Fitness Seller

wat als eerste doen.. cardio of kracht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tally

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 mrt 2007
Berichten
2
Waardering
0
Hallo allemaal,

Wat ik me afvraag.... kun je 't beste eerst krachttraining doen en daarna nog cardio of andersom? Waar zal het beste resultaat mee te behalen zijn?

Ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt! :cool:

Chantal
 
Hé Chantal,

Ik heb dezelfde vraag als jij.
Ergens anders op dit forum lees ik:
"Wanneer je middels krachttraining je glycogeen voorraden verbruikt heeft cardio naderhand veel meer nut. Je gaat dan makkelijker vet verbranden."
Dit had ik al eens eerder gehoord.
Maar het ligt er natuurlijk wel aan wat je doel is, denk ik (vet verbranden of spiermassa kweken)

Groet, Feline
 
Wat ik heb gehoord eerst kracht en daarna cardio idd...
 
Na krachttraining maar eigenlijk het liefst nog op een aparte dag.
 
na je krachttraining..

uit je krachttraining wil je natuurlijk ook het maximale halen en dat lukt niet als je daarvoor flinke cardio hebt gedaan.

En er zijn mensen die het nog mooier uit kunnen leggen dan mij. maar 1 ding zeker beter ervoor dan erna is mij geleerd door mijn trainer.

En het liefst gewoon gescheiden doen. Andere dag is niet nood zakelijk. Want in wedstrijd voorbereiding doe je cardio elke dag. Maar echt gescheiden van je krachttraining. ik dan.
 
zijn we daar ook weer uit:P
 
Niet helemaal een antwoord op de vraag, meer een subdiscussie: Door een goede cardio vooraf heb ik de dag erna wel minder spierpijn. Ook is bij mij de aanwezige kracht niet minder wanneer ik cardio vooraf doe!! Het lijkt wel alsof mn spieren "wakker" moeten worden..

Zijn er anderen die dit ook hebben?
 
Niet helemaal een antwoord op de vraag, meer een subdiscussie: Door een goede cardio vooraf heb ik de dag erna wel minder spierpijn. Ook is bij mij de aanwezige kracht niet minder wanneer ik cardio vooraf doe!! Het lijkt wel alsof mn spieren "wakker" moeten worden..

Zijn er anderen die dit ook hebben?

Ligt eraan hoe lang je cardio doet. Bij 20 minuten of korter kan je het ook als goed opwarmertje zien.
 
ik doe dit altijd ik doe een minuut of 5 tot 10 cardio om mijn vetverbranding al op gang te krijgen dan doe ik mijn kt en na mijn kt nog een half uurtje cardio en dat op een rustig tempo die cardio wel te verstaan. hier heb ik het beste resultaat mee.
 
na je krachttraining omdat je glycogeenvoorraden dan al grotendeels zijn uitgeput...of je doet het in de ochtend op lege maag als nog helemaal geen glycogeen binnen hebt gehad :D
 
Back
Naar boven