Fitness Seller

Wat basis vragen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stimorol

Novice
Lid geworden
30 dec 2012
Berichten
1
Waardering
0
Hallo allemaal,
Ik fitness nu ongeveer 2 maanden 3/4 keer per week, eigenlijk is het volledig kansloos waar ik mee ben. En ik wil nu toch wel wat serieuzer worden.
Ik eet slecht, niet perse te weinig maar vooral ongezond, dus dat moet sowieso veranderen maar ik hou absoluut niet van koken(woon op mezelf) en ik neem aan dat wat simpele opwarm maaltijden niet voldoen. Zijn hier tips voor op dat makkelijker te maken? En wat zouden goede maar ook simpele maaltijden kunnen zijn? Want eten schijnt toch voor 50% van het resultaat te zorgen.

Ik zie sinds ik begonnen ben wel wat verschil, niet perse qua spieren maar het is gewoon allemaal wat beter gevormd. Maar als ik zo door ga als nu zou ik over 2 jaar niks veranderd zijn.
Ik wissel per dag dat ik in de sportschool ben wel af met spiergroepen, bijv maandag borst en triceps woensdag rug biceps enz. maar ik train dus eigenlijk ook maar 1 spiergroep per week en dat lijkt me ook niet voldoende? Ik heb al naar verschillende schema's hier zitten kijken maar waar ik telkens op vast loop is hoe het nou precies zit met de gewichten, want als er staat 3x10 is het dan de bedoeling dat ik 3x10 met het zelfde gewicht uitvoer of na iedere 10 verhoog? En dan iedere week omhoog of pas als je denkt dat je meer kan.

En hoe zit het met shakes, zoals proteïne en creatine? Heeft het ook daadwerkelijk toegevoegde waarde of bevorderd het de groei niet heel erg?

Wat informatie die misschien van belang is, ik ben 20 jaar 1.90 en 80 kilo. Dit vind ik zelf te weinig dus zou ook blij zijn als ik wat zwaarder word. Mijn vetpercentage weet ik niet. Ik werk in de installatiebranche dus mijn dagen bestaan uit of op de bouw of soms een wat rustiger dagje(fysiek) met de service.

Alvast bedankt voor alle tips en aanvullingen
 
Dag Stimorol, ik neem aan dat je vooral spiermassa bij wil winnen. Om te beginnen heb je een voedings- en trainingsschema nodig, die kun je opstellen aan de hand van de stickies

Wat ik je wel kan meegeven zijn enkele voedingstips die ik gebruik. Om gezond te eten hoef je niet lang in de keuken te staan.
Enkele simpele gerechtjes:
-100gr pasta koken en vermengen met een blikje tonijn. Wat ketchup om het smeug te maken.
-wat ik ook dikwijls doe is een builtje rijst (100gr) koken, een kippenborstje in blokjes snijden en in de pan koken, en samen opeten. Wat kippekruiden erbij enz. tomaatje bijsnijden, komkommer,.. beetje creatief zijn
-Diepvrieskabeljauw (blokjes van 100gr) in de oven en wat rijst erbij
-boterhammen met kippewit
-pot magere platte kaas met wat lightconfituur erdoorheen gemengd, of amandelnoten erdoor

Supplementen zijn volgens mij geldverspilling als je voedingsschema niet helemaal op punt staat. Je kan beter investeren in eiwitrijke voeding.
 
En maak op de zondag bijvoorbeeld gewoon voor meerdere dagen je eten en vries t in zodat je na je werk niet hoeft staan te koken als je dat zo erg vindt. Dus kook een berg rijst en bak een zwikkie kip en zorg dat je wat blikken tonijn heb enzo en tupperware bakjes
 
Bereken hoeveel kcal je moet eten.
Bereken hoeveel daarvan uit eiwitten, vetten en koolhydraten moet bestaan.
Stel je voeding schema op.
Stel een goed training schema op.
Knallen maar ;)
 
Back
Naar boven