MuscleMeat

Wanneer beginnen cutten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Timme

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2002
Berichten
53
Waardering
0
Helleuw,

Ik post hier wel niet veel meer kom wel regelmatig eens langs om wat bij te leren :)
Ik had dus een vraagje
Wanneer beginnen jullie te cutten?
Ik ben nu niet overdreven groot ofzo, 68kg en 1.76m
maar ik ben nu een tijdje aan het bulken en ik ben wel wat vetter geworden...
dus er mag wel een beetje af tegen de zomer zodat alles er wat strakker uit ziet
hebben jullie een geplande datum wanneer jullie er aan beginnen?
of zij jullie al bezig met cutten? of hoe lang bulken jullie nog?
in elk geval al bedankt


Grtzz Tim
 
Laatst bewerkt:
Ik ga cutten wanneer ik mijn bf% te hoog vind(meestal van 11% tot 9 %). En dan weer langzaam bulken. Het liefst zou ik het hele jaar lekker bulken, maarja het vet he......
 
Ik heb voor mijn gevoel te hoog BF% denk rond de 16% ofzo en zwembandje ik ga het liefst naar de 6 % ofzo :D maar met 10 ofzo ben ik ook al blij :D ik begin er nu maar mee zodat ik dalijk in de zomer lekker droog ben (hoop ik) Klote ervan is dat je niet kan bilken en dat ik niet zwaar kan pakken nu omdat ik nu 15 herhalingen doe ipv 8. Maar ja ik voel me beter alsi k lekker droger ben dan kan ik van de zomer weer knallen
 
die herhalingen van 15 ... waarom? om droger te worden? heeft geen zin. hou maar lekker lage reps aan en ga goed dieten en cradioen
 
wanneer je gaat cutten hangt af van wanneer je je doel hebt gesteld, hoe snel je metabolisme is, wat voor dieet/cardio regime gebruikt, welke suppl je gebruikt als ondersteuning, hoe hoog je vet % nu is en hoe hoog/laag je wil eindigen.

Ik ben tevreden met mezelf na 8 weken streng dieet/cardio
Anderen doen het sneller/langzamer.
Dus persoonsgebonden...
Al met al geen makkelijke vraag
 
I Love the bulk :heart:

Cutten doe ik altijd zo snel mogelijk, zodat ik de rest van het jaar in de bulk kan blijven. Wanneer ik bulk? Zeer kort voor de zomer...of als vet% te hoog komt...
 
68kg met 1m76? En je spreekt van cutten voor de zomer? Dan neem ik aan dat je een "licht scelet" hebt. Als dit niet zo is (wanneer je een zwaar gebeente hebt) en je spreekt van cutten met dat gewicht? Je bent niet eens in bulk, of je hebt nog niet voldoende spiermassa!
Als je dan toch wil cutten: doe het langzaam aan, want echt hoog in vetmassa denk ik niet dat jij bent. Je riskeert wanneer je te vlug wil gaan niet veel spiermassa meer over te houden als je dieetplan niet doordacht is.
Probeer het eerst met enkel je voeding aan te passen alvorens je met cardio begint.
 
ja kijk
het is nu niet dat ik 10kg wil afvallen ofzo hoor.
ik ben gewoon al een tijdje aan het bulken, ik kom van 55kg toen ik begon met trainen...
Maar mijn benen zijn nogal vet, en ik begin een klein zwembandje te krijgen, en mijn buikspieren zijn in de verste verte nog niet te zien.
Daar wil ik dus verandering in brengen tegen de zomer.
Ik ben ook niet van plan om op een superstreng dieet te gaan ofzo.
Het mag gewoon allemaal een beetje strakker worden.
 
Ja kijk als je naar mij kijkt! :D ik ben 101 kg :D nee maar ben 1.94 meter hoog dus mag het wel, alleen heb wel wat, wat ik weg wil hebben, want zit denk ik rond de 16% ofzo
 
Ik vind Bulken een k*t manier van eten
Ik ben van mening dat je veel beter het hele jaar door in grote lijnen hetzelfde kunt eten (mits een goed voedingschema) zodat je weinig vet aankomt en toch spiermassa aanzet, en wanneer de zomer of een wedstrijd nadert je minder werk hoeft te doen om die nodige procenten vet er af te trainen,
Zo deden Schwarzenegger en Lou Ferrinigo het ook altyd heb ik gelezen in schwarzenegger"s boek "train met arnold" ik doe het ook en de resultaten blijven niet achter!


Maar jah, het is voor iedereen persoonlijk.

gr rob
 
Originally posted by Timme
Helleuw,

Ik post hier wel niet veel meer kom wel regelmatig eens langs om wat bij te leren :)
Ik had dus een vraagje
Wanneer beginnen jullie te cutten?
Ik ben nu niet overdreven groot ofzo, 68kg en 1.76m
maar ik ben nu een tijdje aan het bulken en ik ben wel wat vetter geworden...
dus er mag wel een beetje af tegen de zomer zodat alles er wat strakker uit ziet
hebben jullie een geplande datum wanneer jullie er aan beginnen?
of zij jullie al bezig met cutten? of hoe lang bulken jullie nog?
in elk geval al bedankt


Grtzz Tim

morgen
 
Originally posted by rob12345
Ik vind Bulken een k*t manier van eten
Ik ben van mening dat je veel beter het hele jaar door in grote lijnen hetzelfde kunt eten (mits een goed voedingschema) zodat je weinig vet aankomt en toch spiermassa aanzet, en wanneer de zomer of een wedstrijd nadert je minder werk hoeft te doen om die nodige procenten vet er af te trainen

Want??? Hoeveel procent kom je nou tijdens de bulk aan!? misschien 2...of maximaal 3 als je een foutje maakt. Lijkt me niet zo'n groot probleem. Het is iig een goeie push voor je progressie in de regel.
 
Originally posted by rob12345
Ik vind Bulken een k*t manier van eten
Ik ben van mening dat je veel beter het hele jaar door in grote lijnen hetzelfde kunt eten (mits een goed voedingschema) zodat je weinig vet aankomt en toch spiermassa aanzet, en wanneer de zomer of een wedstrijd nadert je minder werk hoeft te doen om die nodige procenten vet er af te trainen

Want??? Hoeveel procent kom je nou tijdens de bulk aan!? misschien 2...of maximaal 3 als je een foutje maakt. Lijkt me niet zo'n groot probleem. Het is iig een goeie push voor je progressie in de regel.
 
Ik is gewoon klote als je wil bulken en je heb aanleg om vetter te worden. Je moet dan toch je schema aanpassen. Ik heb ook super veel gegeten in het begin van mijn training maar toen is er ook wat BF% bij gekomen dus dan steeds minder eten en kijken wat persoonlijk bij je past en op welke voeding je wel groeit zonder BF% ik heb aan 4 volkoren boterhammen voldoende.

owkeej ik lieg want neem neem dan nog wel veel rijst kip tonijn kwark etc etc etc ;)
 
Originally posted by rob12345
Ik vind Bulken een k*t manier van eten
Ik ben van mening dat je veel beter het hele jaar door in grote lijnen hetzelfde kunt eten (mits een goed voedingschema) zodat je weinig vet aankomt en toch spiermassa aanzet, en wanneer de zomer of een wedstrijd nadert je minder werk hoeft te doen om die nodige procenten vet er af te trainen,
Zo deden Schwarzenegger en Lou Ferrinigo het ook altyd heb ik gelezen in schwarzenegger"s boek "train met arnold" ik doe het ook en de resultaten blijven niet achter!


Maar jah, het is voor iedereen persoonlijk.

gr rob

Dit zal je in het begin wel helpen ja. Zeker wanneer je nog vrij jong bent. Zolang je schoon en genoeg eiwitten eet dan groei je toch wel. Je kunt vrij ver boven je cal. behoefte zitten en toch in verhouding veel spiermassa aanzetten met weinig vet. Daarnaast kun je te weinig eten en toch spiermasa aanzetten en zelfs vet verliezen. Na een tijd dan werkt het zo niet meer en zul je ofwel te snel vet worden of niet zwaarder meer worden, afhankelijk van je eigen eetlust. Je zult dan je cal. wel uit moeten rekenen om effectief verder te groeien.
Maar ik ben het met je eens dat je tijdens het bulken niet 'vet' hoeft te worden.
 
Ik ben ook bezig met cutten, maar nu weet ik 1 ding niet. Ik neem een shake (whey + dextrose) mee naam me sport sgool maar NA mijn krachttraining ga ik nog 30 min a 45 min fietsen. Moet ik mijn shake NA mijn krachttraining nemen of NA het fietsen? Ik hoor verschillende verhalen

1. direct na training
2. 15 min na training
3. 1 uur na training

???
 
Originally posted by Elmar
Ik ben ook bezig met cutten, maar nu weet ik 1 ding niet. Ik neem een shake (whey + dextrose) mee naam me sport sgool maar NA mijn krachttraining ga ik nog 30 min a 45 min fietsen. Moet ik mijn shake NA mijn krachttraining nemen of NA het fietsen? Ik hoor verschillende verhalen

1. direct na training
2. 15 min na training
3. 1 uur na training

???

Ik zou kiezen voor antwoord 4. :)

4. direct na de training en ga een andere keer fietsen.
 
Originally posted by burn


Ik zou kiezen voor antwoord 4. :)

4. direct na de training en ga een andere keer fietsen.

Nee ik wil zo veel mogelijk cadio erbij doen.
Want moet gewoon ff droger worden. 1x in de week hardlopen schiet ook niet op.
 
Originally posted by Elmar


Nee ik wil zo veel mogelijk cadio erbij doen.
Want moet gewoon ff droger worden. 1x in de week hardlopen schiet ook niet op.

Doe het dan verder van je training af. En zoveel mogelijk cardio? Ik neem toch aan dat je je spiermassa wilt behouden. Zoniet, dan kun je beter zoveel mogelijk cardio gaan doen ja.
 
Originally posted by burn


Doe het dan verder van je training af. En zoveel mogelijk cardio? Ik neem toch aan dat je je spiermassa wilt behouden. Zoniet, dan kun je beter zoveel mogelijk cardio gaan doen ja.

Nou zo veel mogelijk is overdreven maar iergeval ff min 30 min per dag. En spiermassa wil ik behouden wel, als er wat af gaat is neit zo erg, maar mijn eetschema heb ik er goed op aangepast. Veel eiwit en minder KHD.

Maar is het neit goed dan als ik na krachttraining shey neem en daarna ff 30 min cardio doe?
 
Back
Naar boven