Fitness Seller

Wanneer en hoe cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daandg

Novice
Lid geworden
12 dec 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
20%
Goedenavond,
Ik ben Daan en 19 jaar, 183cm ik zit nu op 88kg.
Ik train nu sinds april en mijn kracht is voor mijn gevoel erg gestegen. BP 25kg -> 80kg en shoulderpress 4/6kg -> 22kg. Benen gaan lastig door gescheurde kruisbanden in beide knieën dus compound oefeningen zijn vervelend en pijnlijk, legpres machine wel sets met 175-200kg (verschilt per sportschool).
Ik ben niet dik ofzo, eigenlijk in tegendeel, ik lijk heel klein in shirtjes enzo maar ik hoor toch dat ik groter ben dan dat ik zelf in zie. Toch wil ik beginnen aan een cut voor deze zomer. Zoals net genoemd is cardio geen optie door mijn knieën, eten kan ik aanpassen aangezien ik nu van alles naar binnen prop. Kan iemand mij uitleggen waar ik mee moet beginnen, wanneer ik moet beginnen en wat mijn intake moet zijn qua macro’s als ik niet op de gram nauwkeurig wil werken (moet wel leuk blijven)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en als er vragen zijn beantwoord ik die!
Gr Daan
 
Kan iemand mij uitleggen waar ik mee moet beginnen, wanneer ik moet beginnen en wat mijn intake moet zijn qua macro’s als ik niet op de gram nauwkeurig wil werken (moet wel leuk blijven)
Lees even goed de stickies en stel dan je vragen hier. Op de gram nauwkeurig zal wel grotendeels moeten, een paar koekjes te veel per dag en je cut al niet meer.
Begin met een beginnersschema (drie dagen fullbody, ub/lb split..zie stickies). Maak een voedingsschema en ga 300-500 kcal per dag onder je onderhoud eten (zie stickies). Train hard, eet volgens schema en neem je rust serieus. Dan gaat het goedkomen.
 
Zou beginnen eens een paar weken te tracken wat je nu eet en wat dat met je gewicht doet. Dan weet je je onderhoudsniveau en kun je vanaf daar bijstellen.

En wat heb je precies voor ogen om te willen bereiken?

Macros: 2.2-3x lichaamsgewicht in proteine, 0.5-1x lichaamsgewicht in vet naar energie honger en smaak, rest carbs.
 
Zou je cut nog ff uitstellen en genieten van je beginnergains. De zomer laat nog wel ff op zich wachten;)
 
Back
Naar boven