MuscleMeat

Wanneer spiergroep weer trainen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sam1980

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
68
Waardering
33
Beste allemaal !

Na jaren (3) niet getraind te hebben en alleen gefocust te hebben op mijn overgewicht ( inmiddels van 135kg naar 100kg) ben ik vorige week donderdag Borst en Biceps gaan trainen.

Wat is wijsheid ?
Vandaag 4 dagen later voel ik nog steeds mijn biceps geprikkelt, borst is rustig.
Moet ik nu wachten totdat de spiergroep rustig is en dan die weer trainen , of gewoon trainen ?

Alle hulp en tips zijn welkom !
 
Ben je in 1 keer weer volop gestart en meteen naar max?
Rustig je training opbouwen. Niet tot je max gaan bij starten.

In het begin kan je zeker last hebben van spierpijn. Ook dan kan je rustig doorgaan.
Maar ga niet meteen weer tot max als de spierpijn weg is.
 
marina1975
Nee ik ben niet tot de max gegaan.
Alles heel licht.
3 oefeningen biceps 5kg
6 oefeningen borst 10kg

vandaag gewoon weer getraind
geen last gehad tijdens het trainen
ben benieuwd morgen .......
 
marina1975
Nee ik ben niet tot de max gegaan.
Alles heel licht.
3 oefeningen biceps 5kg
6 oefeningen borst 10kg

vandaag gewoon weer getraind
geen last gehad tijdens het trainen
ben benieuwd morgen .......
Wat ik al zei. Als je net begint kan je gewoon spierpijn hebben. Je lijf moet ook weer wennen aan de beweging.

Ga maar eens een dagje tuin omspitten. Zal je ook flink spierpijn van hebben als je t nooit doet ;)
 
Camelus
Ik train mijn benen door elke dag 40 min hometrainer te gebruiken, dat doe ik ivm het afvallen nu 41 weken , en geen dag overgeslagen.

Triceps en schouders doe ik ook samen op 1 dag.

Wat betreft de rug ben ik nog aan het uitzoeken welke oefeningen ik kan doen met dumbells, heb je tips ?

marina1975
Na gisteren weer borst en biceps te trainen met een kleine verhoging van 5 kg, ging het prima. Voel beide goed geprikkelt vanmorgen.
 
Camelus
Ik train mijn benen door elke dag 40 min hometrainer te gebruiken, dat doe ik ivm het afvallen nu 41 weken , en geen dag overgeslagen.

Triceps en schouders doe ik ook samen op 1 dag.

Wat betreft de rug ben ik nog aan het uitzoeken welke oefeningen ik kan doen met dumbells, heb je tips ?

marina1975
Na gisteren weer borst en biceps te trainen met een kleine verhoging van 5 kg, ging het prima. Voel beide goed geprikkelt vanmorgen.

Met een hometrainer train je geen benen, daarvoor heb je meer weerstand nodig.

Je kan rows (verschillende varianten) pullovers, bent over raises en shrugs doen met dumbbells.
 
Camelus

Daar heb je wel een punt over de benen trainen met de hometrainer.

Ik heb op youtube idd wat oefeningen gevonden voor de rug met dumbells, bedankt !
 
Verdeel je spiergroepen verstandig over de trainingsdagen.
Benen worden niet getraind op de hometrainer voor hypertrofie.
 
HB89
Hoe verdeel jij ?

Ik heb ook wat filmpjes gevonden voor het trainen van de benen. Dus daar ga ik dan ook mee beginnen.
Zie wel dat het tijd word dat de gyms open gaan.
Want ik heb niet al die apparatuur.
Roeien met de riemen die ik heb.
Maar beter iets dan niets.
 
Beste allemaal !

Na jaren (3) niet getraind te hebben en alleen gefocust te hebben op mijn overgewicht ( inmiddels van 135kg naar 100kg) ben ik vorige week donderdag Borst en Biceps gaan trainen.

Wat is wijsheid ?
Vandaag 4 dagen later voel ik nog steeds mijn biceps geprikkelt, borst is rustig.
Moet ik nu wachten totdat de spiergroep rustig is en dan die weer trainen , of gewoon trainen ?

Alle hulp en tips zijn welkom !
Ik heb ook altijd gedacht dat ik een spiergroep slechts 3x/2 weken kon trainen, door de vreselijke doms. Op advies van Camelus probeerde ik recent 3x/week en dat gaf goed resultaat, zelfs mijn achterblijvende pecs gingen vooruit.
 
In principe train je elke spiergroep 2x per week. En door te fietsen train je alleen/vooral uithoudingsvermogen. Dus eigenlijk wat de rest zegt. Rug, benen, core.
 
Dag na borst trainen benen trainen. Gezien het lage gewicht zou ik starten met gewone squats en deze verzwaren met de dumbells gaandeweg. Dag daarna rug trainen met dumbell row en shrugs maar kijk ook eens naar inverted rows. En shoulder press met dumbells. die zou ik dan staand doen. Dag daarna buik en core trainen en eventueel rotator cuff en op de vijfde dag weer borst enz. Zoiets zou ik adviseren. Succes man.
 
HB89
Hoe verdeel jij ?

Ik heb ook wat filmpjes gevonden voor het trainen van de benen. Dus daar ga ik dan ook mee beginnen.
Zie wel dat het tijd word dat de gyms open gaan.
Want ik heb niet al die apparatuur.
Roeien met de riemen die ik heb.
Maar beter iets dan niets.
Ja nu helemaal ruk ivm gesloten gym.
Ik probeer het volgende aan te houden.

Ik train 4x pw, die verdeel ik in dag 1 en dag 2.

Dag 1 Benen, borst, triceps.
Dag 2 Rug, schouders, biceps.

Wel let ik op mn schouders, een zware borst dag is de voorkant schouder flink ontzien tijdens dag 2 ivm herstel van de belasting van bijvoorbeeld incline bench.

Nu in de corona tijd "rommel" ik wat aan en doe ik het op gevoel, ook omdat ik beperkte mogelijkheden heb thuis.
Het stukje op gevoel trainen heeft tijd nodig om je lichaam te leren kennen.
 
Beste allemaal !

Na jaren (3) niet getraind te hebben en alleen gefocust te hebben op mijn overgewicht ( inmiddels van 135kg naar 100kg) ben ik vorige week donderdag Borst en Biceps gaan trainen.

Wat is wijsheid ?
Vandaag 4 dagen later voel ik nog steeds mijn biceps geprikkelt, borst is rustig.
Moet ik nu wachten totdat de spiergroep rustig is en dan die weer trainen , of gewoon trainen ?

Alle hulp en tips zijn welkom

Spierpijn is geen goede indicator wanneer wel/niet weer te trainen. Zeker als je een tijd niet getraind heb en eigenlijk dus weer onder beginner val zal je training niet intensief genoeg zijn om echt van spierschade oid te spreken.

Je kan dus gewoon de betreffende spiergroep weer trainen.
 
Back
Naar boven