XXL Nutrition

Wanneer cutten ?18 jaar en 1 jaar training

Bezoekers in dit topic

Ojajoh

Cool Novice
Lid geworden
3 mrt 2019
Berichten
109
Waardering
81
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
90670978-588A-49C2-B702-CDCB6B4737BF.jpeg
Goedendag allemaal,

Ik ben 3 januari 18 geworden ben nu al 1 jaar serieus aan het trainen en ik vroeg me af over hoeveel maanden/jaren schatten jullie in dat ik de cut moet beginnen ?

30B7A300-DC04-40A1-B3DC-2788B14EC0F5.jpeg


0A0454A7-8860-49D3-8624-083CAC0548E7.jpeg


41005995-B043-45B3-887F-C3F6A10BACD6.jpeg


74D91737-EE78-406B-A40F-3943B08CF87B.jpeg


1DCE700D-D468-4F5A-B23D-81A4FA93E8BC.jpeg
 
Dat ligt puur aan je voeding, mijn tip is nu een hele tijd bulken met een niet te groot kcal overschot zodat je vetpercentage stabiel blijft. Zodra je goed wat massa hebt gekweekt gaat het cutten (naar mijn gevoel) stukken vlotter.
Als je er toch een tijd op wilt plakken, kijk over een half jaar of je vetpercentage niet te hoog is en stel mss dan de vraag hier eens opnieuw.
Je begin al zeker wat massa te zien, het zou jammer zijn dit te verliezen door te snel en vaak te cutten.
 
Maar let er natuurlijk ook op dat je niet te veel vet bijkomt, want dan gaat de cut weer te lang duren :) (ik heb die fout vaak gemaakt en als ik dan foto’s terug zie van het einde van mijn te felle bulk kan ik wel door de grond zakken :p )
 
Wat is je gewicht en lengte etc?
 
Dat ligt puur aan je voeding, mijn tip is nu een hele tijd bulken met een niet te groot kcal overschot zodat je vetpercentage stabiel blijft. Zodra je goed wat massa hebt gekweekt gaat het cutten (naar mijn gevoel) stukken vlotter.
Als je er toch een tijd op wilt plakken, kijk over een half jaar of je vetpercentage niet te hoog is en stel mss dan de vraag hier eens opnieuw.
Je begin al zeker wat massa te zien, het zou jammer zijn dit te verliezen door te snel en vaak te cutten.

Ik dacht hier ook aan maar aan ene kant wil ik in zomer wel beetje er goed uitzien maar als ik nu blijf bulken heb ik volgend jaar zomer als het goed is wel iets waar ik meer tevreden over kan zijn. Bedankt voor je tip.
 
Ik dacht hier ook aan maar aan ene kant wil ik in zomer wel beetje er goed uitzien maar als ik nu blijf bulken heb ik volgend jaar zomer als het goed is wel iets waar ik meer tevreden over kan zijn. Bedankt voor je tip.

Er is echt niks mis met hoe je er nu uitziet hoor, de gemiddelde man staat er veel slechter op, je bent nog lang niet op een vetpercentage waar je je voor moet Schamen imo
 
15094930-E46E-4BA1-BF8F-4665DEB405FC.jpeg Ok dus ik maak van dit topic ook gelijk een progressie topic nu al 1 week me voeding aan het wegen en alles precies aan het doen. Ik merk dat een forum ook meer motivatie geeft om harder ervoor te gaan zodat je zo snel mogelijk progressie ziet voor de fotos. Het lijkt ook trouwens of me vet omlaag gaat tijdens de bulk op me buik is het vet meer afgenomen sinds ik in een ietsjes kcal overschot zit.
 
Goed dat je er motivatie uithaalt!

Je zegt je vet% gaat omlaag en buikvet is minder. Kom je ook aan? Anders zit je niet in een bulk maar eet je nog onder je onderhoud ;)
 
Lekker nog een jaartje doorknallen tot de volgende zomer! Zorg alleen dat je vet percentage niet super veel meer wordt anders krijg je het straks er ook lastiger vanaf en gaat dat ten koste van je spieren..
 
Goed dat je er motivatie uithaalt!

Je zegt je vet% gaat omlaag en buikvet is minder. Kom je ook aan? Anders zit je niet in een bulk maar eet je nog onder je onderhoud ;)

Heb het niet gemeten maar het lijkt in de spiegel of me buik minder vet is/word en de buikspieren meer laten zien. Ik merk duidelijk ook in de spiegel dat me spieren wat groter zijn geworden vooral bij me triceps merk ik het en de weegschaal zegt iedere keer wat anders dus daar luister ik ook niet naar. Ik zit rond de 2800 kcal en probeer het zo clean mogelijk te houden dus zover ik weet zit ik ook niet in mijn onderhoud over een 1/2 maanden zet ik weer een update met fotos wie weet wel wat eerder.
 
“Onder mijn onderhoud”
 
Je weet alleen of je onder onderhoud eet of erboven als je afvalt of aankomt... Dus toch maar wegen. ;)
 
Je weet alleen of je onder onderhoud eet of erboven als je afvalt of aankomt... Dus toch maar wegen. ;)

Ben wel wat zwaarder 200 gram ofzo alleen de ene keer houd je lichaam meer vocht vast dan de andere keer en als je veel eet kan het ook anders zijn toch. Daarom kijk ik de eerste maand ook in de spiegel want ik merk echt wel als ik opeens heel wat dikker ben geworden. En met mijn lengte en gewicht zou 2800 niet me laten afvallen maar ik ga vanavond als me eten gezakt is wel nog is wegen
 
Daar ga je al... nooit in de avond wegen. dan ben je altijd zwaarder.. altijd in de ochtend en nuchter naakt...
Als je nu in de avond een 200 gram zwaarder bent zou het best kunnen zijn dat je helemaal niet boven je onderhoud eet en dus afvalt..
Berekend onderhoud zegt ook niets.. het is een indicatie. er zijn mensen met een berekend onderhoud van 2500 kcal en die moeten tegen 3500 eten om aan te komen. je hebt ze ook waarvan onderhoud 2500 kcal is en die daarop al aankomen en blijkt dat hun onderhoud lager ligt.

dus het blijft meten = weten.

Feit is gewoon als je vet afvalt en spieren zichtbaarder worden dat je over het algemeen onder je onderhoud eet. Dus check het gewoon eens per week. Zelfde dag in de ochtend nuchter.
 
Ok sinds ik aan het bulken ben heb ik slaapproblemen al 2 dagen helemaal niet in slaap kunnen komen. Opzich doe ik ook niet zoveel op een dag alleen liggen tv kijken sporten. Dus ik denk dat ik mijn kcal iets moet verlagen.
 
Ok sinds ik aan het bulken ben heb ik slaapproblemen al 2 dagen helemaal niet in slaap kunnen komen. Opzich doe ik ook niet zoveel op een dag alleen liggen tv kijken sporten. Dus ik denk dat ik mijn kcal iets moet verlagen.
Enige link met bulken KAN zijn dat je te laat op de avond nog veel eet. Indien niet heeft het een andere oorzaak.
 
Lichaam update ik ben toch maar niet in een groot overschot gaan zitten en weeg ook niet alles af meer. Alleen mijn rijst weeg ik af ( elke dag bord van 150 gram ) en in de ochtend en voor het slapen gaan een hele bak kwark. want met dat afwegen merkte ik dat het teveel voor mijn maag kreeg ook slapeloze nachten ervan, en mijn moeder zei dat ze me er ongezond vond uitzien dus besloot maar naar mijn lichaam te luisteren. Ik zit nu alsnog rond de 2000-2200 per dag en kom langzaam aan. Toen ik begon woog ik in de 75kg en nu weeg ik rond de 77 kg. Heb een maandje gehad dat ik ook beetje slechte dingen at suiker af en toe, pizza’s etc. Heb dit weer afgebouwd en na 2 weken was mijn buik al weer een stuk minder opgezet. Op fotos zie ik niet echt veel verschil maar in de spiegel zie ik elke week een beetje verandering komen. Ik heb gekeken waar ik harder aan moet werken en merkte dat die grote bulten aan de zijkant van me arm dat die nog niet echt op het zelfde niveau was als mijn andere spieren dus ben ik bezig dit in te halen door deze extra te pakken met diamond pushups ( sinds ik deze doe zie ik het meeste resultaat ) en nog wat andere oefeningen. Ondertussen ben ik ook beetje aan de cardio gegaan en loop ik 10 minuutjes hard 1-2x per week.

C48AAE8A-469B-4CEF-BA30-CADE8CE4F1B9.jpeg


2A27F72A-2212-4C0D-B44D-098993757371.jpeg


346DC424-061B-42A9-A198-B228E043F24C.jpeg


9B400980-3454-438E-998D-7182769A7B47.jpeg


8AB3D9B2-E860-4460-AA8C-5406EB79FB1C.jpeg
 
Back
Naar boven