XXL Nutrition

wat als je maar 2 a 3 keer in de week kan trainen

Bezoekers in dit topic

crazybobby

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
8 nov 2003
Berichten
50
Waardering
0
Hallo,

Zoals me al voorgesteld te hebben ben ik helemaal nieuw in "deze wereld".

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om te groeien op de manier waarop ik train.
ik lees namelijk overal dat iedereen gemiddeld 6 keer in de week traint en dus niet iedere dag het hele lichaam trainen ( logisch).

Ik kan i.v.m omstandigheden echt niet vaker dan 2 en als ik geluk heb 3 keer in de week trainen, om deze reden train ik wel zo goed als mogelijk mijn hele lichaam. Is dit goed en of heeft dit nut ?

zo niet graag een reactie.

Bobby.
 
6x per week? Beetje veel niet?
Wat ik hier zo lees is 4x per week standaard.
3x kan ook wel als je gewoon een basis wilt creeëren.
2x is meer voor onderhoud, want je kan simpelweg niet binnen 1 uur de helft van je spiergroepen goed trainen, daar heb je toch echt 3x per week voor nodig.
 
Hmmm...

Dus je zegt eigenlijk als je langer gaat dan 1uur dan gaat dit wel.
want ik train namelijk ook 2keer per week omdat ik vaker niet red door school. En train ongeveer iedere x 2uur. Soms langer maar daarna benk op! :)

Leg even verder uit aub :)

greetz
 
langer dan 1 uur trainen is niet goed, je moet je beperken tot 45-60 minuten.

offtopic: welke sportschool train je in nijmegen? Ixat?
 
Mimi's in Weurt. Hij traint soms samen met mij. Ixat is echt 10x nix imo.
 
Als je maar 2x in de week kan zou ik FUllbody doen, met 3 x in de week kan je gewoon een splitschema doen. Ik weet niet hoe je er bij komt dat meesten 6x in de week trainen? Dit is juist niet zo, dan ben je aan het overtrainen, meesten hanteren of een 3-dagen split of 4-dagen split.
 
We trainen niet allemaal 6 keer hoor volgens mij ligt het gemiddelde rond de 4x

Met 2 a 3 x in de week kun je in de eerste maanden prima resultaat behalen als je goed traint.
Daarna zul je inderdaad op een soort van sticking point komen en zul je de trainingfrequentie omhoog moeten gooien als je verder wilt groeien.

Maar met 2 x in de week kun je het dan wel goed bij blijven houden.
 
Ik zou als ik jou was een 4 split schema maken zodat je per 2 weken je hele lichaam traint.
En dan zoals denysis zegt moet je op een gegeven moment meer gaan trainen
zodat je blijft groeien, maar dat lukt voorlopig nog wel ;)
 
Pfff, 6 x per week, je kan met 3/4 x per week (spiergroepen 1 x per week, failure) plus een goed voedingsschema ook overal komen.
 
Oke ik geloof dat ik niet goed heb zitten opletten en kom er inderdaad achter dat het gemiddelde op 4x in de week zit.

Is er iemand die kan vertellen wat een goede 3 dagen split is, of uberhaupt kan vertellen wat een spilt is, als ik het goed begrepen heb is 45 min. trainen voldoende ( ik ben nu ook gemiddeld 2 uur bezig) en 45 min. per keer is wel haalbaar.

Bob
 
Als je een echte beginner bent en maar 2-3 keer per week kan zou ik gewoon 2 keer per week een full-body schema doen, met alleen compound oefeningen

bv
squat
deadlift
low incline press (15gr)
millitary press
pull down/chins
barbell bend over rows
calf raises
liggende tricep extensie (optioneel)
barbell curl (optioneel
 
Bedankt voor de tip van de oefeningen.

Is het dan zo dat als ik dit zou doen ik rekening moet houden met een "aparte "voedingsschema? en wat zijn de gevolgen als ik wel 3 keer zou gaan met dit schema ?
 
goed advies en leuke keuze aan ofeniningen 3xl ;)

''Is het dan zo dat als ik dit zou doen ik rekening moet houden met een "aparte "voedingsschema? en wat zijn de gevolgen als ik wel 3 keer zou gaan met dit schema ?''

een aparte voedingsshema nou nee niet echt, het blijft ''basically'':
- 6-8x per dag eten, gezonde, proteine rijke voedsel en geen junk en digen met te veel geraffineerde suikers!!!
- let daarbij op je proteine, vet en calorieen inname perdag reken die uit volgens een van de vele goede verhoudingen die er zijn bijv 40/40/20 of 35/50/15 waarbij proteine/calorieen/vet. wat vet betreft hoe het op de efa's voor je vet inname alhowel een beetje dierlijke vet wel bevorderlijk zou kunnen zijn!!
- veel water drinken, minimaal 3 liter per dag zou ik zeggen
- een multi is een must
- let op je post wo voeding!!!
- voor je naar bed gaat een langzame proteine innemen met een paar efa's, bijv. cassein met melk en pinda kaas of cottage cheese met noten en lijnzaadolie.
- je hoeft geen gainer te gebruiken ik adviseer liever je eigen gainer te maken als je echt van een gainer gebruik wilt maken
- voor je protine bronnen gebruik mager gesneden rund, kip, konijn, hert, en vis.
- langzaam je calorie inname verhoegen nooit snel doen. zoals ik al zei gebruik een lbm calculator en reken uit wat je lbm is en wat je preicies nodig heb per dag aan macronutrienten!!!
dat is het wat voeding voor bulken betreft!!!

wat betreft de tweede vraag of je 3x per week kan trainen met dat schema van 3xl?
-ja dat kan en het werkt bij sommige mensen heel goed maar het is geheel afhankelijk van jou lichaam en je recuperatie/herstel capaciteit en de supra compensatie van je spieren op de stimulus die je geeft. je moet zelf kijken hoe je reageert op 2x per week en daarna beslissen of je het kan doen of niet imho!!!
peace
j
 
oke ... dus wat ik hieruit begrijp...

is dat ik met men 2 x per week trainen ( elke spier ). nergens op uit kom?

peace
 
oke ... dus wat ik hieruit begrijp...

is dat ik met men 2 x per week trainen ( elke spier ). nergens op uit kom?

peace
[\QUOTE]
ik snap even niet wat je hiermee will vragen bro. als je bedoelt dat ik zei dat 2x per week elke spier trainen niet goed is dan moet je mijn post weer lezen want dat zeg ik echt niet!!! laat me weten wat je precies bedoelt hiermee bro en ik zal graag kijken of ik verder kan helpen :)
peace
j
 
het kan goed gaan maar ook een grotere kans op overtraining. ligt gewoon aan je eigen gevoel of je helemaal hersteld bent.
 
ik denk dat ik het goed begrepen hebt en ga dit maar gewoon proberen.

iedereen bedankt voor de tips
 
Martijn aan 2x per week heb je wel wat aan maar niet veel, Je moet minstends 3x per week gaan in mijn ogen om echt voldoening te krijgen. Wat ik ook merk is dat veel mensen denken van hoe langer en vaker je per week traint hoe groter je word. Maar dit is totaal anders gebleken. 3/4/5 keer per week is goed en probeer in ieder geval binnen 1 uur klaar te zijn. Train gewoon wat sneller binnen 1 uur klaar zijn is echt niet slecht. De mensen die 2 uur enzo trainen nemen in mijn ogen te veel rust. Ik las een keer op de forum van fitnessnet.nl van dat iemand had berekent hoeveel tijd je nodig had + rust om een schema af te werken en hij kwam binnen 1 uur uit per trainingsdag. Ik train zelf tussen de 50 en 90 minuten en ik train 4 tot 5 keer per week.
 
en wat als ik nu de gehele training 3x in de week doet zoals 3xl opgegeven hebt. ?
 
Als beginner kan je het wel doen. Trainingsgewichten en intensiteit zijn nog niet zodanig dat je erg veel "schade" aan zult brengen.

Als wat meer ervaring opgedaan heb zou ik het terug brengen naar 2x/week
 
Back
Naar boven