Fitness Seller

Warming up, hoe doe jij dat?

Hoe doe jij warming up?

• Warming up is betekend voor mij cardio op de fiets, loopband, roeimachine etc.

Stemmen: 12 19,4%
  • Voordat ik met een spiergroep begin doe ik altijd een lichte set met relatief veel herhalingen. De c

Stemmen: 32 51,6%
  • Als ik op de sportschool kom begin ik met opwarmen op manier 1 (cardio), vervolgens begin ik met kra

Stemmen: 11 17,7%
  • Warming up? Ik doe niet aan die onzin

Stemmen: 7 11,3%

• Totaal stemmers
    62

Bezoekers in dit topic

Cowgirl Herb

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1
Tijd voor weer een poll:

Ik hoor dat er veel mensen zijn die op de loopband staan, fietsen of andere manieren van cardio gebruiken als warming up voor de krachttraining. Er wordt meestal niet vergeten met lichte setjes te beginnen, maar niet zonder alvorens eerst een paar minuten gelopen/gefietst te hebben. Mijn vraag is wat doe jij?

verdorie toch fout gestemd: had 3 moeten zijn.
Warming up is de fietstocht naar de sportschool van plm 40 minuten met een flinke 7% heuvel er tussen in.
Maar met gewichten opwarmen, nou moet zeggen dat ik dat alleen doe voor basisoefeningen: dwz. bankdrukken, squatten, deadliften.
Zie het me nog niet doen voor isolatie-oefeningen.

Espi

Ofwel fiets ik tot bij de fitness ofwel doe ik een kwartiertje cardio op de fiets in de fitness, en de eerste oefening(bench press voor borst programma of [trekken, naam van de oefening vergeten] voor de rug programma doe ik altijd 50*laag gewicht.

PS: Ik moet er wel bijzeggen dat ik fiets uit gemakzucht, op die manier kan ik vrij ontspannen opwarmen. Steppen ben ik bekaf van, kwartiertje en ik knik door mijn benen :D Roeien vind ik eigenlijk beter maar er is geen volwaardig roeitoestel in de fitness waar ik ga (wel zo'n halfwas stepding dat je kan ombouwen naar een roeier :rolleyes: )

Misschien dat je daarom zoveel vet vasthoudt?
Als je eerst 40min naar de gym fietst en dan nog eens gaat trainen en dan 40min weer terug, tja...

Geen cardio, alleen lichte setjes. Als ik dan die spiergroep al gebruikt heb bij een volgende oefening doe ik eerst een set van 6 reps op zo'n 70% van m'n "normale" gewicht (dus niet van m'n 1rm) om aan te voelen hoe de vorm van de dag is.

fiets naar de gym + - 2-3 min. doe daar 1 of 2 warmup setjes en ga aan de slag, werkt goed.

Net zo`n foutje als espi, had ook op 3 moeten stemmen

Ik ga eerst altijd eff cardio doen, om warm te worden, mijn hartslag om hoog halen en als ik benen ga trainen, extra lang om die goed op te warmen.
Met een goed warming up krijg ik een lekkere pomp

Ben totaal niet bang, om enegrie kwijt te raken als ik ga cardio ga doen.

Jopie

ik fiets ook naar de sportschool
waarna ik opwarm met veel lichte herhalingen.
dus keuze 3

3 minuten hometrainer of roei apparaat. (totdat ik licht begin te zweten, ook goed voor mentale focus)
Dan voor de eerste oefeningen een warmup-setje voor de werkset. (alleen bij (front)squat, RDL, pulldowns en DB bench press)

Als je alleen 5 minuten fietst om naar de sportschool te komen kun je dit geen warming up noemen. Het is dan je vervoersmiddel en niet als warming up. Dat je het er warm van krijgt is omdat je te hard trapt, of omdat je te laat thuis weggaat.

2 sets, veel herhalingen licht gewicht zodat ik me warm voel worden maar nog net niet voorvermoeid raak

Als ik in de sportschool ben, eerst een paar minuutjes op de fiets, dan een licht setje om het gevoel te krijgen.

Altijd eerst 5-10 minuten op de stair climber. Daarna minimaal 2 opwarmsets. Voor schouders meestal nog meer.

Tot wel 4 / 5 setjes opwarmen tot ik zwaar ga, met een opbouwend gewicht. Geen energie verspillen, maar wel goed warmmaken. Dan voel ik dat ik in latere sets veel beter presteer. En idd cowgirl, fietsen niet zien als opwarmen, omdat het op zon lage intensiteit is.

Nou ja, als de inspanning lang genoeg is, kun je het best als cardio zien. En nu is het ineens alleen maar cardio als je het er erg warm van krijgt?

@ BOS, dat overgewicht heb ik al sinds mijn 15e, vanaf die tijd ging ik onregelmatig eten. 25 jaar misbruik van je lijf door slechts 2x per dag te eten (en dan weinig eiwit) is niet zomaar even te genezen. Het belangrijkste is: 5-6x per dag eten en dan genoeg eiwit. Voor mij dan vet ipv KH omdat ik daar beter op functioneer en vetten broodnodig zijn voor je lijf (KH niet dus). Die 2x40-60 min fietsen (op de terugreis heb ik er door vermoeidheid vaak wel een uur voor 13-15 km nodig) is 's winters ook een perfecte manier om winterdepressie de kop in te drukken. Enig nadeel is een dag zoals vandaag wanneer het kan ijzelen en ik expres mijn training naar de middag verplaats om niet ten val te komen op beijzelde wegdelen.

Maar wat ik me nu afvraag.. hoe belangrijk is het om met alle oefeningen even een setje met laag gewicht te doen? Is het erg wanneer je dat niet doet?

Espi

Esperantisto zei:
Nou ja, als de inspanning lang genoeg is, kun je het best als cardio zien. En nu is het ineens alleen maar cardio als je het er erg warm van krijgt?

@ BOS, dat overgewicht heb ik al sinds mijn 15e, vanaf die tijd ging ik onregelmatig eten. 25 jaar misbruik van je lijf door slechts 2x per dag te eten (en dan weinig eiwit) is niet zomaar even te genezen. Het belangrijkste is: 5-6x per dag eten en dan genoeg eiwit. Voor mij dan vet ipv KH omdat ik daar beter op functioneer en vetten broodnodig zijn voor je lijf (KH niet dus). Die 2x40-60 min fietsen (op de terugreis heb ik er door vermoeidheid vaak wel een uur voor 13-15 km nodig) is 's winters ook een perfecte manier om winterdepressie de kop in te drukken. Enig nadeel is een dag zoals vandaag wanneer het kan ijzelen en ik expres mijn training naar de middag verplaats om niet ten val te komen op beijzelde wegdelen.

Maar wat ik me nu afvraag.. hoe belangrijk is het om met alle oefeningen even een setje met laag gewicht te doen? Is het erg wanneer je dat niet doet?

Espi

dat antwoord kan je zelf ook wel verzinnen..zowiezo de grote 3, sq be dl, blessuregevoelige oefeningen..en bij de overige oefeningen bouw ik zowiezo op, geen kwestie van echte warming up maar ik begin wel lichter

Ik begin altijd met basisoefeningen die ik dan langzaam opvoer. Met squat bv eerst 50 kg, dan 80 kg dan 110 kg. Dan komen pas mijn echte setjes van 130,140,150kg. De oefeningen daarna doe ik ook opbouwend alleen wel met een hoger startgewicht (in verhouding met de rest).

optie 2: ik fiets wel naar de sportschool, maar dat zie ik idd niet als warmup! gewoon 1 lichte set met 15 hh is voor mij al voldoende!

ik fiets erheen en dan geen cardio maar redelijk licht gewicht en een paar hele langzame hh

Back
Naar boven