AndroidHealthClinic

Wanneer de dag niet loopt zoals je gepland hebt

Bezoekers in dit topic

Chris1989

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
1.101
Waardering
1.091
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Laatste jaar enorm veel geleerd en op zich boek ik de vooruitgang die ik wil en qua voeding heb ik dit probleem niet, maar qua training wel. Het is puur een mentaal dingetje vrees ik en in de zomer wat makkelijker dan in de winter.

Ik doe mijn krachttraining nu al tijden halverwege de middag en deze gewoonte is goed vol te houden en helpt enorm de spierspanning te verlichten die opbouwt door mijn zittend beroep.
Wandelen/fietsen liss tijdens de lunch en/of na het avondeten
Wielrennen op de zaterdag en extra als het mooi weer is

Waar ik nu even mee zit is het flexibel kunnen zijn met vooral die krachttraining. Als ik bijv. veel meetings heb kan ik niet overdag trainen en schuif ik het nu door naar de volgende dag of sla ik de training over als het geplande fietsen daarmee in het geding komt. Vooral met benen trainen gebeurt dit laatste nogal eens op de donderdag. Doorschuiven naar vrijdag is niet ideaal omdat ik er dan zaterdag bij het fietsen last van heb. Dus met 5 krachtdagen en 1 zware wielertraining is er weinig ruimte voor flexibele planningen, de oplossing zit dan toch in de planning aanhouden denk ik.

Ondanks dat ik het zonde vind zorgen alle andere gewoonten van de avond ervoor dat ik het niet 's avonds oppak.

Buiten dat het natuurlijk een feit is dat je 'gewoon' minder pussy moet zijn en het alsnog in de avond prioriteit moet geven zijn er vast nog wel meer van die planning en gewoonte dieren die moeite hebben met veranderingen in de planning. Het is weliswaar toch al een beetje wollig, gemoed & motivatie. Zijn er tips & tricks die jullie hebben om het 'gewoon' te maken en wat meer flexibel te maken?
 
Laatst bewerkt:
Voor dit soort momenten hebben we pre workout.
Zoek een mooie met dmaa uit of haal een potje T5 en neem het in als je geen "zin" hebt( geen zin in illegale route neem 51/50 ).
Doe ik ook op vervelende dagen wanneer ik geen zin heb of moe ben, en ja soms dan 2x pw soms 4x pw soms 0x pw neem je dan pre workout.
Kan dan imo niet veel kwaad👌 succes.
 
Zou je dat wel doen als het geheel aan jou was?
Ja zeker, het contact met mensen buiten je team vind ik erg waardevol en dus zou voor mij ideaal 3 dagen thuis 2 kantoor zijn. Misschien 3x 9 2x7 uur maar dat is even aankijken.

Lassie voor de lezers kan dit zeker een optie zijn alleen voor mij stopt het bij wat extra cafeïne. Alles onder het mom van zou je dat de komende 20 jaar zo volhouden of voor kiezen.
 
Ja zeker, het contact met mensen buiten je team vind ik erg waardevol en dus zou voor mij ideaal 3 dagen thuis 2 kantoor zijn. Misschien 3x 9 2x7 uur maar dat is even aankijken.

Lassie voor de lezers kan dit zeker een optie zijn alleen voor mij stopt het bij wat extra cafeïne. Alles onder het mom van zou je dat de komende 20 jaar zo volhouden of voor kiezen.
Kan helemaal maar hoezo komende 20 jaar? Misschien heb je over 2 jaar een andere baan, en kan je prima trainen op de momenten wanneer je wilt.
En daarbij 5150 pre workout is gewoon legaal niks mis mee en wattik al zei gebruiken op de momenten dat je het echt nodig hebt.
En mag hopen dat je het geen 20 jaar 7vd7 dagen nodig hebt.
Maar ik snap je punt succes met het zoeken van de balans 👌.
( ik zelf ben gestopt met 6 dagen pw trainen en train nu "nog" maar 4 dagen werkt voor mij beter )
 
Kan helemaal maar hoezo komende 20 jaar? Misschien heb je over 2 jaar een andere baan, en kan je prima trainen op de momenten wanneer je wilt.
En daarbij 5150 pre workout is gewoon legaal niks mis mee en wattik al zei gebruiken op de momenten dat je het echt nodig hebt.
En mag hopen dat je het geen 20 jaar 7vd7 dagen nodig hebt.
Maar ik snap je punt succes met het zoeken van de balans 👌.
( ik zelf ben gestopt met 6 dagen pw trainen en train nu "nog" maar 4 dagen werkt voor mij beter )

Ja dat kan deels tegenstrijdig klinken ja, want die indeling veranderd ook steeds. Ik verkoop dat aan mijzelf als constant tweaken/verbeteren en die persoonlijke perfectie nastreven, maar het is inderdaad bottom line veranderen haha. Die 20 jaar gedachte helpt mij om te kiezen voor een goed en lekker stuk vlees ipv een snelle eiwitreep. Probeer ik mijn patroon nu te helpen met een quickfix of ga ik mijzelf consistent verbeteren.

Dus ja het is zeker een oplossing voor die paar keer per maand dat ik geen zin zou hebben in de avond, alleen de bron van het probleem pak ik dan niet aan in mijn ogen. Nu kies ik er al bewust voor om de avond als geen optie te beschouwen, puur op gevoel. Maar al zou ik dat wel willen dan zou natuurlijk;
1. een gewoonte erg helpen en 2. antwoorden gaan zoeken in je voeding 3. antwoorden zoeken in je ritme. Als ik bijv. de koolhydraten om 16.00 al pak kun je om 18.00/19.00 prima trainen schat ik zo. Alleen dan komt de vraag weer, wil ik dat veranderen om WEL puf te hebben haha.

Mijn 5-7x pw zijn niet te vergelijken met echte trainingen als in de sportschool. Meeste zijn 30-40min met wat warming up, vooral compound exercises hier in de schuur in mijn diy stalen powerrack en dan weer terug achter de pc. Dus ik denk dat jou 4x veel intensiever zijn. Mijn doel is om gezond te blijven en 9/10x hier hebben vooral bodybuild doelen. Zelfde problemen, andere doelen :D
 
Back
Naar boven