XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open? (1 bezoeker)

Wanneer gaan de sportscholen weer open?


  • Totaal stemmers
    37

Bezoekers in dit topic


Dat er vele mogen volgen en de gains moge zegevieren
 
Ha ha, ik laat me niet uit de tent lokken. De scheidslijn tussen wel of niet essentieel is ook niet zwart/wit natuurlijk, maar ik denk dat de overgrote meerderheid van NL zijn of haar 'fysieke activiteit' ook prima zonder sportschool op peil kan houden. Niemand houdt je tegen om buiten de avondklok om een rondje te gaan joggen, fietsen of push- en pull-ups te gaan doen in een parkje.
 

Dat er vele mogen volgen en de gains moge zegevieren
lijkt me meer een soort dreigmiddel / lobby

de lobby's zijn sowieso elke keer weer heel sterk aanwezig vlak vóór zo'n persconferentie, terecht verder

horeca heeft dit ook al eens gedaan meen ik
 
lijkt me meer een soort dreigmiddel / lobby

de lobby's zijn sowieso elke keer weer heel sterk aanwezig vlak vóór zo'n persconferentie, terecht verder

horeca heeft dit ook al eens gedaan meen ik
Er wordt behoorlijk denigrerend gesproken over 'bicepje oppompen' en 'even squatje doen'. Bicep, hij heeft zeker een spotschool.

Ik krijg altijd kriebel als iemand het gepruts met dumbbells van een halve kilo propageert en krachtsport afkraakt.
 
Er wordt behoorlijk denigrerend gesproken over 'bicepje oppompen' en 'even squatje doen'. Bicep, hij heeft zeker een spotschool.

Ik krijg altijd kriebel als iemand het gepruts met dumbbells van een halve kilo propageert en krachtsport afkraakt.
Ben ik het volledig mee eens, meer algemeen nog vind ik dat het belang van weerstandstraining echt eens breed maatschappelijk op waarde zou moeten worden geschat.

Is het trouwens niet zo dat van die fysio gyms enzo nog open zijn? Waar dan in elk geval mensen die fysiobehandelingen krijgen nog wel wat kunnen doen.
 
Is het trouwens niet zo dat van die fysio gyms enzo nog open zijn? Waar dan in elk geval mensen die fysiobehandelingen krijgen nog wel wat kunnen doen.
Misschien maar weer eens terug voor m'n rugklachten, om 1x per week samen met een fysio te trainen :roflol:
 
Heb je niet toevallig klachten omtrent alle spiergroepen?
ALLES kan herleid worden naar de rug. Destijds deed ik wel legdays met de fysio, maar ik denk dat een full-body dag een beter idee is.
 
Jij mag big gym echt niet he :trollface:
Van Dissel zal daar wel trainen.
Ben ik het volledig mee eens, meer algemeen nog vind ik dat het belang van weerstandstraining echt eens breed maatschappelijk op waarde zou moeten worden geschat.

Is het trouwens niet zo dat van die fysio gyms enzo nog open zijn? Waar dan in elk geval mensen die fysiobehandelingen krijgen nog wel wat kunnen doen.
In het kader van hartrevalidatie deed ik in het ziekenhuis eerst lichamelijke oefeningen en ontspanningstraining, om een beetje aan te sterken; en daarna ontspanningstraining en maatschappelijke weerbaarheid, om de kans op herhaling kleiner te maken. Dat tweede is gestopt met ingang van de lockdown, eerste weet ik niet maar lijkt me wel doorgegaan. Bij de fysio's op het forum lees ik i.i.g. wel dat ze hun werk onder bepaalde voorwaarden kunnen voortzetten.

Weerstandstraining zit, ondanks medisch aanbeveling en zelfs vaak preferentie boven cardio, waarschijnlijk bij velen in de taboesfeer.
 
Wat is dat dan?
Goeie vraag, ik moest er zelf ook even over denken toen ik voor het eerst met die term geconfronteerd werd. Het is het analyseren en realiseren, bewust maken, waar stress vandaan komt. Hierdoor zouden er manieren kunnen worden gevonden in het dagelijkse leven, om de totale hoeveelheid stress te verminderen. Het effect van dit soort training is vrij eenvoudig te onderzoeken en blijkt behoorlijk overweldigend te zijn, in positieve zin.
 
Back
Naar boven