MuscleMeat

Wanneer creatine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robin

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
5.894
Waardering
9.696
Lengte
1m80
Hey,

Ik weet niet of mijn vraag dom gaat zijn of terecht. Maar als alles oké gaat qua corona en fitness moet ik binnen 2 maanden PR proberen.
Het liefst zo zwaar mogelijk, dus zou dan wat creatine nemen de laatste maanden/weken.

Ik vind het niet nodig voor altijd te nemen want voel het toch amper, maar na een weekje ofzo krijg ik wel een placebo effect (denk ik).

Hoeveel weken/maanden voor zware PRs zouden jullie dan creatine beginnen nemen?

Alvast bedankt
Robin
 
Ik zou een kapsalon eten i.p.v. creatine innemen.

ik merk zelf niet zoveel van creatine.

maar voor jou: weekje voor je PR.
 
Ik zou een kapsalon eten i.p.v. creatine innemen.

ik merk zelf niet zoveel van creatine.

maar voor jou: weekje voor je PR.
Hele week enkel kapsalons eten toch? Ik merk er ook niet veel van, maar misschien gaat het zodanig traag dat het wel een verschil zou maken na x aantal weken.
 
Ik vind het niet nodig voor altijd te nemen want voel het toch amper, maar na een weekje ofzo krijg ik wel een placebo effect (denk ik).
Ik zou een week van te voren beginnen met doen alsof je creatine neemt.
 
Pilleke winny doet meer hoor :fluit:
 
 
Thanks! :) Kreeg wel scheve ogen van naar zoveel tekst te kijken, voel me nu ook Einstein.

Belangrijkste voor mij:
Een snelle manier om de spieren z.s.m. te verzadigen met creatine is een zogehete ‘laadfase’. Bij deze laadfase wordt een relatief hoge dosering creatine, verspreid over de dag, ingenomen. Een dosering van 20 gr per dag is hier effectief in en deze dosis wordt enkele dagen aangehouden. Het handigst is om deze 20 gr te spreiden over circa vier doseringen.

Conclusie:
Hanteer hiervoor circa 1 week 20 gram per dag, verdeeld over 4 doseringen van 5 gr. Hierna kan overgestapt worden op een onderhoudsdosering van circa 5 gram per dag. M.b.t. het cyclen zijn er aanwijzingen dat de effectiviteit van creatine afneemt na circa 2 maanden.


Dus had toch gelijk ongeveer 1 week, 20 gram in 4x wist ik niet, deed meestal 10gr gewoon in 1x bij de shake.
Ga gewoon 1,5-2 week op voorhand doen voor de zekerheid, lekker creatine abuse!!

Bedankt :) Vraag opgelost.
 
Back
Naar boven