XXL Nutrition

Wanneer een proteine shake nemen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrisssj2

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
57
Waardering
1
Nu lees ik dat het niet zoveel zou uitmaken wanneer je het neemt alleen liefst niet na een eiwitrijke maaltijd?

Ik sport vaak rond half 7 half 8 savonds. ik eet vaak om half 6... dusjaa... Beter dan een stukje van te voren te nemen dan ipv vlak voor het sporten? Zodat mijn lichaam het beter kan opnemen? Bijv 3 uur smiddags?

En is het beter op de dag zelf de shake te nemen of de rustdag erna? of opsplitsing beide?
 
wat neem je na je training dan?
 
Misschien een stuk fruit of en een handje nootjes ofzo. Of falafel.
 
zal dan lekker die shake nemen ;)
Ok opdzelfde dag dus. Ik neem wel 100gr = uiteindelijk 80gr eiwit (degene die ik heb) 130 is wat ik nodig zou moeten hebben voor mijn lichaamsgewicht..
Omdat ik vegetarisch ben en echt niet genoeg eiwitten naar binnnen krijg anders.
Hoop dat dat in 1x op te nemen is?
 
als jij dat wil zou ik dat lekker doen maar je kan ook je eiwitten uit kwark en eieren halen word duur grapje anders alles uit shakes halen (want groeien is zwaarder worden dus eiwit behoefte word ook hoger)

wat ik zelf doe is

40 gram door me ontbijt (havermout)
40 gram na me training
 
als je het echt to die next level wil taken

eiwitinname timing maakt niet heel veel uit, bijna niks meer nadat je het verspreid over zon 4-5 high protein maaltijden per dag
 
als jij dat wil zou ik dat lekker doen maar je kan ook je eiwitten uit kwark en eieren halen word duur grapje anders alles uit shakes halen (want groeien is zwaarder worden dus eiwit behoefte word ook hoger)

wat ik zelf doe is

40 gram door me ontbijt (havermout)
40 gram na me training

Eieren mag je maar beperkt hebben 3 a 4 per week niet echt een oplossing om aan die 130 te komen.
Kwark eet ik ook niet. melk producten zijn slecht.
Havermout eet ik ook sochtends Doe ik het daar wel bij net als jou op de dag training.
 
Eieren mag je maar beperkt hebben 3 a 4 per week niet echt een oplossing om aan die 130 te komen.
Kwark eet ik ook niet. melk producten zijn slecht.
Havermout eet ik ook sochtends Doe ik het daar wel bij net als jou op de dag training.

Waarom?
 
word duur grapje anders alles uit shakes halen (want groeien is zwaarder worden dus eiwit behoefte word ook hoger)

zo duur is dat toch niet?

als je 7,50 betaalt voor een kilo kip dan betaal je 7,50/10*21 gram eiwit per 100 gram=~3.6 cent per gram eiwit
als je 60,- betaalt voor 5 kilo whey (~80% eiwit) dan betaal je 60/50*80 gram eiwit per 100 gram=~1.5 cent per gram eiwit
als je 0,80 betaalt voor 500 gram kwark (~10% eiwit?) dan betaal je 0,80/5*10 gram eiwit per 100 gram=~1.6 cent per gram eiwit

prijzen zijn maar een schatting ofc, maar whey is juist best wel goedkoop
 
Word aanbevolen door verschillende onderzoekers. 2 a 3 per week iets meer als je vega bent.. Cholesterol..

Er zijn ook studies die wat anders beweren. Heb mensen geweten die er 14 per week aten en hun cholesterol was nauwelijks gestegen dan toen ze er 4 per week aten.
 
Er zijn ook studies die wat anders beweren. Heb mensen geweten die er 14 per week aten en hun cholesterol was nauwelijks gestegen dan toen ze er 4 per week aten.
Zo is het altijd niet. Je moet wat kiezen zelf denk ik dat het verstandig is dierlijke producten te limiteren op lange termijn.
 
'wat meer' eieren per week zijn niet echt consistent gelinkt aan negatieve gevolgen voor je gezondheid voor de meeste mensen, maar sommige mensen lijken hier wat gevoeliger voor en vertonen wel wat minder gunstige cholesterol etc.

het probleem is eerder dat het onderzoek vrij snel ophoudt. als je 10 eieren per dag eet oid dan bevindt je je in niet onderzocht gebied

edit: niet zo gek ook natuurlijk aangezien bijna niemand zo veel eieren eet en het dus weinig praktische informatie oplevert om dat te onderzoeken
 
Eieren mag je maar beperkt hebben 3 a 4 per week niet echt een oplossing om aan die 130 te komen.
Kwark eet ik ook niet. melk producten zijn slecht.
Havermout eet ik ook sochtends Doe ik het daar wel bij net als jou op de dag training.

ik eet er 3 per dag :D ben ik nu een bad ass omdat het niet mag?

zo duur is dat toch niet?

als je 7,50 betaalt voor een kilo kip dan betaal je 7,50/10*21 gram eiwit per 100 gram=~3.6 cent per gram eiwit
als je 60,- betaalt voor 5 kilo whey (~80% eiwit) dan betaal je 60/50*80 gram eiwit per 100 gram=~1.5 cent per gram eiwit
als je 0,80 betaalt voor 500 gram kwark (~10% eiwit?) dan betaal je 0,80/5*10 gram eiwit per 100 gram=~1.6 cent per gram eiwit

prijzen zijn maar een schatting ofc, maar whey is juist best wel goedkoop

hmm als je het zo gaat uitrekenen val het wel mee waarom koop ik nog kip :P
 
ik eet er 3 per dag :D ben ik nu een bad ass omdat het niet mag?



hmm als je het zo gaat uitrekenen val het wel mee waarom koop ik nog kip :P

Gans de dag door kwark eten. is ook goedkoop.
 
ik eet er 3 per dag :D ben ik nu een bad ass omdat het niet mag?



hmm als je het zo gaat uitrekenen val het wel mee waarom koop ik nog kip :P
Je bent veel meer badass als je lang leeft :P maar misschien valt het allemaal wel mee. is moeilijk te zeggen. iig neem ik het zeker voor het onzekere.
 
zo duur is dat toch niet?

als je 7,50 betaalt voor een kilo kip dan betaal je 7,50/10*21 gram eiwit per 100 gram=~3.6 cent per gram eiwit
als je 60,- betaalt voor 5 kilo whey (~80% eiwit) dan betaal je 60/50*80 gram eiwit per 100 gram=~1.5 cent per gram eiwit
als je 0,80 betaalt voor 500 gram kwark (~10% eiwit?) dan betaal je 0,80/5*10 gram eiwit per 100 gram=~1.6 cent per gram eiwit

prijzen zijn maar een schatting ofc, maar whey is juist best wel goedkoop
Dit. Wei-eiwit is zo'n beetje de goedkoopste bron van eiwit die er is.

Iedere student heeft toch wel ooit dit rekensommetje gemaakt :o?
 
Eiwitvariatie is toch ook belangrijk?
 
Back
Naar boven