Fitness Seller

Warming up bankdrukken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Azrael

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
3.494
Waardering
8
Lengte
1m83
Hoe doen jullie normaal je warming op en heeft iemand enig idee wat de beste manier is?
 
ik begin gewoon met 40 kg en ga geleidelijk omhoog met gewicht ( meer gevoel dan schema);)
 
ga eerst 15 minuten fietsen

begin dan te stretchen in de volgende volgorde : pecs, tris, schouders

begin dan met dynamische stretches, armen alternerend naar boven zwaaien, armen open en toe zwaaien

daarna ga je op de bank liggen, enkel bar, geen gewicht, en doe 20 à 30 reps

neem dan 50% van het gewicht waarmee je gaat trainen, en doe daar 15 reps mee.

neem dan 75% van het gewicht waarmee je gaat trainen, en doe daar 10 reps mee.

neem dan je trainingsgewicht, en rep ermee tot falen

repeat last line 2 more times
 
Deejay_Spike zei:
ga eerst 15 minuten fietsen

begin dan te stretchen in de volgende volgorde : pecs, tris, schouders

begin dan met dynamische stretches, armen alternerend naar boven zwaaien, armen open en toe zwaaien

daarna ga je op de bank liggen, enkel bar, geen gewicht, en doe 20 à 30 reps

neem dan 50% van het gewicht waarmee je gaat trainen, en doe daar 15 reps mee.

neem dan 75% van het gewicht waarmee je gaat trainen, en doe daar 10 reps mee.

neem dan je trainingsgewicht, en rep ermee tot falen

repeat last line 2 more times

Thanks a shitload! Ik fiets noodgedwongen overgens altijd 20minuten flink tempo naar mijn gym toe. Dus dat eerst zit goed. Ik zal de volgende keer op deze manier opwarmen en zien wat het mij brengt.
 
Deejay_Spike zei:
ga eerst 15 minuten fietsen

begin dan te stretchen in de volgende volgorde : pecs, tris, schouders

begin dan met dynamische stretches, armen alternerend naar boven zwaaien, armen open en toe zwaaien

daarna ga je op de bank liggen, enkel bar, geen gewicht, en doe 20 à 30 reps

neem dan 50% van het gewicht waarmee je gaat trainen, en doe daar 15 reps mee.

neem dan 75% van het gewicht waarmee je gaat trainen, en doe daar 10 reps mee.

neem dan je trainingsgewicht, en rep ermee tot falen

repeat last line 2 more times



ok, wie mij een beetje kent zou mij al moeten doorhebben na de eerste zin, wie mij iets minder kent zou me op z'n minste moeten doorheben vanaf de hoge reps of het woordje "falen"...

nu even serieus, niets mis mee met de gewrichten al wat voor te bereiden en de spieren wat op te warmen dmv ballistische stretches zoals ik gezegd heb. wat ik ook sinds kort ontdekt heb is dus tussen lichte opwarmsetjes (bouw rustig op, met weinig reps. ik heb liever meer sets met minder reps dan weinig sets met veel reps) door ook lat pulldowns te doen voor 10-15 reps, om me rug mee op te warmen.
 
edit: gelukkig was spike aan het ijlen in die eerste post :D
 
Deejay_Spike zei:
ok, wie mij een beetje kent zou mij al moeten doorhebben na de eerste zin, wie mij iets minder kent zou me op z'n minste moeten doorheben vanaf de hoge reps of het woordje "falen"...

nu even serieus, niets mis mee met de gewrichten al wat voor te bereiden en de spieren wat op te warmen dmv ballistische stretches zoals ik gezegd heb. wat ik ook sinds kort ontdekt heb is dus tussen lichte opwarmsetjes (bouw rustig op, met weinig reps. ik heb liever meer sets met minder reps dan weinig sets met veel reps) door ook lat pulldowns te doen voor 10-15 reps, om me rug mee op te warmen.

Dat falen deed ik gewoon af als onzin. Maar 30 reps met de stang en dan 15 met 50% is zo'n slecht idee niet. Die 75% zou ik weglaten natuurlijk. Ik lees selectief snap je ;)
 
neen, leave out the high rep bullshit... zoals ik zei : liever meer sets met weinig reps, dan weinig sets met veel reps
 
ik doe laatste tijd zoiets:

bijv trainingsgewicht 95-100 kg

bar 20 reps

55 kg 10 reps

75 kg 4 reps

dan gaan
 
Wat lat pulldowns op 50 à 60% voor 3 setjes van 15 reps, dan banken met 50 - 90 - 110 (speed work) ...

Zo doe ik het :)
 
LEge bar 20reps --> ultra width grip 10reps
front raise 2.5 kg schijfjes
40kg bench 12 reps
5kg front raise
60kg bench 6reps
80 bench 4reps
trainen

Ivm me schouders easy going :D
 
Back
Naar boven