XXL Nutrition

Wat doe ik fout?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SkinnyT

Novice
Lid geworden
20 mei 2022
Berichten
15
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
73kg
Hallo mede forum leden,

Ik ben radeloos. Ik train al enige tijd maar zie vrienden en kennissen mij links en rechts voorbij schieten met 1/3 van de moeite die ik erin stop. even wat stats op een rijtje:

- 21 jaar oud
- 2 jaar 11 maanden bezig met trainen
- 73kg
- 178cm
- 58kg startgewicht

Training:
5/6 dagen PPL of Upper lower. Of een combinatie van. Ik probeer het leuk te houden. Dus varieer soms wat. Probeer wel zoveel mogelijk bij 1 split te blijven.

Bench: 92.5Kg 1rm
Squat: 120Kg x 5
Lat pulldown 70kg x 10
Bicep barbell curl: 32.5kg x 11
Tricep overhead extention single arm 10kg x 12


Voeding:
Alles word bijgehouden in een kcal tracker, ik wijk wat af in het weekend maar tijdens een bulk eerder meer en bij een shred eerder minder dan de opgegeven kcal.

3000-3500kcal tijdens bulk
2300-2600kcal tijdens shred

Khoolydraten: (voornamelijk)
Volkoren brood
Cornflakes
Pasta
Knackebrod
Aardappelen

Eiwitten: (voornamelijk)
Proteine shakes
Kwark
Kaas 30+ (30gr pr, 12gr vet)
Rundergehakt
kip
cottage cheese

Vetten: (voornamelijk)
Pindakaas
Avacado

Progresieve overload word toegepast. Ik houd het niet heel nauw bij maar ga altijd in mijn sets voor het uiterste. ik probeer steeds meer reps of gewicht te pakken maar vaak als ik het gewicht omhoog gooi gaat dat weer teveel tenkoste van volume. ik houd meestal 5 tot 12 reps aan. compound wat lager. isolation wat hoger.

Ik merk dat vrienden die hetzelfde benchen of minder, een grotere chest hebben. Ook kwa armen loop ik achter bij vrijwel iedereen. Ik zie mensen binnen een jaar of 2 100kg benchen terwijl ik met geluk 3,5 jaar erover doe. En het ergste nog is.... Ik heb 3 kuurtjes gedaan. Eentje na 1,5 jaar trainen toen iets na 2 jaar en eentje zeer recentelijk. De eerste 40mg anavar 10 weken. de 2de rad-140 25 mg 10 weken. en de 3de 400mg test-e 10 weken. Allemaal nolvadex nakuur. 20mg voor 3 weken. Bij de test 2 weken gewacht voordat ik aan nolva begon. Ik weet dat ik dit niet had moeten doen, maar als je nouwelijks resulaten behaald terwijl je er 24/7 mee bezig bent, is dat enorm frustrerend.

Iedereen om mij heen lijkt sneller te groeien, sterker te zijn en er veel minder voor te doen. Ik probeer alles tip top in orde te hebben en vraag mij af of ik iets fout doe. Ik heb een foto toegevoegd voor mijn psysique. dit is met perfecte belichting en een kleine arm pomp. ik zie er half zo goed uit als ik in een andere spiegel kijk.

Als het puur genetica is dan hoor ik dat ook graag. dan leg ik mij daarbij neer en reken ik het niet zoveel op mijzelf af.

Hoor graag van jullie
 

Bijlagen

  • IMG_7039.jpg
    IMG_7039.jpg
    137,2 KB · Weergaven: 362
Laatst bewerkt:
Meer eten, meer slapen, ga een schema volgen.
 
Als je bulkt eet je elke dag vd week exact een x aantal kcal. Weeg jezelf elke ochtend nuchter en na 7 dagen heb je een gemiddelde. Ben je niet of nauwelijk aangekomen voeg je elke dag 100kcal meer aan je schema. 0.3/0.5 kg pw gemiddeld aankomen is een “richtlijn” in een bulk.
 
Ben je wel hersteld van je kuurtjes? Heb je een bloedtest gedaan om dat te bevestigen?

Niet dat ik vermoed dat dat het probleem is maar wie weet.
 
Je hebt ook iets goed gedaan, je bent wel van 58kg naar 73kg gegaan!

Mogelijk heb je wel een aantal misvattingen, bv:
Een sterke BP is niet volledig evenredig met een goed ontwikkelde borst.
 
Ben je wel hersteld van je kuurtjes? Heb je een bloedtest gedaan om dat te bevestigen?

Niet dat ik vermoed dat dat het probleem is maar wie weet.

Ik heb een bloedtest gedaan op testosteron. kwam uit op 17.8 nmol/L voor mijn laatste kuur van 400mg test-e. weet alleen niet welke andere waardes belangrijk zijn. Ik ga misschien nog een test doen voor de zekerheid.
 
Ik heb een bloedtest gedaan op testosteron. kwam uit op 17.8 nmol/L voor mijn laatste kuur van 400mg test-e. weet alleen niet welke andere waardes belangrijk zijn. Ik ga misschien nog een test doen voor de zekerheid.
Dan is je gear in elk geval ondergedoseerd
 
Meer eten zoals hierboven is genoemd
Hoeveel uur slaap je per nacht, hoe kwalitatief is je slaap?
Heb je veel stress?
Doe je aan Drugs/roken/alcohol?
 
Je eet gewoon veel te weinig, je hebt er al drie kuurtjes op zitten en weegt nog maar 73 kg.
 
Hallo mede forum leden,

Ik ben radeloos. Ik train al enige tijd maar zie vrienden en kennissen mij links en rechts voorbij schieten met 1/3 van de moeite die ik erin stop. even wat stats op een rijtje:

- 21 jaar oud
- 2 jaar 11 maanden bezig met trainen
- 73kg
- 178cm
- 58kg startgewicht

Training:
5/6 dagen PPL of Upper lower. Of een combinatie van. Ik probeer het leuk te houden. Dus varieer soms wat. Probeer wel zoveel mogelijk bij 1 split te blijven.

Bench: 92.5Kg 1rm
Squat: 120Kg x 5
Lat pulldown 70kg x 10
Bicep barbell curl: 32.5kg x 11
Tricep overhead extention single arm 10kg x 12


Voeding:
Alles word bijgehouden in een kcal tracker, ik wijk wat af in het weekend maar tijdens een bulk eerder meer en bij een shred eerder minder dan de opgegeven kcal.

3000-3500kcal tijdens bulk
2300-2600kcal tijdens shred

Khoolydraten: (voornamelijk)
Volkoren brood
Cornflakes
Pasta
Knackebrod
Aardappelen

Eiwitten: (voornamelijk)
Proteine shakes
Kwark
Kaas 30+ (30gr pr, 12gr vet)
Rundergehakt
kip
cottage cheese

Vetten: (voornamelijk)
Pindakaas
Avacado

Progresieve overload word toegepast. Ik houd het niet heel nauw bij maar ga altijd in mijn sets voor het uiterste. ik probeer steeds meer reps of gewicht te pakken maar vaak als ik het gewicht omhoog gooi gaat dat weer teveel tenkoste van volume. ik houd meestal 5 tot 12 reps aan. compound wat lager. isolation wat hoger.

Ik merk dat vrienden die hetzelfde benchen of minder, een grotere chest hebben. Ook kwa armen loop ik achter bij vrijwel iedereen. Ik zie mensen binnen een jaar of 2 100kg benchen terwijl ik met geluk 3,5 jaar erover doe. En het ergste nog is.... Ik heb 3 kuurtjes gedaan. Eentje na 1,5 jaar trainen toen iets na 2 jaar en eentje zeer recentelijk. De eerste 40mg anavar 10 weken. de 2de rad-140 25 mg 10 weken. en de 3de 400mg test-e 10 weken. Allemaal nolvadex nakuur. 20mg voor 3 weken. Bij de test 2 weken gewacht voordat ik aan nolva begon. Ik weet dat ik dit niet had moeten doen, maar als je nouwelijks resulaten behaald terwijl je er 24/7 mee bezig bent, is dat enorm frustrerend.

Iedereen om mij heen lijkt sneller te groeien, sterker te zijn en er veel minder voor te doen. Ik probeer alles tip top in orde te hebben en vraag mij af of ik iets fout doe. Ik heb een foto toegevoegd voor mijn psysique. dit is met perfecte belichting en een kleine arm pomp. ik zie er half zo goed uit als ik in een andere spiegel kijk.

Als het puur genetica is dan hoor ik dat ook graag. dan leg ik mij daarbij neer en reken ik het niet zoveel op mijzelf af.

Hoor graag van jullie
Met jouw stats en meer dan twee jaar trainen had je naturel even ver of al verder kunnen zijn (tenzij je echt schijt genen hebt). Ik ga er van uit dat je uiterlijk belangrijker vindt dan kracht, dan moet je daar ook naar trainen en eten. Ben ook strict in je trainen en voeding bijhouden.
Gezien je al best een aardig fysiek hebt, ga ik er van uit dat je de basis theorie beheerst, dus moet je het meer in de details zoeken. Misschien train je wel te veel.
Verder zou ik met kuren wachten tot je naturel echt niet verder komt. There are no shortcuts!
 
Je ziet er al goed getraind uit. Laat het geen obsessie worden, dat levert je niets op. Integendeel. Wat voor mij een wake up call was is dat echt rust nemen om te herstellen van de training en voldoende (zeker 8 uur per nacht) goede slaap enorm veel invloed hebben op mijn progressie. Plus een vast schema waarbij ik elke keer mijzelf in probeer te verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is je sportschema?

Doe je bijv. incline (DB) bench, ik vind dat (en is volgens mij ook) effectiever voor je borst dan normale BB bench
 
Meer eten zoals hierboven is genoemd
Hoeveel uur slaap je per nacht, hoe kwalitatief is je slaap?
Heb je veel stress?
Doe je aan Drugs/roken/alcohol?
Eten kan idd een probleem zijn. meer dan 3500 is voor mij enorm lastig. Ik word elke maaltijd zo enorm vermoeid dat ik alleen nog maar wil slapen. Wanneer dit bij trekt moet ik al aan de volgende. dit is bij 5/6 maaltijden op 3500 kcal.
Slaap zit tussen de 7 en 8 uur. meestal meer richting die 7. 8 uur is mijn streven.
Stress varieert hoe het met school gaat :roflol:
Ik rook elke dag 2 joints. Volgens internet zou dit geen probleem moeten zijn. Dit doe ik voor mijn ADHD. Eventueel een optie om mee te stoppen maar dat gaat ten kosten van mijn concentratie en rust tijdens niet gebruik.
 
Met jouw stats en meer dan twee jaar trainen had je naturel even ver of al verder kunnen zijn (tenzij je echt schijt genen hebt). Ik ga er van uit dat je uiterlijk belangrijker vindt dan kracht, dan moet je daar ook naar trainen en eten. Ben ook strict in je trainen en voeding bijhouden.
Gezien je al best een aardig fysiek hebt, ga ik er van uit dat je de basis theorie beheerst, dus moet je het meer in de details zoeken. Misschien train je wel te veel.
Verder zou ik met kuren wachten tot je naturel echt niet verder komt. There are no shortcuts!
Nee inderdaad. Ik merk ook dat het kuren bijna geen zin heeft. Kost veel geld en kan dat geld beter stoppen in gezond eten dan gear zolang ik de rest niet op orde heb.
 
Heren en Dames bedankt!

Samengevat:

Minimaal 8 uur slaap
Meer eten in bulk. 0,3kg per week als doel. 100kcal uppen indien target niet geraakt.
Laat kuren nog liggen totdat naturel mijn gains stabiel ophoog gaan.
4x per week trainen. Upper Lower. (ik dacht zelf 8 sets per spiergroep per sessie)

Opmerkingen hoor ik graag.
 
Back
Naar boven