XXL Nutrition

Wanneer beginnen met cut? Hoeveel vet% per maand is realistisch?

Bezoekers in dit topic

Steensteen

Huge Freak
Waardering
2.617
Lengte
1m86
Massa
90kg
Hallo,

Voor de zomer (Laat ik zeggen begin juli), willen veel mensen wat strakker voor de dag komen op het strand. Ik heb even de sticky's gelezen, maar er staat niet echt in wanneer je nou zou moeten beginnen en wat een gemiddeld persoon aan vet% zou verliezen.

Dus dan ook de vraag;

1. Hoeveel maanden van tevoren moet je de cut starten? Even uitgaande van een beginnend vet% van ongeveer 15%.
2. Hoeveel vet% verlies je gemiddeld per maand?

Ik ga dan even uit dat je op vetvrije-massa-onderhoud eet, zoals deze sticky voorschrijft.

Alvast bedankt,

Steensteen

Vetverlies wordt meestal aangeduid in gewicht verloren per maand ipv %. 15% voor iemand die al veel spiermassa heeft zal meer zijn dan 15% voor iemand die zittend z'n dagen door brengt.

Gemiddeld 0.4-1kg per week. Hoe sneller het gaat, des te meer spiermassa je verliest.

Hallo,

Voor de zomer (Laat ik zeggen begin juli), willen veel mensen wat strakker voor de dag komen op het strand. Ik heb even de sticky's gelezen, maar er staat niet echt in wanneer je nou zou moeten beginnen en wat een gemiddeld persoon aan vet% zou verliezen.

Dus dan ook de vraag;

1. Hoeveel maanden van tevoren moet je de cut starten? Even uitgaande van een beginnend vet% van ongeveer 15%.
2. Hoeveel vet% verlies je gemiddeld per maand?

Ik ga dan even uit dat je op vetvrije-massa-onderhoud eet, zoals deze sticky voorschrijft.

Alvast bedankt,

Steensteen

Ligt eraan, zoals je zegt uitgaande van een start percentage van 15%;

Als je een loss hebt van 0,5kg per week, ikzelf haal dat zonder enig spierverlies = 2kg per maand.

Bij een goede cut (eerste zin) verlies je normaliter 1-1,5% per maand.

2kg = 1-1,5%
4kg = 2-3%
6kg = 4-6%

6kg in jouw geval, voor je aan de 11% zit ongeveer, acceptabel percentage voor de zomermaanden.

Dus ga maar uit van een cut van 3-3.5 mnd.

Rond April beginnen, zomer begint half juni.

Bedankt!

Back
Naar boven