XXL Nutrition

Wat doe ik fout?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zit nu in een kleine shred omdat het bijna zomer is. Hierna ga ik de bulk oppakken.
 
Ik rook elke dag 2 joints. Volgens internet zou dit geen probleem moeten zijn. Dit doe ik voor mijn ADHD. Eventueel een optie om mee te stoppen maar dat gaat ten kosten van mijn concentratie en rust tijdens niet gebruik.
Dat vind ik nogal wat, is dit zelfmedicatie of op advies? Is er geen optie tot ADHD-medicatie en/of therapie?
 
Ik rook elke dag 2 joints. Volgens internet zou dit geen probleem moeten zijn. Dit doe ik voor mijn ADHD. Eventueel een optie om mee te stoppen maar dat gaat ten kosten van mijn concentratie en rust tijdens niet gebruik
Dit is erg tweeledig. Blowen verhoogt oestradiol sowieso dus de kans op gyno bij een kuur neemt ook toe.

Dat verhaal van die rust idem. In eerste instantie lijkt het slaap te verbeteren en concentratie. Op de lange termijn verpest het je REM slaap en dus je nachtrust. Als je er mee stopt zul je merken dat je 1 week ongeveer gruwelijk slecht slaapt omdat je slaap afhankelijk is geworden van het blowen en je je enorm gestresst voelt. Daarna trekt dit bij en ga je beter slapen.

Ben zelf redelijk recent gestopt met blowen en was in dezelfde veronderstelling als jij. Dat mijn slaap, rust en concentratie er beter van werden. Na een week of 2 kon ik toch wel volmondig concluderen dat dat bullshit was.
 
Dat vind ik nogal wat, is dit zelfmedicatie of op advies? Is er geen optie tot ADHD-medicatie en/of therapie?
Nee ADD/ADHD zit enorm in beide kanten van de familie. Meerdere familie leden zweren erbij. In je hoofd heb je eindelijk een rust momentje. tot 48 uur na gebruik merk ik dat mijn ADHD symptomen onderdrukt worden. De andere optie is Ritalin (methylfenidaat) en Concerta. Dit zijn beide medicijnen verwant aan amfetamine (speed). Drukt honger gevoel enorm, maakt mij enorm vlak (emotieloos) en gaat ten kosten van mijn slaap.

Beter niks dan een jointje maarja dan komt die adhd weer enorm opspelen. wat dan weer ten koste gaat van mijn school en werk.
 
Als je moeite hebt met meer eten, neem dan geen 30+ kaas maar 48+, volle kwark, noten e.d. Dan prop je minder maar kom je wel aan je macro’s en kcal. denk dat je met wat calorie rijkere producten makkelijker meer kan eten.

er is een wetenschappelijk onderzoek naar het effect van cannabisgebruik op krachttrainin, kan het zo snel niet vinden. Idd amper invloed, tenzij je er cravings mee opwekt, maar dat zou bij jou niet erg zijn 🤭
 
Dit is erg tweeledig. Blowen verhoogt oestradiol sowieso dus de kans op gyno bij een kuur neemt ook toe.

Dat verhaal van die rust idem. In eerste instantie lijkt het slaap te verbeteren en concentratie. Op de lange termijn verpest het je REM slaap en dus je nachtrust. Als je er mee stopt zul je merken dat je 1 week ongeveer gruwelijk slecht slaapt omdat je slaap afhankelijk is geworden van het blowen en je je enorm gestresst voelt. Daarna trekt dit bij en ga je beter slapen.

Ben zelf redelijk recent gestopt met blowen en was in dezelfde veronderstelling als jij. Dat mijn slaap, rust en concentratie er beter van werden. Na een week of 2 kon ik toch wel volmondig concluderen dat dat bullshit was.
hmmmm,

Misschien een experiment om te stoppen. Maar belangrijk in dit verhaal wel is; heb jij last van ADD/ADHD. In bepaalde landen schrijven ze cannabis voor aan dit soort cliënten.
 
hmmmm,

Misschien een experiment om te stoppen. Maar belangrijk in dit verhaal wel is; heb jij last van ADD/ADHD. In bepaalde landen schrijven ze cannabis voor aan dit soort cliënten.
Heb ADHD diagnose van vroeger. Denk wel dat ik het ontgroeid ben aangezien ik niet het idee heb dat ik er nog last van ondervind.

Het enige wat ik zeker ondervonden heb van wiet is dat het op de korte termijn je nachtrust lijkt te verbeteren, op de lange termijn zeker niet. Nadat je één week gestopt bent ga je ook enorm dromen en dergelijke omdat de wiet je REM slaap niet meer onderdrukt.

Let wel op. Dat stoppen is best heftig. Je slaapt de hele week onrustig, vaak maar 2-3u per nacht, voelt je ongelofelijk gestresst en je honger en eetlust is helemaal weg.
 
De andere optie is Ritalin (methylfenidaat) en Concerta. Dit zijn beide medicijnen verwant aan amfetamine (speed). Drukt honger gevoel enorm, maakt mij enorm vlak (emotieloos) en gaat ten kosten van mijn slaap.
Misschien toch nog eens goed om uit te zoeken. Ikzelf heb geen AD(H)D maar de rest van mijn gezin wel. Ze gebruiken allemaal medicatie en sinds ze dit gebruiken gaat het veel beter. Slaap kan een dingetje zijn als je de laatste dosis te laat neemt. Hier gebruikt er 1 langwerkende Concerta en 2 kortwerkende Medikinet. Mijn ervaring is dat het minder zwart-wit kan zijn dan jij schetst. Misschien had je niet de goede medicatie of was de dosering te hoog?
 
Als je moeite hebt met meer eten, neem dan geen 30+ kaas maar 48+, volle kwark, noten e.d. Dan prop je minder maar kom je wel aan je macro’s en kcal. denk dat je met wat calorie rijkere producten makkelijker meer kan eten.

er is een wetenschappelijk onderzoek naar het effect van cannabisgebruik op krachttrainin, kan het zo snel niet vinden. Idd amper invloed, tenzij je er cravings mee opwekt, maar dat zou bij jou niet erg zijn 🤭
Ja 48+ kaas heeft teveel verzadigde vetten. Ik wil wel opletten dat als ik bulk, ik niet teveel ongezonde voedingstoffen binnen krijg. Maar idd misschien meer focussen op gezonde vetten zoals noten.

maar voor 3560 kcal kom ik dan uit op.
350gr khoolydraten
180gr proteine
160gr vet

Meer khoolydraten = te vermoeid. Zit meestal op 200 tot 250 om 15:00 en dan 17:00 trainen. Aanvullen tot 300 tot 350 met avond eten en avond maaltijd.
 
Misschien toch nog eens goed om uit te zoeken. Ikzelf heb geen AD(H)D maar de rest van mijn gezin wel. Ze gebruiken allemaal medicatie en sinds ze dit gebruiken gaat het veel beter. Slaap kan een dingetje zijn als je de laatste dosis te laat neemt. Hier gebruikt er 1 langwerkende Concerta en 2 kortwerkende Medikinet. Mijn ervaring is dat het minder zwart-wit kan zijn dan jij schetst. Misschien had je niet de goede medicatie of was de dosering te hoog?
Als ik aan deze medicijnen ga, eet ik al helemaal niks meer. Hongerhormoon is nergens te bekennen. Ik kan een pakje aanvragen en kijken hoe dit gaat. Zit nu toch in een lichte shred.
 
Als ik aan deze medicijnen ga, eet ik al helemaal niks meer. Hongerhormoon is nergens te bekennen. Ik kan een pakje aanvragen en kijken hoe dit gaat. Zit nu toch in een lichte shred.
Ja dat kan ik wel beamen, het hongergevoel is bij die 2 met medikinet ook veel minder, totdat de medicatie is uitgewerkt, dan beginnen ze alles te vreten wat los en vast zit.
Maar ik vraag me gewoon even af, moet je perse een hongergevoel hebben om te eten. Lekker is misschien anders, maar is het niet een kwestie van de knop omzetten en eten. Is echt een oprechte vraag, ik heb altijd zin in eten 🙈
 
Als ik aan deze medicijnen ga, eet ik al helemaal niks meer. Hongerhormoon is nergens te bekennen. Ik kan een pakje aanvragen en kijken hoe dit gaat. Zit nu toch in een lichte shred.
Volgens mij zijn er 2 varianten in medicatie, zowel de remmers als de stimulanten, mogelijk heeft de andere variant wel succes.

Is er een optie dat je in aanmerking komt voor cannabis op doktersvoorschrift?

Wat ik eigenlijk zeggen wil is dat ik je niets wil adviseren, ik ben zeker geen deskundige!

Cannabisgebruik heeft allerlei mogelijke gevolgen, misschien dat je met een hulpverlener andere mogelijkheden zou kunnen onderzoeken?
 
Als ik aan deze medicijnen ga, eet ik al helemaal niks meer. Hongerhormoon is nergens te bekennen. Ik kan een pakje aanvragen en kijken hoe dit gaat. Zit nu toch in een lichte shred.
Volgens mij zijn de gevolgen van de medicatie soms tijdelijk en trekt het bij.

Ik weet niet wat je allemaal al wel en niet hebt geprobeerd, dus zie dit en mijn andere suggesties ajb niet als een aanval en voel je ook niet verplicht jezelf te verdedigen, verantwoorden of te reageren.

Succes!
 
Heb ADHD diagnose van vroeger. Denk wel dat ik het ontgroeid ben aangezien ik niet het idee heb dat ik er nog last van ondervind.

Het enige wat ik zeker ondervonden heb van wiet is dat het op de korte termijn je nachtrust lijkt te verbeteren, op de lange termijn zeker niet. Nadat je één week gestopt bent ga je ook enorm dromen en dergelijke omdat de wiet je REM slaap niet meer onderdrukt.

Let wel op. Dat stoppen is best heftig. Je slaapt de hele week onrustig, vaak maar 2-3u per nacht, voelt je ongelofelijk gestresst en je honger en eetlust is helemaal weg.

Denk ook niet dat het makkelijk word na 4 jaar dagelijks gebruik. Maar dit word evt. een optie.
 
Back
Naar boven