AndroidHealthClinic

Wanneer teveel eieren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mortyr

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
254
Waardering
0
Ik eet elke morgen 4 eieiren tegelijk, is dit veel te ongezond of kan het er nog net mee?
 
Is dat niet een beetje afhankelijk van hoeveel eieren jou lichaam nodig heeft wat weer afhangt van je dagelijkse bezigheden?
 
Tot 12 hele eieren per dag geen enkel probleeem. Erboven heb je eerder een probleem ivm te veel vet in de voeding.
Eiwitten kan je mits gekookt probleemloos eten... ken zat bb-ers die 30 eiwitten per dag eten. Als ik niet in de cut zit eet ik 5 hele eieren/dag. In de cut 7 eiwitten en 1 heel ei. Soms 10 eiwitten en 4 hele.
 
Wat bedoel je met 10 stuks eiwitten?
 
Een ei zonder dooier, alleen het ei-wit dus :)
 
10 ei-eiwitten ja... scheelt een paar gram eiwit maar veel kcals.
Als ik gewoon op onderhoud eet is wat extra vet geen punt en dan neem ik er minimaal 5 per dag.. soms meer als het avondeten ook ei bevat.
 
Esperantisto zei:
Tot 12 hele eieren per dag geen enkel probleeem. Erboven heb je eerder een probleem ivm te veel vet in de voeding.
Eiwitten kan je mits gekookt probleemloos eten... ken zat bb-ers die 30 eiwitten per dag eten. Als ik niet in de cut zit eet ik 5 hele eieren/dag. In de cut 7 eiwitten en 1 heel ei. Soms 10 eiwitten en 4 hele.

In 12 eieren zit pak hem beet 70 Gram onverzadigde (GOEIE!!!) vetten, veel vitamine's mineralen. Weet niet waar jouw uitspraak op gebaseert is, maar sommigen hebben meer vetten nodig per dag (ik zelf 120 gram vetten per dag), dus je hebt per definitie dan NIET altijd een probleem!
Hangt er maar net vanaf hoeveel Kcal je per dag (uit vetten) nodig hebt!
 
Ik mag aannemen dat een mens niet alleen maar vet uit eieren haalt.. daarnaast eet ik zelf ook nog eens vette vis en/of visolie, neem niet altijd alleen maar mager vlees (rundgehakt is lekker en goedkoop). Kortom, hoeveel g vet je uit eieren toe wilt halen hangt geheel en al van je eetschema af.

Op onderhoud etend kan het er makkelijk bij, in de cut niet. Vandaar... zeker niet als ik geen zuivel eet wil ik veel proteïne (eiwit) uit eieren halen.
 
eieren rules

heb de proef op de som genomen, voedingsschema, 3 eieren als ontbijt (met andere dingen uiteraard), elke dag.

Bloed laten testen, oa cholesterol, en de uitslag was voorbeeldig, zeldzaam goed. Toen ik vertelde over de hoeveelheid eieren die ik naar binnen werk, werd er toch vreemd opgekeken. Maargoed, lekker eten dus die dingen.

eieren, het kaviaar van de boerderij
 
haha kaviaar van de boerderij :D dies mooi

maar ja het geblaat over eieren is een beetje irri idd. Eieren zijn goed voor je! Als ik me te buiten ga eet ik 8 - 10 boterhammen met 8 eieren als ontbijt. Ben er iig alleen maar gezonder door geworden! (tenminste zo voelt het :D) Als je ze kookt, kook ze dan niet door, maar laat de dooier zacht, niet geoxideerde vetten in de dooier hebben gunstige invloed op je psyche.

Ff chkn of ik een keer mn bloed kan laten onderzoeken, zou leuk zijn.
 
ja ik eet er ook normaal in de cut, 5 perdag 3 eiwitten en 2 hele.

sommigen mensen worden bewust dom gehouden lijkt het wel, als ik zeg ik eet 5 eieren perdag. krijg ik als reactie; oh ik dacht dat je maar max 1 ei per week mocht eten :shake:
 
Wel opletten dat je de dooier heel laat anders gaat het cholesterol peroxyderen en dat wil je niet ivm oxycholesterol dat niets goeds toevoegt aan je lichaam: http://nieuwsarchief.pasioingredients.com/site/pg_details2.asp?idarticle=180

Sinds ik dat weet, eet ik bijna alleen nog maar gepocheerd, gekookt of enkelzijdig gebakken eitjes (je kan bijv een deksel op de pan leggen en ze dan gaar stomen als te zachte eitjes je tegenstaan). Roerei of omelet laat ik niet staan maar eet dat bijv maar 1x per week of zo.
 
Eet zoveel eieren als je wilt.

En wat espi zegt, gewoon voor zo min mogelijk lucht zorgen (dus niet dubbelzijdig bakken).
 
Esperantisto zei:
Wel opletten dat je de dooier heel laat anders gaat het cholesterol peroxyderen en dat wil je niet ivm oxycholesterol dat niets goeds toevoegt aan je lichaam (...)

Gebeurd dit ook als je een ei hard kookt zoals eerder gezegt werd?
 
Iemand nog enige tips om eieren te koken?
Ik stop gewoon 4 stuks ei in een pan en laat het vervolgens á 15 minuten staan. Resultaat is wel dat soms een ei gekraakt is maar en de andere erg vies is omdat de eiwit schil (gordijn) er niet afgaat.
 
Hmm ik eet regelmatig pannekoeken, dus dan moeten die eieren wel geklopt worden. Dit is dus wel slecht nieuwd eigenlijk, want ik kan haast niet meer zonder pannekoeken. Mss dan maar wel alleen t eiwit er in doen?
 
Ik wil er dus 5 hele eieren per dag en dan wel in 1 maaltijd bij openmen in mijn voedingsschema, dit kan dus zonder problemen ?
 
Mortyr zei:
Iemand nog enige tips om eieren te koken?
Ik stop gewoon 4 stuks ei in een pan en laat het vervolgens á 15 minuten staan. Resultaat is wel dat soms een ei gekraakt is maar en de andere erg vies is omdat de eiwit schil (gordijn) er niet afgaat.
1) Prik met een naald een gaatje in de onderkant van het ei. Hier zit de luchtkamer. Als het ei dan gaat stollen, zal het niet barsten, maar de lucht uitpersen.
2) Voeg wat zout of azijn toe aan het kookwater. Een ei dat barst, stolt dan veel sneller (zodat je ei dan niet helemaal leegloopt).
3) Kooktijden voor gemiddeld groot ei (de kooktijd vanaf het moment dat de eieren in het kokende water worden gelegd):
zacht 3-4 minuten
halfzacht 5-6 minuten
hard 8 minuten
4) Koel zachte en halfzachte eieren na het koeken met stromend koud water. Het ei wordt dan niet harder en zowel de schaal als het vliesje laten makkelijker los.
 
Hiekie zei:
Ik wil er dus 5 hele eieren per dag en dan wel in 1 maaltijd bij openmen in mijn voedingsschema, dit kan dus zonder problemen ?

jup
 
Back
Naar boven