MuscleMeat

Wanneer beginnen met cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marco

Cool Novice
Lid geworden
31 mei 2018
Berichten
207
Waardering
37
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hoi Allemaal,

Vraag is eigenlijk simpel;

Wanneer moet ik beginnen met cutten indien ik in juli op 7/8% wil zitten?
Momenteel zit ik op 11.6 % ( 7 plooi meting ) maar begin de vetjes rond mijn middel zat te worden.

Het gaat dus om 4% dat eraf moet.

Train 3x in de week
 
Dat is afhankelijk van hoeveel vet je per week / maand dropt

Dit zul jezelf in kaart moeten brengen dat kunnen wij onmogelijk voorspellen.
Eea is ook afhankelijk van je metabolisme.

Maar je hebt nog een half jaar voor enkele kilo's dat moet gemakkelijk lukken toch........
 
Dat is afhankelijk van hoeveel vet je per week / maand dropt

Dit zul jezelf in kaart moeten brengen dat kunnen wij onmogelijk voorspellen.
Eea is ook afhankelijk van je metabolisme.

Maar je hebt nog een half jaar voor enkele kilo's dat moet gemakkelijk lukken toch........


Momenteel heb ik een onderhoud van 3400.

Gewoon verlagen naar 2900 of beter eerst naar 3150 en dan naar 2900?
 
Hoi Allemaal,

Vraag is eigenlijk simpel;

Wanneer moet ik beginnen met cutten indien ik in juli op 7/8% wil zitten?
Momenteel zit ik op 11.6 % ( 7 plooi meting ) maar begin de vetjes rond mijn middel zat te worden.

Het gaat dus om 4% dat eraf moet.

Train 3x in de week
Ik denk dat je vet percentage hoger ligt dan 11,6% als je vind dat je vet rond je middel hebt.
 
Ik denk dat je vet percentage hoger ligt dan 11,6% als je vind dat je vet rond je middel hebt.
Dat hangt er helemaal vanaf waar het meeste vet zich bevind (is vaak ook genetisch bepaald en aanleg etc.. iig persoonsgebonden). Er zijn zat mensen die een redelijk laag vet% hebben en overal droog zijn en toch "vettig" op taille en buik....
 
Ik denk dat je vet percentage hoger ligt dan 11,6% als je vind dat je vet rond je middel hebt.

Als ik zit ontstaat er een klein rolletje. Verder niet hoor.
tevens gaf ik al aan dat het gemeten is door iemand die dat dagelijks doet.

Vetpercentage middel ligt bij heel wat mensen hoger dan de rest van het lichaam.
Dat beetje vet dat er zit moet wel weg.
 
Ik zit zelf momenteel op 15,4% en begin volgende week ook met cutten naar 8%. Daarna zet ik gewoon kleine leanbulk in.

Aangaande jouw bericht vraag ik me af of je nu al moet gaan cutten 11,6% valt nog mee. Als je er voor kiest en je doet het goed denk ik dat je zeker wel voor juli 7/8% bent, maar dan is het een kwestie van onderhouden.
 
Als je op een deficit zit waarbij je 500 gram vet per week verliest, moet het in 9 weken lukken. Just do the math...
 
Als je op een deficit zit waarbij je 500 gram vet per week verliest, moet het in 9 weken lukken. Just do the math...
Gaat bij jou ook goed die math? Ga eens groeien. Het is niet altijd zo wiskundig
 
Als je op een deficit zit waarbij je 500 gram vet per week verliest, moet het in 9 weken lukken. Just do the math...

Als die 500 gram vet in de week verliest zit die veel lager dan 8/9% in 9 weken.
Dus dat Just do the math kan je weg laten.

op bijvoorbeeld 80kg met 11% heb je maar 8.8kg vet.

Ik zou lekker doorbulken tot 13% (als je VP echt 11.8% is), en dan rond maart cutten.
 
Als die 500 gram vet in de week verliest zit die veel lager dan 8/9% in 9 weken.
Dus dat Just do the math kan je weg laten.

op bijvoorbeeld 80kg met 11% heb je maar 8.8kg vet.
Klopt. Ik had een rekentjefoutje gemaakt.
'Just do the math' geldt nog steeds, tenzij je kunt bewijzen dat de theorie van energy in / energy out onjuist is.
 
imnewhere Ondanks dat je gelijk hebt wil ik je vragen om je eigen topic toch eens door te lezen.

Ja, ongelooflijk he, voor een natty die 35 kg lichter is en geen extra cardio doet! Ik ben dus niet zo'n jankende ecto die in werkelijkheid gewoon te weinig eet. Mijn metabolisme is op (tot nu toe) onverklaarbare wijze echt sky high...
 
Waar wil je dan naar toe FatBasterd? Mag ik, omdat ik moeite heb met aankomen, geen advies geven aan iemand die wil cutten?
 
imnewhere Uiteraard mag jij dat! Sterker nog, dat is een beetje de bedoeling hier.

Als je op een deficit zit waarbij je 500 gram vet per week verliest, moet het in 9 weken lukken. Just do the math...

Alleen is het soms niet zo simpel.
 
imnewhereAlleen is het soms niet zo simpel.
Praktisch gezien is het inderdaad lastig om elke 500 KCal onder je onderhoud te zitten. Toch is je voeding tracken en je gewicht bijhouden in mijn ogen de beste manier om je doelen te halen (meten = weten). Als je mijn bulking-topic volgt, weet je inmiddels ook dat ik daardoor mijn onderhoud nu heel nauwkeurig weet.
 
Praktisch gezien is het inderdaad lastig om elke 500 KCal onder je onderhoud te zitten. Toch is je voeding tracken en je gewicht bijhouden in mijn ogen de beste manier om je doelen te halen (meten = weten). Als je mijn bulking-topic volgt, weet je inmiddels ook dat ik daardoor mijn onderhoud nu heel nauwkeurig weet.
Waarom heb jij moeite met aankomen? Misschien kunnen wij jou ook advies geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
imnewhere Om kort te gaan was het zeker geen aanval op jou, maar meer een "het is niet altijd makkelijk" opmerking.
 
Back
Naar boven