XXL Nutrition

Wat doe ik toch fout!!!!??????

Bezoekers in dit topic

nice_man

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2003
Berichten
139
Waardering
0
Heee mannuh,

ff probleem. Ik train nu ongeveer 3 maanden met dieet en voldoende rust. In het begin woog ik 72 kilo. Ik was mager en redelijk ecto. Vorige week woog ik 87. Deze week weeg ik 90!!! Dit is niet goed, Ik zie mijn buik echt groeien. Terwijl de rest van mijn lichaam vrij dunnig nog is. De rest is ook wel gegroeid maar mijn buik loopt de spuitgaten uit. Hoewel je nog wel blokjes ziet maar wel met meer vet.

Dit is wat ik op het moment eet (vakantie)

10:00 1 eetlepel lijnzaadolie
5 boterhammen volkoren in melk
500 gr kwark (beetje siroop erdoor)
banaan
vitamine sup

12:00
bord pasta
melk

14:00
5 boterhammen met melk (soms kipfilet, wisselt per week/dag wat)


16:00
pasta
500 gr kwark

17:00 - 18:00
trainen

18:30
banaan, 60gr cornflakes met 500ml melk (soms daarbij dextrose)

19:00
bord pasta
vit suppl

21:00
blik tonijn
1 eetlepel lijnzaadolie

uurtje of 1 naar bed

(drink per dag 1,5 liter melk en 3 liter water (<-- water vanaf vandaag 3 liter, daarvoor 1,5 liter)

WAT DOE IK FOUT!!??? Waarom zet ik zoveel vet aan??? Ik wordt echt een gek van die klote buik, ziet er echt niet uit. Zie het pas echt goed laatste 2 week. Mijn buik steekt verder uit dan mijn borst (bij ontspanning), dit was eerder echt NIET het geval.

Moet ik nou lager in mijn calorien zitten of moet ik het maar voor lief nemen? Is dit normaal voor een ecto om zoveel vet aan te zetten??Volgens mij ben ik wel ecto want ik was echt dun.

Thx voor de replys
 
pasta pasta pasta, lekker gevarieerd! :D

Nee, maare opzich ziet je schema er ok uit.

Iig na 19.00 geen carbs meer, maar daar zal het denk ik niet aan liggen.

Gewoon minder eten, niet te snel willen groeien.

500 kcal boven je verbruik is voldoende..
 
ohja, en eerder slapen + eerder opstaan
 
uhm, je schema ziet er dus absoluut NIET goed uit....

Ik weet niet waar de informatie uit de vorige post op is gebaseerd, maar als ik zo zie dat je vrijwel alleen maar KOOLHYDRATEN en SUIKERS binnenkrijgt, zou ik toch maar even je koolhydraat-inname (banaan, siroop + vet bij je ontbijt? Vind je het gek dat je vet aanzet!) beperkt... verhoog je eiwit-inname, neem minstens 1 gram per pond droge lichaamsgewicht.

als je om 1 uur gaat slapen, waarom dan EN om 19u eten... en vervolgens 2 uur later weer eten om 21u... en dan opeens 4 uur langs niks en dan slapen?? Niet logisch. Verplaats dan die laatste maaltijd naar 22.30/23.00....

Waarom eet je alleen pasta? Neem je daar eiwit bij? Iets van vlees/kip of vis?

Een tip: combineer niet teveel vetten met koolhydraten. Daar gaat je lichaam niet zo goed mee om, op z'n zachtst gezegd!!!

Boterhammen met melk en SOMS kipfilet heb je niks aan... je boterhammen moeten gewoon ALTIJD kip/vlees bevatten. Eiwit is goed voor je... daar groei je van. Die koolhydraten en suikers in zulke hoeveelheden groei je ook van ja.. op een andere manier. (de spiegel spreekt altijd de waarheid ;) )


Anderhalf uur na je training pas eten? En dan cornflakes (mega hoge GI) met banaan (fructose = niet voor je spierglycogeen) + dextrose... (waar je op dat moment niks aan hebt, maar DIRECT na je training WEL).


Weet je, je moet maar eens de sticky topics gaan lezen...
 
Laatst bewerkt:
in pasta zit 12 gram eiwit, maar wat eet je met de pasta?

qua suikers valt het reuze mee, een klein beetje siroop en een banaan moet kunnen.
 
kingnbajam zei:
uhm, je schema ziet er dus absoluut NIET goed uit....

Ik weet niet waar de informatie uit de vorige post op is gebaseerd, maar als ik zo zie dat je vrijwel alleen maar KOOLHYDRATEN en SUIKERS binnenkrijgt, zou ik toch maar even je koolhydraat-inname (banaan, siroop + vet bij je ontbijt? Vind je het gek dat je vet aanzet!) beperkt... verhoog je eiwit-inname, neem minstens 1 gram per pond droge lichaamsgewicht.

als je om 1 uur gaat slapen, waarom dan EN om 19u eten... en vervolgens 2 uur later weer eten om 21u... en dan opeens 4 uur langs niks en dan slapen?? Niet logisch. Verplaats dan die laatste maaltijd naar 22.30/23.00....

Waarom eet je alleen pasta? Neem je daar eiwit bij? Iets van vlees/kip of vis?

Een tip: combineer niet teveel vetten met koolhydraten. Daar gaat je lichaam niet zo goed mee om, op z'n zachtst gezegd!!!

Boterhammen met melk en SOMS kipfilet heb je niks aan... je boterhammen moeten gewoon ALTIJD kip/vlees bevatten. Eiwit is goed voor je... daar groei je van. Die koolhydraten en suikers in zulke hoeveelheden groei je ook van ja.. op een andere manier. (de spiegel spreekt altijd de waarheid ;) )


Anderhalf uur na je training pas eten? En dan cornflakes (mega hoge GI) met banaan (fructose = niet voor je spierglycogeen) + dextrose... (waar je op dat moment niks aan hebt, maar DIRECT na je training WEL).


Weet je, je moet maar eens de sticky topics gaan lezen...


Maar ik eet toch voldoende eiwit?? wel 200 gr denk ik

1,5 l melk = ongeveer 40 gr
2 kwark = 100 gr
1 tonijn = 35 gr
pasta = 50 gr

Maar ik zal kip op mijn brood doen voortaan en minder pasta nuttigen en die lijzaadolie niet doen bij ontbijt?

Ik eet vaak half uurtje na training om ik een eindje moet fietsen maar dan neem ik de dextrose wel mee.

Dit beter schema??

9:00
4 boterhammen met kipfilet
500 gr magere kwark zonder siroop
1 glas water
1 lepel lijnzaadolie

11:00
bord pasta
melk

13:00
5 boterhammen kipfilet

15:30
pasta + groente
250 gr kwark

17:00 - 18:00
trainen

18:00
dextrose

18:30
250 gr kwark
glas melk

19:00
3 boterhammen met kipfilet
vit suppl

21:00
blik tonijn


23:00
250 gr kwark
1 eetlepel lijnzaadolie

23:00
naar bed

Is dit beter???

He kingnbajam bedankt voor de reply!!! Heb hier veel aan, dacht dat ik namenlijk wel goed bezig was. Zal morgen ook whey halen om dat na de dextrose in te nemen en dan die 250 gr kwark laten vervallen.
 
aapie80 zei:
in pasta zit 12 gram eiwit, maar wat eet je met de pasta?

qua suikers valt het reuze mee, een klein beetje siroop en een banaan moet kunnen.

Ik eet pasta droog

Oh ja nog een vraag:

Als ik mijn schema nu goed doe, kan ik mijn vet nog wat omlaag brengen en tevens groeien? of is het kwaad al gedaan... ik hoop het niet :-(
 
Laatst bewerkt:
je kunt niet en groeien en vet verliezen.

je schema: kwark van 500 gram 'sochtends verdelen in 2x.

dextrose mengen met whey, apart kan ook maar blijf je drinken.
 
Iedereen moet met zijn schema stoeien en uitzoeken welke voeding het beste resultaat geeft. Ik ben geen voorstander van overmatig veel zuivel en pasta's, ik zette hierdoor ook belachtelijk veel vet aan. Probeer je melk eens te vervangen door water (per keer 0,5 L.). Je eiwitinname zal hierdoor niet veel te lijden hebben. E.v.t. doe je iets whey in je water waardoor je dan toch wel je eiwitten hebt. Vervolgens je kwark halveren en in plaats daarvan een br. boterham met wat kipfilet of rookvlees extra nemen.

Mocht je problemen houden, vervang je pasta's dan door rijst, of in ieder geval 1 of 2 van je warme maaltijden.

Succes!
 
aapie80 zei:
je kunt niet en groeien en vet verliezen.

je schema: kwark van 500 gram 'sochtends verdelen in 2x.

dextrose mengen met whey, apart kan ook maar blijf je drinken.

Dat kan wel.

Ik heb even geen zin om het uit te leggen, maar het kan zeer zeker wel. Heb het zelf ervaren namelijk... en dan niet alleen toen ik NET begon met BB, maar de afgelopen maanden. (ben al 3 jaar bezig met fitness, waarvan laatste 2 jaar serieus)

Desalniettemin is het niet de optimale manier om toe te passen. Je richten op 1 doel tegelijk is effectiever en gebruikelijker...
 
bij mij in weze t zelfde verhaal. heb altidj rond mn onderhoudsniveua gezeten maar na mn laatste cutdieet..tevens mn 1e echte cutdieet ben ik veel buikvet kwijtgeraakt..en uiteraard overig vet en ben zeker een stuk gespierder gweordnen dan dat ik vorheen was..hier ging wel een jaar overheen waarij ik dus telkens rond mn onderhoudsniveia zat, dan eronder dan erboven schat ik..hoe dan ook. heb nooit echt gebulkt n nooit echt gecut tot de afgelopen 6 weken en ik merk, en hoor t ook van omstaanders, dat ik vooral na mn cutdieet en en veel beter trainingschema (vanaf member zijn hier benen trainen, deadlift en alle andere basisoefeningen dat ik dus 2 vliegen in een klap heb gevangen..zij het niet degelijk veel spiermassa dat ik gewonnen heb, t vet is er wel af ..maar vraag me niet precies hoe en wat.
kan uiteraard ook komen doordat ik droger en dus gespierder oog

enige verklaring die ik heb heb ik net aangekaart
 
kingnbajam zei:
Dat kan wel.

Ik heb even geen zin om het uit te leggen, maar het kan zeer zeker wel. Heb het zelf ervaren namelijk... en dan niet alleen toen ik NET begon met BB, maar de afgelopen maanden. (ben al 3 jaar bezig met fitness, waarvan laatste 2 jaar serieus)

Desalniettemin is het niet de optimale manier om toe te passen. Je richten op 1 doel tegelijk is effectiever en gebruikelijker...

Oww wil je het alsjeblieft uitleggen of een linkje plaatsen?? Ben nu helemaal nieuwsgierig :) .

Pff wat was die wey prijzig zeg 40 euro voor 1 kilo. Maar jah moet maar.

Bedankt voor jullie replys jongens, ik ga er flink aan werken, tis echt lastig om een start te maken qua goed voedingsschema. Het duurt lang voordat je weet wat je goede schema is. Juist omdat het een dikke maand duurt voordat je echt ziet of je veel vet aanzet of niet. Ook omdat je jezelf elke dag ziet zodat het moeilijk wordt om zelf verschil te zien.

Prettig weekend alvast!!!
 
idd, objctief zijn is erg lastig. vandaar dat ik blij was toen er een oude kennis van me de kleedkamer binneliep en niet wist wat ie zag.woehoe:)

mar welke wei heb je t over?
zijn goekopere varianten he
 
ulimate nutrition heet de wei
 
nice_man zei:
Oww wil je het alsjeblieft uitleggen of een linkje plaatsen?? Ben nu helemaal nieuwsgierig :) .

Als je de niet zo lang bezig bent met BB en je hebt de sticky topics hier doorgelezen, zul je vanzelf al spiermassa aanzetten, terwijl je vetpercentage daalt... die twee gaan samen.

Hoe meer spiermassa, des te hoger je rustmetabolisme... je verbrandt meer en sneller. Spiermassa verbruikt meer energie dan vetmassa.

Ik zou me niet specifiek richten op EN spiergroei EN vetverlies... richt je op 1 van de twee. In jouw geval zou ik me eerst richten op spiermassa aanzetten. Dat kun je op een goede manier doen, the "clean way" zal ik maar zeggen. Hoogwaardige eiwitten en complexe koolhydraten op de juiste momenten van de dag, zonder veel vetten tegelijk met KH te nemen.... Waar je wel let op het totale aantal calorieen natuurlijk! Bereken daarom je minimale behoefte.

Koolhydraten het liefst rondom je training... en de whey zou ik ook alleen direct na je workout nemen. Zoals je al zegt, het is prijzig.

Anyway, als je basis goed is (eten, training, rust), komt de rest vanzelf... gegarandeerd.
 
dandyman zei:
bij mij in weze t zelfde verhaal. heb altidj rond mn onderhoudsniveua gezeten maar na mn laatste cutdieet..tevens mn 1e echte cutdieet ben ik veel buikvet kwijtgeraakt..en uiteraard overig vet en ben zeker een stuk gespierder gweordnen dan dat ik vorheen was..hier ging wel een jaar overheen waarij ik dus telkens rond mn onderhoudsniveia zat, dan eronder dan erboven schat ik..hoe dan ook. heb nooit echt gebulkt n nooit echt gecut tot de afgelopen 6 weken en ik merk, en hoor t ook van omstaanders, dat ik vooral na mn cutdieet en en veel beter trainingschema (vanaf member zijn hier benen trainen, deadlift en alle andere basisoefeningen dat ik dus 2 vliegen in een klap heb gevangen..zij het niet degelijk veel spiermassa dat ik gewonnen heb, t vet is er wel af ..maar vraag me niet precies hoe en wat.
kan uiteraard ook komen doordat ik droger en dus gespierder oog

enige verklaring die ik heb heb ik net aangekaart

Best grappig dat ik in vrijwel DEZELFDE situatie zit... zowel qua dieet als training. We gaan allebei ass-kicken na de zomer met onze bulk-programma's! ;) :D
 
kingnbajam zei:
Dat kan wel.

Ik heb even geen zin om het uit te leggen, maar het kan zeer zeker wel. Heb het zelf ervaren namelijk... en dan niet alleen toen ik NET begon met BB, maar de afgelopen maanden. (ben al 3 jaar bezig met fitness, waarvan laatste 2 jaar serieus)

Desalniettemin is het niet de optimale manier om toe te passen. Je richten op 1 doel tegelijk is effectiever en gebruikelijker...

King leg is uit dan waneer je zin hebt, kan het nog gebruiken in mijn mimimale cut weken.
 
het kan, maar tis moeilijker

kheb een link : [Link niet meer beschikbaar]
 
dat stukje gaat niet over spier aankomen EN vet verliezen.

Gaat over dat je meer spier krijgt en het vet% daalt. Omdat je meer spier is daalt het vet % maar de hoeveelheid daalt niet.

relatief is er minder vet, maar absoluut is dat gelijk gebleven.
 
indirect wel, je hebt dan meer spiermassa tegenover vet.
 
Back
Naar boven