XXL Nutrition

Wanneer een riem gaan gebruiken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

een riem is toch ook slecht voor de bloedsomloop of iets in die richting?
 
Nou, de mensen op het Powerlifters-forum (vooral de dames) schreeuwen me ahw toe om het ook te doen.. ze denken zeker dat ik al aan competities wil meedoen..

Dat is bespottelijk... ik heb hier een plaatje van een meisje, genaamd Samantha, een ukkepuk van wellicht 10 jaar die nu al betere DLs doet dan ik (3x200 lbs, dus 90 kg maar liefst). Als ik me niet vergis, staat Rickey Dale Crain op de achtergrond.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Espi
 
ja dat is Crain, en dat meisje is zijn dochter :D




trouwens kris, Louie is niet zo vet hoor ;) maar powerlifters gebruiken hun abs nogal vaak en trainen die (de slimme onder hen toch) ook heel vaak. ook eten ze redelijk veel. het feit dat ze ook goed kunnen buikademhalen speelt een rol.
heb 't al eens willen zien... je zou zeggen een bierkbuik, maar eens je je vinger tegen zet, zit je tegen een blok beton! :P
 
Originally posted by Esperantisto

Dat is bespottelijk... ik heb hier een plaatje van een meisje, genaamd Samantha, een ukkepuk van wellicht 10 jaar die nu al betere DLs doet dan ik (3x200 lbs, dus 90 kg maar liefst). Als ik me niet vergis, staat Rickey Dale Crain op de achtergrond.


Zusje van Richard Sandrak?? :D :D
 
Richard Sandrak 7 jaar en pressing 70 kg
[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
volledig off topic en niet echt van nut hier :D

tenzij je wil zeggen dat ze tóch nog brains hebben, omdat kleine Sandrak geen riem draagt ;)
 
Originally posted by ErEf
Richard Sandrak 7 jaar en pressing 70 kg
[Abeelding niet meer beschikbaar]

hahah volgens mij presst hij nix..

whaha 3 spotters...
 
geen riem maar misschien een strak aangetrokken luier :D
 
Originally posted by nilsjei1234


hahah volgens mij presst hij nix..

whaha 3 spotters...

wat is er slecht aan drie spotters ? als wij zwaar gaan zijn we ook meestal met z'n drieën om te spotten hoor. het kan nooit veilig genoeg zijn.

trouwens, niks pressen is veel gezegd, buiten de vingers van zijn moeder helpen de anderen volgens mij niet.
 
Niet normaal een nog niet uitgegroeid embryo, dit valt bij mij onder de noemer kindermishandeling, walgelijk.

Groet Smalluser :thumb:
 
laten we over dit nu maar ophouden en bij de oorspronkelijke topic blijven
 
IDD !!
HOW LOW CAN TOU GO !!
Rare jongens die Amerikanen !
Hoe help je kinderen naar de KL@te

ciao
 
ik had gevraagd ermee te stoppen... dit wil zeggen er niet meer over bezig zijn... maak er een ander topic over als je wil, maar hier hebben we het over het wel of niet dragen van een riem.
 
sorry voor de commotie, ik had alleen maar willen aangeven dat ik relatief gezien nog niet zoveel squat en ik vond het raar dat me desondanks wel een riem werd aanbevolen.. toen kwam ik dat leuke plaatje tegen van (blijkbaar Rickey's dochter) Samantha (met riem dus..).

Espi
 
ja, zij draagt een riem, idd...

maar !

1) ze maxt
2) ze draagt een powerlifting pak met straps naar beneden, dus de eerste prioriteit van haar riem is tegenhouden dat het pak gaat schuiven
 
Als ik train ga ik altijd zo hoog mogelijk, het is dan mijn intuïtie die op een gegeven moment zegt dat ik hem voor de volgende set toch aandoe. ik ben van mening dat je uw rug zo sterk mogelijk moet maken door zo weinig mogelijk je riem te dragen. Als je dan echt heel zwaar gaat dan mag je hem uiteraard wel dragen.
Mijn beste rep in de squat ligt rond de 230kg en ik ga soms tot 190 à 200kg zonder die riem. deadlift verloopt analoog!
 
zo zou het moeten zijn!

en mettertijd zal je sterker zijn, en zal je nog minder snel je riem gebruiken.

mijn coach gebruikt trouwes nooit een riem.

en ik ook niet meer :D
 
Ok! Om te antwoorden op de vraag van het al dan niet dragen van een riem. Nuttig of niet?
Ik denk zo lang je geen riem nodig hebt om je rug te beschermen (en dan vooral onderrug), draag er geen. Als je voelt dat je pijn krijgt in je onderrug bij squats en bent over rows (en ook nog wel enkele andere onderrug belastende oefeningen) draag dan wel een riem. Maar probeer eerst eens die onderrug te versterken met oefeningen zoals goodmornings alvorens een riem te gebruiken.
Bij powerlifting ligt dit natuurlijk wel anders. En riem helpt daar om zwaardere belastingen meester te kunnen, en zal je ook toelaten om zwaarder te squatten en te deadliften. Helpt hij bij bench? Mogelijk wel een beetje doordat je je middenrif helpt omhoog te houden terwijl je je longen vol lucht pompt om die max beurt uit te voeren. Denk ik echter met mijn weinige powerlifter ervaring. Wat denk jij hiervan Spike?
Verder: doe die riem elke keer tussen je sets uit! Het belemmert je bloeddoorstroming naar het onderlichaam en zal voor een vertraagt transport zorgen van zuurstof arm bloed, waardoor mogelijk melkzuur trager afgevoerd wordt en afvalstoffen langer blijven hangen. In welke mate? Misschien wel heel minniem, maar in powerlifting komt het soms wel op een halve kilo aan!
 
wel, bij bench helpt die riem bijna geen knijt. ik heb het zelf ervaren vorige keer. de voornaamste reden waarom powerlifters een riem aandoen om te benchen is om het bankdrukpakje in plaats te houden. maar ik bank nog raw, dus eigenlijk heb ik dat niet nodig, en zal ik het voor de bench niet gebruiken.

verder vertik ik het nu om in training een riem te gebruiken. een riem is voor op wedstrijd, waar het wel haar nu heeft. maar in mijn training moet ik alles kunnen versterken, incluis onderrug en abs.
 
Back
Naar boven