XXL Nutrition

wanneer beginnen kuren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik ben het nog niet van plan, maar vraag het me vaak af.

Kun je best beginnen als je zwaar staat (vetpercentage te hoog)
of meer als je afgetraind bent (droog dus).

Is het ook niet zo dat je beter ook wat cardiovasculaire conditie hebt of is dat niet nodig?
 
Ik denk dat dit voor iedereen verschillens is. Je kunt niet afvallen en bijkomen tegelijk je gaat of bulken of cutten. Als ej al flink wat spiermassa opgebouwd hebt en daarbij ook redelijk wat vet is een cutting kuur misschien wat voor jou maar als je altijd al een laag vetpercentage hebt is bulken misschien wat voor jou. Je moet het allemaal zelf weten het is maar net wat voor resultaat je wilt bereiken.

groeten C@rp
 
Ik merk zelf dat ik beter groei als mijn BF iets hoger zit.
 
Als je BF wat hoger ligt...
Cardiovasculaire conditie is niet echt nodig. (Niet voor groei althans)
 
Nee, maar ik vraag me dat af of het niet beter is cardiovasculair orde te zijn omdat die mixen van die produkten mij toch niet echt bevorderlijk voor de conditie van je tikker lijken.
 
Daar heb je een punt, je moet natuurlijk wel ee beetje gezond zijn, je bloeddruk zal stijgen en cholesterol zal toenemen tijdens een kuur.
Als je dan een wrak bent qua conditie dan kan dat weleens teveel vragen van je lichaam.
Maar je hoeft ook geen superconditie te hebben en in principe mag je elke kuur beginnen met een hoger vet% IMO
 
Tijdens een kuur is mijn conditie altijd wat minder dan buiten een kuur om.
 
Waarom kuren.. als je kuurt loop je risico.. Mijn mening kuur alleen als je wedstrijden wilt draaien en dus aan de top wil komen. :thumbup:
 
Originally posted by Hulk
Waarom kuren.. als je kuurt loop je risico.. Mijn mening kuur alleen als je wedstrijden wilt draaien en dus aan de top wil komen. :thumbup:
Ik denk dat 99% die hier op de site aanwezig is niet aan wedstrijden doet maar gewoon goede info zoekt, dus wanneer een moderator al geen informatie meer geeft......??

(of ben je in de veronderstelling dat Ed van Amsterdam en consorte z'n info hier haalt ofzo)
 
Ik denk dat het % dat later competitief wil worden hoger ligt dan 1% hoor.
Ik vind anderzijds wel dat je mag kuren als je gewoon heel groot wil worden zonder daarbij wedstrijden te gaan draaien. Ook die personen hebben recht op discussie/hulp.
Wat ergens niet kan is mensen die totaal niet klaar zijn, gaan aanmoedigen om toch te kuren. Dan zeg je beter dat het te vroeg is met de nodige uitleg, de meesten (op enkele uitzonderingen na) hebben daar wel begrip voor heb ik gemerkt.
 
Ja, ik vind het positief dat er hier steeds bijgezegd word dat het niet zonder risico is.
Zonder dit bord had ik misschien al eens een hele lichte kuur met dianabol geprobeerd, maar door het lezen heb ik begrepen dat je beter ofwel zwaar gaat ofwel helemaal niet kuurt.
 
Ik reageer zelf beter op kuren als ik niet hoog in mijn BF% zit.
Ik vind dat ik er beter uitzie aan het eind van de kuur dan wanneer ik met een hoger BF% begin met een kuur.
Vet en vocht toename vind ik er niet ideaal uitzien.
Ik hou natuurlijk meer vocht vast tijdens een kuur maar het overall plaatje ziet er beter uit als je dan toch al een laag BF% had.

Mijn mening natuurlijk ;)
 
Originally posted by admin
Ik denk dat het % dat later competitief wil worden hoger ligt dan 1% hoor.
Ik vind anderzijds wel dat je mag kuren als je gewoon heel groot wil worden zonder daarbij wedstrijden te gaan draaien. Ook die personen hebben recht op discussie/hulp.
Wat ergens niet kan is mensen die totaal niet klaar zijn, gaan aanmoedigen om toch te kuren. Dan zeg je beter dat het te vroeg is met de nodige uitleg, de meesten (op enkele uitzonderingen na) hebben daar wel begrip voor heb ik gemerkt.
Ik zeg ook dat 99% die NU aanwezig is NIET aan wedstrijden doen, ik praat niet over degene die de pretentie hebben ooit aan wedstrijden te gaan doen.
groet Marcel
 
Back
Naar boven