Fitness Seller

wanneer groei je nou precies?

Bezoekers in dit topic

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
overdag eet je de hele dag, maar groei je ook overdag? of gebeurt dat snachts ? of gebeurt er snachts iets anders ? kan iemand mij dat uitleggen, want daar ben ik wel benieuwd naar ! :)
 
je groeit t meeste snachts.
 
aha maar hoe moet ik dat zien, word alles wat je overdag eet opgeslagen, en dan snachts verwerkt tot spieren ofzo?
 
Het is een samenspel... echt groeien doe je pas op het moment dat je lichaam bezig is met supercompensatie...anders is het herstellende. Opzich zo je zeggen dat snachts ideaal is om te groeien...maar vergeet niet dat dat het moment is waarop je geen voeding mee binnen krijgt. Dus wat valt er te groeien als je geen bouwstoffen hebt???
 
Originally posted by Mike
aha maar hoe moet ik dat zien, word alles wat je overdag eet opgeslagen, en dan snachts verwerkt tot spieren ofzo?
'S nachts is je lichaam in rust, je spieren verslappen, je GH afgifte en test neemt toe, insuline neemt af en eiwit uit je lever word gebruikt om spieren te herstellen en op te bouwen.
Wat je overdag eet zalje op andere momenten ook kunnen gebruiken, immers, de vertering van voedsel duurt verschillende uren.

Hoe meer naar de ochtend, hoe meer je catabool gaat worden en dus minder groeien en meer afbreken.
daarom is een ontbijt zo enorm belangrijk, zeker voor een atleet.
 
Originally posted by Robin
Dus wat valt er te groeien als je geen bouwstoffen hebt???
Je lichaam put aminozuren uit je lever 's nachts. Eiwit is 8 uur na inname nog actief in je lichaam, afhankelijk van de hoeveelheid en de soort eiwit.
Zoals gezegd, zal je idd steeds minder anabool zijn en meer catabool naarmate we meer naar de ochtend uren gaan.
 
daarom staan sommigen 's nachts op om nog een shake te nemen. Rond 4 uur 's nachts (hoorde ik van en vriend die suiker heeft) is je natuurlijke afgifte van insul het hoogst, waardoor alle energie etc. uit je bloed in je spieren (vetcellen) geloodst wordt. Daarna heb je dus bijna geen voorraad meer in je bloed waardoor de catabole toestand gaat optreden.
 
Mmm, ja, ErEf, maar als je 's nachts wakker wordt, gaat je GH-level naar beneden, da's wel een ongewenste situatie. Het valt me ook op dat als ik halfslapend, in het donker naar de wc ga om een uurtje of vijf, ik geen trek heb en zo weer slaap, en als ik echt wakker word, bijv. omdat het koud is of omdat ik ga liggen piekeren, dan krijg ik een gigantische gaaphonger. Blijven slapen lijkt me dus beter.
 
Als je op natuurlijke manier wakker wordt, en echt honger hebt, kan je eventueel eten. (Denk dan echter vooral aan mensen die kuren)
Nooit jezelf opzettelijk wakker maken om te eten. Slaap/nachtrust is altijd belangrijker, ook voor je groei.
 
Back
Naar boven