Duidelijk? Minder hoeft niet van mij, want ik wil geen BB-ster worden maar een goede, sterke fietser.. met een te laag vet% ben ik niet sterk genoeg. Niet slanker, slanker, slankst.. en ook niet super gespierd van boven, omdat je een te veel aan spieren ook weer mee moet slepen.
 
Laatst bewerkt:
10-12 weken voor datum als je enkel ECY gebruikt. Als gewichtsverlies begint te vertragen echter, dan kun je best eens een dagje wat meer calorien en koolhydraten eten voor je verder doet met je dieet, en supplementeren met zinc en Vitamine E.
 
Originally posted by Big Cat
10-12 weken voor datum als je enkel ECY gebruikt. Als gewichtsverlies begint te vertragen echter, dan kun je best eens een dagje wat meer calorien en koolhydraten eten voor je verder doet met je dieet, en supplementeren met zinc en Vitamine E.

E=ephedrine
C = caffeine
Y = yohimbine, is dus beter dan aspirine..

Waar koop je ephedrine en yohimbine eigenlijk?
Ephedrine heb ik ooit wel in een 'headshop' gekocht, maar yohimbine? Let wel... ik wil goedkoop werken maar goed spul hebben, dus beter zelf de stack bij elkaar mikken dan kant-en-klaar kopen..
 
Originally posted by Esperantisto


E=ephedrine
C = caffeine
Y = yohimbine, is dus beter dan aspirine..

Waar koop je ephedrine en yohimbine eigenlijk?
Ephedrine heb ik ooit wel in een 'headshop' gekocht, maar yohimbine? Let wel... ik wil goedkoop werken maar goed spul hebben, dus beter zelf de stack bij elkaar mikken dan kant-en-klaar kopen..

Yohimbine is niet beter dan aspirine, je kunt deze niet vergelijken. En pas op met het combineren van E en Y, er zijn (veel) mensen die hier slecht op reageren(hartkloppingen e.d).
 
Back
Naar boven