AndroidHealthClinic

Wanneer benen?

marcos

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
trainschema:

Maa: Armen
Din: Voetbal
Woe: Rug+Schouders
Don: Voetbal
Vri: Rust
Zat: Chest+buik
Zon: voetbal

Nou is t probleem dat ik tegenw. weinig tijd heb om benen te trainen. Deed ik altijd op een aparte dag, maar dan wil ik voor het voetbal niet te veel spierpijn overhouden van benen trainen.
Iemand suggestie voor mijn benen?

Kan je het beste zaterdag rust houden
en vrijdag chest+buik+ benen doen.
En je benen niet tot het uiterste trainen
want anders hou je 2 a 3 dagen spierpijn.
Je benen kan je namelijk echt ziekelijk ver trainen :D

als je hoofdsport VOETBAL is, dan moet je een beetje in functie van je sport trainen.

dit wil zeggen dat je niet teveel massa in je bovenlichaam moet kweken, want dat werk contra-productief voor je prestaties op het terrein.

En je zal vooral moeten afstappen van het id dat je spierpijn moet hebben als je getraind hebt!!!!!!!!!!
zeker met je frequente trainingen kan je het niet veroorloven om (veel) spierpijn te hebben! maar dit wil niet zeggen dat je je benen dan niet kan trainen!

ook moet ik erbij zeggen dat je met een klassiek bbing schema op de verkeerde weg bent, omdat je, zoals ik al zei, je meer zou moeten toespitsen op je voetbal. je moet in't leven keuzes maken.

de raad die ik je kan geven is stap af van het massa-trainen, hoeveel pro voetballers van 100kg voor 1m80 ken je?

Mijn raad naar jou is dus om vooral op kracht te trainen. kracht heeft een positieve invloed op je uithouding, en zal je sprints tijdens het spel verbeteren (NB: uithouding heeft niet dezelfde carryover op kracht als kracht op uithouding).
Wat moet je dan op kracht trainen? wat je nodig hebt voor je sport. zijnde vooral de benen. en daarna je rug en je buikspieren. IMO meer niet. de sterke buikspieren zorgen voor een krachtige kopstoot, de sterke rug helpt je tegen blessures en is ook handig om je te helpen in het springen voor een kopstoot, idem beentjes, plus dat je ze nodig hebt om te sprinten en te lopen.

dus je zou de vrijdag de benen kunnen trainen en rug en buikspieren samen doen.

MA -> Rug+Abs
DI---> Voetbal
WO -> Rust
DO ---> Voetbal
VR -> Benen
ZA -> Rust
ZO ---> Voetbal

je mag tijdens je rugdag wel een setje bankdrukken doen voor't plezier, maar beperk het toch wat zou ik zo zeggen.

en wat als hij voetbal meer in recreatieve zin doet? niet de ambitie en/of talent heeft pro te worden. Naast het voetbal wel een mooie fysiek wil kweken? ik ken legio van deze mensen.....

dat weet je niet.

maar als hij bbing als prioriteit ziet en voetbal op een tweede plaats komt, dan zou hij zijn voetbal trainingen moeten terugschroeven naar 1 of 2x in dde week. zoals ik zei, het is een kwestie van keuzes

• Topic Starter Topic Starter
bb is eerste keus en t is toch een vrienen team en daarom schrap ik dinsdag

Ma: armen+zijkant schouders
di: benen
wo:rust
do: voetbal
vrij:rug+achterkant schouders
za: borst+voorkant schouders
zo:voetbal

Wat vind je hiervan dan?
(hij heeft nu maar een dag rust. is dit ideaal of beter 3dagen trainen? dit is qua training weer minder lijkt me....)

• Topic Starter Topic Starter
Thnx bro
het schema ziet er goed uit.
Maar dan nog 1 vraagje:Mijn chest loopt een beetje achter. Hoe kan ik deze dan t beste trainen? Misschien door een extra rust dag te nemen? bijv:

Ma:armen+zijkant schouders
di:benen
wo:rug+achterkant schouders
do:voetbal
vri: rust
za: chest+voorkant schouders
zo:voetbal

Terug
Naar boven