MuscleMeat

Wanneer ingrijpen?

Bezoekers in dit topic

HellRaver

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 sep 2018
Berichten
708
Waardering
611
Lengte
1m85
Massa
88kg
Vetpercentage
19%
Zoals jullie misschien hebben gelezen, train ik in een vrij volle gym waar vooral 's avonds veel jongeren komen maar ook veel "recreanten". Soms zie ik dingen gebeuren die gewoon niet kunnen of soms gewoon levensgevaarlijk zijn (squatten buiten squatrek, deadliften zonder goeie vorm).

Soms sta ik vaak op het punt van ingrijpen, maar twijfel, aangezien het niet mijn plaats is om hier op te letten.
En er toch ook niet voor betaald krijg :P

Wat doen jullie als je iets ziet wat best gevaarlijk is?
Wanneer grijpen jullie in? Of gewoon helemaal negeren?
 
Zoals jullie misschien hebben gelezen, train ik in een vrij volle gym waar vooral 's avonds veel jongeren komen maar ook veel "recreanten". Soms zie ik dingen gebeuren die gewoon niet kunnen of soms gewoon levensgevaarlijk zijn (squatten buiten squatrek, deadliften zonder goeie vorm).

Soms sta ik vaak op het punt van ingrijpen, maar twijfel, aangezien het niet mijn plaats is om hier op te letten.
En er toch ook niet voor betaald krijg :P

Wat doen jullie als je iets ziet wat best gevaarlijk is?
Wanneer grijpen jullie in? Of gewoon helemaal negeren?

Mocht er iemand vast komen te liggen onder een barbell tijdens het benchen met 100 kg, zou ik na een minuutje of 2 wel eens gaan vragen of ik moet helpen. :burns:
 
Pff daarom: homegym. En verder grijp ik alleen in als ik na hun moet en er wordt niet opgeruimd
 
Bij slechte vorm dan vertel ik dit meestal na de oefening hoe het beter kan (eigenlijk alleen beginners) maar na een paar keer "ingrijpen" en nog steeds verkeerd doen dan laat ik ze lekker hun gang gaan.. Ze merken het vanzelf wel een keertje.. :)
 
Bij slechte vorm dan vertel ik dit meestal na de oefening hoe het beter kan (eigenlijk alleen beginners) maar na een paar keer "ingrijpen" en nog steeds verkeerd doen dan laat ik ze lekker hun gang gaan.. Ze merken het vanzelf wel een keertje.. :)

Dat is zeker zo.
Maar 130kg willen deadliften zonder rechte rug vind ik eigenlijk al te riskie
 
Als ik het zie en ik heb er zin in, vraag ik altijd even wat de bedoeling is van hun oefening en of ik ze een tip mag geven.. Het is een kleine moeite, en ik stelde het zelf ook op prijs toen ik een beginner was dat mensen me wilden helpen.

Als het gevaarlijk is zeg ik er sws wat van.

Lui die uit de hoogte doen en rondlopen in de gym met een air die help ik niet overigens. Laat die maar lekker hun lichaam naar de gallemiezen helpen :D
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Even kijken naar het ‘soort’ type wat de oefening doet etc, veel nemen toch niks van je aan en die mogen zich dus ook een hernia trekken. Opruimen ook alleen als ik daarna moet :p
 
ik laat iedereen lekker hun gang gaan, genoeg mensen die er niet eens op zitten te wachten. als mensen me wat vragen of ik weet dat ze hulp waarderen help ik uiteraard.
 
Alleen als iemand op het punt staat te sterven onder een gefaalde bench press. Voor de rest laat ik iedereen gewoon lekker aankloten.
 
Ik grijp niet in, daar is toch gym personeel voor?
Tenzij iemand een bar op z'n borst heeft liggen natuurlijk..
 
Pff daarom: homegym. En verder grijp ik alleen in als ik na hun moet en er wordt niet opgeruimd

Precies, daarom homegym. Al moet ik wel zeggen dat ik daarvoor altijd om 07:00 uur in de gym trainde en het lekker rustig was. De gasten die er dan al wél waren, wisten wel waar ze mee bezig waren.
 
ik laat iedereen lekker hun gang gaan, genoeg mensen die er niet eens op zitten te wachten. als mensen me wat vragen of ik weet dat ze hulp waarderen help ik uiteraard.
Alsof jij iemand uit jezelf durft aan te spreken? :emo:
 
Als ik het zie en ik heb er zin in, vraag ik altijd even wat de bedoeling is van hun oefening en of ik ze een tip mag geven.. Het is een kleine moeite, en ik stelde het zelf ook op prijs toen ik een beginner was dat mensen me wilden helpen.

Als het gevaarlijk is zeg ik er sws wat van.

Lui die uit de hoogte doen en rondlopen in de gym met een air die help ik niet overigens. Laat die maar lekker hun lichaam naar de gallemiezen helpen :D
Jij mag mij altijd tips geven maar die kerel van je houd je maar lekker uit mijne buurt !!!!!
 
Even van de andere kant: ik apprecieer het wel als iemand me tips geeft bij oefeningen.
Bijleren is altijd goed, en hoe beter mijn vorm hoe liever natuurlijk.

Zelf doe ik het enkel bij de jongere garde die écht vreemde dingen doen (en waar duidelijk blijkt dat ze ook geen flauw ideen hebben wat ze doen).
Mannen laat ik meestal aankloten, die zullen toch geen tips aannemen van een midget op 51kg :rolleyes:
 
Even van de andere kant: ik apprecieer het wel als iemand me tips geeft bij oefeningen.
Bijleren is altijd goed, en hoe beter mijn vorm hoe liever natuurlijk.

Zelf doe ik het enkel bij de jongere garde die écht vreemde dingen doen (en waar duidelijk blijkt dat ze ook geen flauw ideen hebben wat ze doen).
Mannen laat ik meestal aankloten, die zullen toch geen tips aannemen van een midget op 51kg :rolleyes:

Ohja, misschien een toelichting. Mannen maak ik ook niet wijzer dan ze zijn, dat doen anderen maar. Ik help enkel mijn vrouwelijke medemens..
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Ohja, misschien een toelichting. Mannen maak ik ook niet wijzer dan ze zijn, dat doen anderen maar. Ik help enkel mijn vrouwelijke medemens..

En hier is ze altijd zo behulpzaam :rolleyes:
 
Ik doe het alleen bij mensen die ik vaak zie en spreek in de sportschool.
Vaak zijn dit ook mensen die minstens 90kg op de incline bench doen voor reps.
 
Back
Naar boven