XXL Nutrition

Wanneer whey/amino's/dextrose in bloed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big'r

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 dec 2004
Berichten
1.794
Waardering
19
Aan de hand van een vorig draadje van Marc W heb ik een aantal vragen.

-Hoe lang duurt het voordat whey concentraat is omgezet in aminozuren in het bloed? (1 uur?)
-Hoe lang duurt het voordat whey hydrolysaat is omgezet in aminozuren in het bloed?
-Hoe lang duurt het voordat losse aminozuren/bcaa's in de bloedbaan zitten?
(10-15 min.?)

-Hoe lang duurt het voordat dextrose in de bloedbaan zit? (10-15 min.?)
-Hoe lang duurt het voordat maltodextrine in de bloedbaan zit?
-Caseine vertraagt verwerking van whey door de maag, maar wordt dextrose ook vertraagd opgenomen wanneer je het in een 1:1 ratio inneemt met maltodextrine?

-Hoe lang duurt het voordat creatine monohydraat in de bloedbaan zit?



Een link naar een site wordt altijd gewaardeerd.

Sorry dat ik zoveel vragen heb, maar ik kon er niet nog meer verzinnen. :D
 
Niemand? :help:
 
Op je vragen zelf heb ik zo ook geen antwoord maar de opname van voedingsstoffen in de bloedbaan wordt volgens mij met grote mate bepaald door de behoefte van het lichaam naar een bepaalde voedingsstof.
 
3XL.....

Ik weet dat jij hier meer hebt gelezen over supplementen en voeding rondom de training dan waarschijnlijk wie dan ook op dit forum. Heb jij geen idee?
 
Vanuit mijn studie voedselkunde (en de boeken daarvan) zal ik strax s even op zoek gaan...

maar het hangt nogal sterk samen met wat er zich al in je lichaam bevindt en met name in je maag...

kom ik hopelijk dus snel op terug
 
D.D. zei:
Vanuit mijn studie voedselkunde (en de boeken daarvan) zal ik strax s even op zoek gaan...

maar het hangt nogal sterk samen met wat er zich al in je lichaam bevindt en met name in je maag...

kom ik hopelijk dus snel op terug


O.k. thanx alvast. Laten we uitgaan van een lege maag :D
 
Big'r zei:
-Hoe lang duurt het voordat whey concentraat is omgezet in aminozuren in het bloed?
±30 minuten

-Hoe lang duurt het voordat whey hydrolysaat is omgezet in aminozuren in het bloed?
Eveneens heeft het lichaam heeft ± 30 minuten in totaal nodig voor afbraakproces tot losse aminozuren

-Hoe lang duurt het voordat losse aminozuren/bcaa's in de bloedbaan zitten?
Volledig afgebouwde aminozuren gaan direct de bloedbaan in

-Hoe lang duurt het voordat dextrose in de bloedbaan zit? (10-15 min.?)
Als het volledig opgelost is, zal het zeer snel door de maag worden afgegeven aan de bloedsomloop... dus zeg 10 minuten
-Hoe lang duurt het voordat maltodextrine in de bloedbaan zit?
Ongeveer 15 minuten

-Caseine vertraagt verwerking van whey door de maag, maar wordt dextrose ook vertraagd opgenomen wanneer je het in een 1:1 ratio inneemt met maltodextrine?
Nee

-Hoe lang duurt het voordat creatine monohydraat in de bloedbaan zit?
kwestie van paar minuten

Any other questions?
 
D.D. zei:
Any other questions?

Muchos thanx. Karma on the whey.

Dan is het blijkbaar toch verstandig om whey 20 min. VOOR de dextrose in te nemen i.v.m. de gelijktijdige aanwezigheid van deze stoffen in het bloed.

Dus whey 20 min. voor de training en/of voor het einde van de training. En dextrose direct voor de training en/of direct na de training.

De onderzoeken beroepen zich zoals 3XL al zei op aminozuren en snelle suikers en maar zelden op de combinatie van whey met suikers.
 
-Hoe lang duurt het voordat dextrose in de bloedbaan zit? (10-15 min.?)
Als het volledig opgelost is, zal het zeer snel door de maag worden afgegeven aan de bloedsomloop... dus zeg 10 minuten
-Hoe lang duurt het voordat maltodextrine in de bloedbaan zit?
Ongeveer 15 minuten

Volgens mij wordt maltodextrine sneller opgenomen dan dextrose..
 
als mijn vriendin een stevige hypo heeft werkt dextrose merkbaar met een minuut of 5 a 10 en dat zijn dan kauwtabletten (idem met appelsap trouwens).
 
Back
Naar boven