MuscleMeat

Wat doe ik verkeerd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Markdeberg

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2020
Berichten
55
Waardering
14
Lengte
1m82
Massa
75kg
Een jaar geleden woog ik ongeveer 80 KG, inmiddels ben ik 10 KG afgevallen (momenteel dus 70 KG) door minder troep te eten en een aantal keer per week een uur te lopen.
Ondanks dat ik momenteel niet veel weeg voor mijn lengte/leeftijd (180 cm 23 jaar) heb ik nog steeds geen strakke buik, maar nog een klein buikje. Die wil ik weg hebben.
Ik ben nu sinds 3 maanden bezig met 3x per week kracht training en eiwitrijk eten. Wat ik probeer is 70 KG te blijven wegen totdat ik een strakke buik heb en wat meer spieren, en dus minder vet.
Om 70 KG te blijven wegen eet ik ongeveer 1800 kcal per dag waarvan 30% eiwitten.
Het probleem is dat ik de afgelopen 3 maanden weinig tot geen verschil zie in in spiermassa toename of verder vetverlies.

Gaat het gewoon heel langzaam of kan het dat er ook daadwerkelijk niets gebeurd?

Ik hoor graag wat jullie tips/ervaringen zijn!
 
Hoe snel verwacht je dat vetmassa verdwijnt?

Dat er daadwerkelijk niks gebeurt lijkt me sterk, als je écht op 1800cal per dag zit en hard traint ga je vanzelf wel vooruit, geduld is een schone zaak.
 
Hoe snel verwacht je dat vetmassa verdwijnt?

Dat er daadwerkelijk niks gebeurt lijkt me sterk, als je écht op 1800cal per dag zit en hard traint ga je vanzelf wel vooruit, geduld is een schone zaak.

Kan ik wel in spier aankomen als ik op 1800cal zit per dag? Dat is wat ik het lastige vindt, ik wil in vet afvallen en in spier aankomen tegelijkertijd.... Ik had gehoopt als iets van verschil te zien in 3 maanden, maar ik heb verder vrij weinig ervaring met trainen etc.
 
Kan ik wel in spier aankomen als ik op 1800cal zit per dag? Dat is wat ik het lastige vindt, ik in vet afvallen en in spier aankomen tegelijkertijd.... Ik had gehoopt als iets van verschil te zien in 3 maanden, maar ik heb verder vrij weinig ervaring met trainen etc.

Dat weet ik niet, ik heb geen idee wat je onderhoud is, dat weet je zelf waarschijnlijk het best.

In vet afvallen en in spier aankomen tegelijk is vrijwel niet te doen, om het heel zwart-wit te maken (AAS uitgesloten). Maar als beginner zou het in praktijk kunnen, hier moet je echter niet vanuit gaan.

Als je VP nog echt te hoog is gewoon blijven cutten tot je "tevreden" bent. Anders gewoon een tijdje op onderhoud gaan zitten of lekker bullen, dan zul je de meeste gains maken.

Hoe gaat het qua kracht de afgelopen tijd? Merk je dat je vooruit gaat?
 
Dat buikje kan nooit veel vet zijn, maar eerder het gevolg van een zwakker core en een slechte houding.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ziet je krachttraining eruit? Ga je steeds zwaarder qua gewicht of varieer je? Je moet je spieren eigenlijk altijd opnieuw proberen te verassen. Dat kan op talloze manieren, maar ga je weken aan een stuk 8x60kg benchpressen, daar word die borst dan ook niet echt meer wakker van.

Als je 1800 trackt (even ongeacht of dit klopt ja of nee) en dan stabiel op gewicht blijft dan heb je 2 keuzes om sneller progressie te krijgen. Lager gaan qua kcal en sneller een lager vet% krijgen, hoger gaan qua kcal en sneller spiergroei krijgen (indirect dus meer gaan wegen). Maak op basis van wat je in de spiegel ziet je keuze.

Edit:
Binnen die 1800 moet toch haast wel een grote foutmarge zitten, want is het überhaupt wel mogelijk om met 70kg / 182cm en 1800kcal NIET in een cut te zitten? Persoonlijk zou ik hier nog even kritisch naar kijken, want theoretisch zou je dan 1300kcal moeten eten om steady fatloss te krijgen en dat is niet mogelijk/gezond. Misschien toch maar eerst kijken of je het niet in de hoek moet zoeken van wat Steks zegt
 
Dat weet ik niet, ik heb geen idee wat je onderhoud is, dat weet je zelf waarschijnlijk het best.

In vet afvallen en in spier aankomen tegelijk is vrijwel niet te doen, om het heel zwart-wit te maken (AAS uitgesloten). Maar als beginner zou het in praktijk kunnen, hier moet je echter niet vanuit gaan.

Als je VP nog echt te hoog is gewoon blijven cutten tot je "tevreden" bent. Anders gewoon een tijdje op onderhoud gaan zitten of lekker bullen, dan zul je de meeste gains maken.

Hoe gaat het qua kracht de afgelopen tijd? Merk je dat je vooruit gaat?

Ik weet mijn VP niet, maar ik weet wel dat ik enkel rondom mijn buik wat vet heb, verder eigenlijk nergens. Dus ik vermoed dan mijn vetpercentage niet echt hoog is.
Qua kracht merk ik eigenlijk ook niet echt veel.

Dan toch maar 3 maandjes proberen te bulken, en dan voor de zomer weer gaan cutten?
 
Hoe ziet je krachttraining eruit? Ga je steeds zwaarder qua gewicht of varieer je? Je moet je spieren eigenlijk altijd opnieuw proberen te verassen. Dat kan op talloze manieren, maar ga je weken aan een stuk 8x60kg benchpressen, daar word die borst dan ook niet echt meer wakker van.

Als je 1800 trackt (even ongeacht of dit klopt ja of nee) en dan stabiel op gewicht blijft dan heb je 2 keuzes om sneller progressie te krijgen. Lager gaan qua kcal en sneller een lager vet% krijgen, hoger gaan qua kcal en sneller spiergroei krijgen (indirect dus meer gaan wegen). Maak op basis van wat je in de spiegel ziet je keuze.

Ik maak gebruik van een app die een trainingschema voor je maakt. Het zijn veel verschillende oefeningen en vaak zwaar genoeg gezien de verzuring.

Als ik nog minder in kcal ga ben ik bang dat ik nog verder ga afvallen, en dan ga ik richting ondergewicht wat ik ook niet wil.

Dus ik denk dat het beste is om nu te gaan bulken en over 3-4 maanden te gaan cutten?
 
Als je goed bulkt kom je niet zoveel aan in vet, imo niet nodig om nu al te plannen wat je over een half jaar gaat doen
 
Ik maak gebruik van een app die een trainingschema voor je maakt. Het zijn veel verschillende oefeningen en vaak zwaar genoeg gezien de verzuring.

Als ik nog minder in kcal ga ben ik bang dat ik nog verder ga afvallen, en dan ga ik richting ondergewicht wat ik ook niet wil.

Dus ik denk dat het beste is om nu te gaan bulken en over 3-4 maanden te gaan cutten?

Hier zullen de meesten je een 5x5 stronglift schema willen aanraden. Focus op uitvoering en om de grote spiergroepen aan te pakken.

Voor de rest ben ik het met je eens, aantal kg erbij bulken klinkt logisch met je lengte en gewicht.
 
Als je goed bulkt kom je niet zoveel aan in vet, imo niet nodig om nu al te plannen wat je over een half jaar gaat doen

Oke top, ik ga in elk geval het komende half jaar bulken en aankomen.
Wat is goed om aan te komen per week/maand? Neem aan dat ik daar mijn calorie opname op aan moet passen? Volgens de ''formule'' is mijn bulk inname 2700kcal
 
Oke top, ik ga in elk geval het komende half jaar bulken en aankomen.
Wat is goed om aan te komen per week/maand? Neem aan dat ik daar mijn calorie opname op aan moet passen? Volgens de ''formule'' is mijn bulk inname 2700kcal

Zoiets zou wel kunnen idd, zou vanaf 2k elke week alles ietwat omhoog gooien.
Bijvoorbeeld
Week 1 2000cal
Week 2 2200cal
Etc tot de 2700/2800
Zo kun je er een beetje aan wennen, houd je lichaamsgewicht en taille in de gaten, zo krijg je een goed idee van waar echt je sweet spot zit qua cals
 
Back
Naar boven