XXL Nutrition

Wat Ben ik? (1 bezoeker)

Wat Ben ik ?

  • Ecto

    Stemmen: 38 22,9%
  • Ecto-Meso

    Stemmen: 56 33,7%
  • Meso

    Stemmen: 19 11,4%
  • Meso-Endo

    Stemmen: 47 28,3%
  • Endo

    Stemmen: 6 3,6%

  • Totaal stemmers
    166

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
Help me effe met deze poll om te zien of wat ik denk wel overeenkomt met wat er zal gevote worden.
 
ik stem op :

niet goed wijs.

:D
 
please be serious about this....

danku
 
De Ecto-Endo ontbreekt (maar ik hoop dat niemand hem mist!)

Trouwens, als je een somatotypering a la Sheldon of Heath-Carter geeft aan iemand dan moet je hem scoren op alle drie de typeringen.

x-y-z

Waarbij
x = endomorfie
y = mesomorfie
z = ectomorfy

En de waarden varieren van 1-9 (waarbij gewichtheffers werden ingedeeld rond 2-7-1).

De Heath-Carter bepaling van je somatotype neemt trouwens ook de breedte van je kniegewricht en ellebooggewricht mee. Dat is aanleg en is dus niet echt te beinvloeden itt de andere twee maten: biceps en kuitomvang (jaja nu zullen we toch kuiten moeten trainen :d )

Ik ben overigens meso-endo.

@Soulreaver: zie pages 554 en verder van Fox-Bowers-Foss voor meer info over somatotypering.
 
[Link niet meer beschikbaar]

Ik denk dat bovenstaande link ook wel erg interessant is.. dat gaat over de psychische eigenschappen van ieder type.

Voor wie geen geduld heeft om dit uiterst boeiende stuk te lezen een vragenlijst:

Endotonia Mesotonia Ectotonia

When troubled I seek out
___people ___action ___solitude

I prefer
___physical comfort ___physical adventure ___privacy


The time of my life I favor is
___childhood ___early adulthood ___later years


What would bother me most would be
___being cut off from other people
___being closed off in small places
___being exposed to endless noise

When in a group I like to
___mingle ___take charge ___take off


I prefer to

___let things take their course
___do things
___observe what is going on

The thing I like most is
___eating ___exercise ___time to myself

The qualities that fit me best are

___tolerance and love of people
___love of power and leadership
___a highly developed self-awareness

Misschien hoort dat al bij hetgene wat besproken is, maar toch handig hier even de lijst weer te geven

Espi, die nu ziet dat Kris het daar dus over had!!!
 
ik heb 'm nog eens ingevuld bij mezelf.. raar maar waar: ik heb 6x ecto ingevuld en de 7e is een iffy.. wellicht toch maar liever privacy dan fysiek comfort..
Dus.. zou er geen hol/hout van kloppen of zit er onder de speklaag een ecto verscholen???

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
ik heb 'm nog eens ingevuld bij mezelf.. raar maar waar: ik heb 6x ecto ingevuld en de 7e is een iffy.. wellicht toch maar liever privacy dan fysiek comfort..
Dus.. zou er geen hol/hout van kloppen of zit er onder de speklaag een ecto verscholen???

Espi

Hmm volgens deze psychologische kenmerken ben ik ook een ectotype. En dat is wat ik juist het minste ben in aanleg.

Dit is wel een heel andere benadering dan de oorspronkelijke fysiologische benadering.
 
Ik ben een ecto. Op zich niet zo'n ramp, ik vind de slankere vormen op zich wel mooi, alleen jammer dat de kilootjes er niet echt aan vliegen.
 
een meso-endo, ik krijg snel spiermassa maar vet wil ik ook nog wel eens snel vasthouden :D
 
Ecto-Meso.
Je hebt natuurlijk Ecto met Meso neigingen maar ook Meso met Ecto neigingen: Meso-Ecto. :D
Ik ben dan Meso-Ecto ( denk ik )
 
Zuiver ecto dacht ik altijd, maar met het ouder worden kom je blijkbaar toch meer aan (ben 30).
Kun je als tiener eigenlijk ecto zijn en als veertiger endomorf eigenlijk?
 
Originally posted by Olimantado
Zuiver ecto dacht ik altijd, maar met het ouder worden kom je blijkbaar toch meer aan (ben 30).
Kun je als tiener eigenlijk ecto zijn en als veertiger endomorf eigenlijk?

ik denk dat het komt dat je luier word als je ouders bent en daardoor meer rust krijgt enz
 
Originally posted by Olimantado
Zuiver ecto dacht ik altijd, maar met het ouder worden kom je blijkbaar toch meer aan (ben 30).
Kun je als tiener eigenlijk ecto zijn en als veertiger endomorf eigenlijk?
Idem hier. Lijkt bij het verstrijken der jaren (kuchkuch) wat meer endo neigingen te krijgen helaas.
 
Hmm. Ik heb nog eens na zitten denken .. :scratch:
Als ik echt heel eerlijk ben, zou ik bij dat psycho-profiel van endo-meso-ecto een meso zijn van nature , maar door nurture (opvoeding) ben ik een ecto qua karakter, maar endo qua uiterlijk (mijn stofwisseling verdoet met jarenlang te weinig eten)
In ieder geval ben ik, als ik me niet in de hand houd een ongelooflijke driftkikker :headbang: en heb vroeger tussen mijn 7e en 12e jaar heel wat ruiten laten sneuvelen (er zat een ruit in de keukendeur!) als ik weer een driftbui had..

Dus, als ik sterk genoeg zou zijn en een man was had ik al heel wat mensen in elkaar geslagen denk ik zo...:rolleyes:

Espi
 
Originally posted by oldy
Idem hier. Lijkt bij het verstrijken der jaren (kuchkuch) wat meer endo neigingen te krijgen helaas.

Ik meer meso...
 
Back
Naar boven