XXL Nutrition

Wat doe ik toch verkeerd? -biceps

Bezoekers in dit topic

DaBeef

Cool Novice
Lid geworden
20 mei 2014
Berichten
36
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Hallo,

Ik ben een 16 jarige zeeuw die nu een paar maanden bezig is met bodybuilding! Alleen ondervind ik een probleem... Mijn biceps verliezen kracht.
Ik snap er werkelijk niks van hoe dit kan komen, ik begon bijvoorbeeld met 10kg per arm met dumbell curls toen ik begon en maakte al mijn sets en reps altijd keurig af, geen slordigheden en had altijd een goede uitvoering. Nu ik een paar maandjes verder ben merk ik dat ik echt kracht aan het verliezen ben, die 10kg curls lukken me nu echt niet meer en doe nu met 7.5kg wat ik eerst met 10 kon. Dit werkt erg demotiverend aangezien ik zelf geen fouten ontdek bij mijn training. Mijn trainingsschema is goed en werkt goed voor mij (bij alle andere spiergroepen) net zoals mijn voedingsschema, dit is allemaal in orde, ik train nu biceps na rug 2 keer in de week met 3 dagen rust er tussen.
Wel heb ik mijn voeding sinds dien flink aangepakt, ik eet nu veel meer maar wel gezond en krijg al mijn eiwitten en carbs goed binnen terwijl ik eerst veel snackte,ongezond at en 2-5 colatjes op een dag dronk. Ik was nooit dik maar ben sinds dien wel mijn "buikje" kwijt geraakt en merk bij andere spiergroepen hele goede vooruitgang, vooral in de triceps! Ik overtrain mijn biceps ook niet en gebruik ook goede oefeningen...

Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen dat ik zoveel kracht verlies? Ik zou erg blij zijn met een verklaring!
Bedankt alvast!
 
Waarschijnlijk eet je gewoon te weinig kcal.
 
Hoeveel gr koolhydraten krijg je binnen per dag sinds je je voeding aangepast heb.
 
als je je 'buikje' bent kwijtgeraakt dan eet je minder dan je verbruikt.
 
Heb je ook tips voor grotere biceps?



hmm een tip voor bicep: pak een dumbbell of barbell en dan curls doen.


1. je zou ook kunnen supersets kunnen doen.

2. explosief naar boven en dan langzaam naar beneden.

3. je kunt 21e met een barbell. 3 setjes (7 curls van beneden tot aan de borst -7 curls van onderkant bort en omhoog -7 en hele curls)



en afwissellen. hammer curls, cable rope curls, dumbbell twist curls preacher curls.........
 
Deed je voorheen ook biceps na rug ?

Kan zijn dat je je biceps al aardig pakt met rug oefeningen.
 
Hmm, mijn ontbijt en middageten zijn verdriedubbeld ;)

mensen kunnen je beter helpen als je uitrekend kcal behoeften uitrekend. op basis daarvan een eetschema maakt met de hoeveel heid en voedingswaarden. ik heb alles verdriedubbeld daar heb je niks aan. dan weet je nog niet wat je binnen krijgt.
 
Misschien heb je die dag al rows gedaan en zijn je biceps al half naar de klote.
 
Of je traint je armpjes gewoon te veel :)
 
Ik heb hetzelfde gehad hoor, geen verlies tho maar wel geen groei in kracht.

Komt omdat je (we) biceps doet na rug, en bij je rug put je je biceps al uit.

Doe eens na een dagje rust een dagje armen (beetje muscle confusion kan geen kwaad) en werk met veel supersets/dropsets. Je zult echt meer kracht hebben dan.
 
Overtrain je? Dat kan wellicht een oorzaak zijn. Gewoon uitputting van je spiergroep.
 
Overtrain je? Dat kan wellicht een oorzaak zijn. Gewoon uitputting van je spiergroep.

Ik train nu met 3 dagen rust tussen mijn rug+bicep dag en mijn training duurt nooit langer dan 40 min ???

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:42 ----------

Ik heb hetzelfde gehad hoor, geen verlies tho maar wel geen groei in kracht.

Komt omdat je (we) biceps doet na rug, en bij je rug put je je biceps al uit.

Doe eens na een dagje rust een dagje armen (beetje muscle confusion kan geen kwaad) en werk met veel supersets/dropsets. Je zult echt meer kracht hebben dan.

Misschien is dit wel de reden ja, maar zit ik dan niet met een probleem van bijv overtrainen na een tijd?
 
Waar in Zeeland woon je?
 
Probeer een keer van je splitschema af te wijken en doe bijvoorbeeld na je rustdag een armdag en begin dan met biceps. Ik heb dit probleem zelf ook ondervonden en heb op een armdag 1.5x zoveel kracht in mijn biceps als na het trainen van mijn rug.
 
Probeer een keer van je splitschema af te wijken en doe bijvoorbeeld na je rustdag een armdag en begin dan met biceps. Ik heb dit probleem zelf ook ondervonden en heb op een armdag 1.5x zoveel kracht in mijn biceps als na het trainen van mijn rug.

Je pakt biceps mee met rug... nogal logisch dan toch.
 
hmm een tip voor bicep: pak een dumbbell of barbell en dan curls doen.


1. je zou ook kunnen supersets kunnen doen.

2. explosief naar boven en dan langzaam naar beneden.

3. je kunt 21e met een barbell. 3 setjes (7 curls van beneden tot aan de borst -7 curls van onderkant bort en omhoog -7 en hele curls)



en afwissellen. hammer curls, cable rope curls, dumbbell twist curls preacher curls.........

21en...zo een beachbody broscience oefening, all for pumps.
 
Back
Naar boven