XXL Nutrition

wanneer creatine gebruiken?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ZoutZak

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
9.198
Waardering
50
Lengte
2m
Massa
110kg
Ik ben benieuwd wanneer jullie creatine zijn gaan gebruiken.
zelf vind ik dat het niet nodig is om in het eerste trainingsjaar al creatine te gebruiken, omdat je zonder al genoeg vooruitgaat.
en ben het pas van plan te gebruiken als deze groei afneemt, wat ik ongeveer schat ongeveer na het eind van het eerste trainingsjaar. zodat je dan weer een extra groei-impuls krijgt.

wat is jullie mening erover, vinden jullie het al verstandig om al snel met creatine (al midden in eerste trainingsjaar, oid) te beginnen?
 
Na een jaar groei je normaal gesproken wel wat langzamer, dus je zou best goede resultaten kunnen halen met creatine en zker prijs gezien is het het proberen waard.
 
Originally posted by Juriaan
Na een jaar groei je normaal gesproken wel wat langzamer, dus je zou best goede resultaten kunnen halen met creatine en zker prijs gezien is het het proberen waard.
dus je bedoelt dat je het na een jaar zou doen? dat kan ik niet uit je antwoord halen...
 
Je zou het na 2 maanden ook kunnen doen, maar dan zou het minder effectief zijn, eigenlijk nog inet nodig, maar als je al een jaar traint heb je voldoende basis om het eens te proberen, ongezond is het niet dus ik zou zeggen geef het eens een gok enne veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel water drinken! en ga voor 1 gram creatine per 10 kilo lichaamsgewicht!
 
ik denk dat het eigenlijk niet uitmaakt waneer je eraan begint. Het effect/werking blijft hetzelfde.

Ik denk alleen als je het neemt terwijl je nog in de "beginners groeispeurt" zit je nooit zal weten wat et extra voor je gedaan heeft. In die zin kan beter wachten tot progressie afneemt of tot je een plateau bereikt
 
Creatine =/= massa! Wat wil zeggen, je wint wel iets sneller massa met crea maar het blijft vooral een krachtbooster... (op gewichtstoename door vocht vast te houden na).
Ik gebruik het alleen als ik al een tijdje op een 'krachtplateau' zit en toch wat sterker wil worden.
Werkt bij mij echt goed (Twinlab) maar dat komt mede doordat ik vegetariër ben en het dus echt kan gebruiken.
 
Oh ja, ff toevoegen; het vocht verlies je als je ermee stopt, maar de kracht blijft (als je hard genoeg blijft trainen). Intensiteit ('boost') verdwijnt ook wel...
 
Originally posted by 3XL
ik denk dat het eigenlijk niet uitmaakt waneer je eraan begint. Het effect/werking blijft hetzelfde.

Ik denk alleen als je het neemt terwijl je nog in de "beginners groeispeurt" zit je nooit zal weten wat et extra voor je gedaan heeft. In die zin kan beter wachten tot progressie afneemt of tot je een plateau bereikt
dit dacht ik dus zelf ook, ik wacht er ook mee tot de huidige groei afneemt, dat lijkt me het verstandigst.
 
Ik had gehoord dat je het maximaal 6 maanden achter elkaar kon gebruiken. Het is daarna beter om een rustperiode in te lassen. Klopt dit en zo ja? Hoe lang is het verstandigst?
 
Originally posted by pat21
Ik had gehoord dat je het maximaal 6 maanden achter elkaar kon gebruiken. Het is daarna beter om een rustperiode in te lassen. Klopt dit en zo ja? Hoe lang is het verstandigst?


Ik ben erg benieuwd naar het antwoord hierop...
 
Als je het in gewone dosis van 5 à 10 gram per dag neemt kan je het in principe altijd doornemen, hoewel omdat je lichaam aan alles went is het goed af en toe een tijdje te stoppen. Wanneer je 25 gram per dag neemt om echt massa bij te komen (=water trouwens) kan je dit doen voor een kuurtje van een paar weken nadien neemt je lichaam dit toch niet meer volledig op. Dit is mijn gedacht hierover.
 
ik train nu bijna 1,5 jaar.. en ga er nu mee beginnen.. ofja aankomende week

ben benieuwd :)
 
Originally posted by David
Als je het in gewone dosis van 5 à 10 gram per dag neemt kan je het in principe altijd doornemen, hoewel omdat je lichaam aan alles went is het goed af en toe een tijdje te stoppen. Wanneer je 25 gram per dag neemt om echt massa bij te komen (=water trouwens) kan je dit doen voor een kuurtje van een paar weken nadien neemt je lichaam dit toch niet meer volledig op. Dit is mijn gedacht hierover.

Je neemt geen 25gr om echt massa bij te komen.

Die 25gram word door sommigen als laadfase aanbevolen, dus een dag of 5, waarna je naar de onderhoudsdosis zakt.

Aangezien je lichaam normaal zo'n 2-3gram/dag kwijtraakt, en hier door training nog eens 2-3gram bijkomt is de onderhoudsdosis dus rond de 5gr (algelang je spiermassa)
 
Originally posted by 3XL


Je neemt geen 25gr om echt massa bij te komen.

Die 25gram word door sommigen als laadfase aanbevolen, dus een dag of 5, waarna je naar de onderhoudsdosis zakt.

Aangezien je lichaam normaal zo'n 2-3gram/dag kwijtraakt, en hier door training nog eens 2-3gram bijkomt is de onderhoudsdosis dus rond de 5gr (algelang je spiermassa)

En wat is jouw mening, Wel of niet stoppen voor een periode???
Of kan je het idd aan een stuk door nemen??
 
Originally posted by RobbieH


En wat is jouw mening, Wel of niet stoppen voor een periode???
Of kan je het idd aan een stuk door nemen??
Aanbevolen wordt om het te cyclen. Je lichaam kan eraan gewend raken en 'lui' worden. Dus 6weken om 6 weken is netjes en dan zit je tenminste safe.
 
Onderzoek heeft uitgewezen dat langdurig gebruik van creatine geen neveneffecten veroorzaakt bij de mens.
Maw, je mag continu gebruiken.
 
Originally posted by admin
Onderzoek heeft uitgewezen dat langdurig gebruik van creatine geen neveneffecten veroorzaakt bij de mens.
Maw, je mag continu gebruiken.

En dat is niet schadelijk voor je lever? Kan me herinneren zoiets ergens gelezen te hebben
 
Nee zorg dat je voldoende water drinkt zodat de creatine opgenomen kan worden.

Meeste porblem met maagkrampen en hoofdpijn van de creatine komen door te weinig water.

Slik nu zelf ook voordurend en ben er wel tevreden mee.
 
Originally posted by Wout


En dat is niet schadelijk voor je lever? Kan me herinneren zoiets ergens gelezen te hebben

Je hoeft natuurlijk geen grote dossisen creatine te (blijven) nemen, alleen de 'creatine voorraad onderhouden'.

En ik denk dat je de nieren bedoeld.
 
Originally posted by burn


Je hoeft natuurlijk geen grote dossisen creatine te (blijven) nemen, alleen de 'creatine voorraad onderhouden'.

En ik denk dat je de nieren bedoeld.

Ja, inderdaad, ik bedoelde de nieren. Maar ik maintain nu met 5g, en hoef daar dus eigenlijk niet mee te stoppen?
 
Back
Naar boven