MuscleMeat

Wat doe je als je nieuwe traingingschema niet goed aanvoelt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

saint

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
1.673
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
94kg
Wat doe je als je nieuwe trainingschema niet goed aanvoelt?

Je hebt net 1e training volgens je nieuwe schema achter de rug. Het ging voor geen meter en het voelde niet lekker aan. Wat doe je dan?

Geef je het schema nog een kans en ga je nog een paar keer door? Of vind je dat een training meteen goed moet voelen en ga je dus iets anders doen?
 
Laatst bewerkt:
Ligt er een beetje aan. Wat bedoel je met niet goed voelen? Vindt je de oefeningen niet lekker? Heb je last bij bepaalde oefeningen? Doe je nieuwe oefeningen die nog "vreemd" zijn?

Als mijn schema niet lekker loopt bespreek ik altijd met m'n trainingsmaat wat we er aan gaan doen. Meestal doen we dan nog 2 weken hetzelfde. Voelt het dan nog steeds niet goed dan stellen we het wat bij, maar wel zo dat het niet lijkt op het schema wat we daarvoor weer hadden, voor het trainingsschema dat niet lekker voelde zeg maar.

Voorbeeldje: Ik was gewend aan de split borst-triceps en rug-biceps. In ons nieuwe schema hebben we dat eens omgedraaid, dus borst-biceps en rug-triceps. Eerste twee weken voelde het echt niet lekker en erg ongewennig, maar daarna ging het steeds beter. Merk nu dat m'n biceps beter groeien als toen ik rug-biceps deed. Als ik jou was zou ik het dus nog even aankijken, kijken hoe het volgende week en die week daarna gaat. Is het dan nog steeds niet goed, kan je de nodige aanpassingen maken.
 
Laatst bewerkt:
saint zei:
Je hebt net 1e training volgens je nieuwe schema achter de rug. Het ging voor geen meter en het voelde niet lekker aan. Wat doe je dan?

Geef je het schema nog een kans en ga je nog een paar keer door? Of vind je dat een training meteen goed moet voelen en ga je dus iets anders doen?

Wanneer ik een nieuwe methode probeer en de pomp of wat dan ook voelt niet goed ga ik toch door. Meestal kies ik er dan voor om het 6 weken te volgen om toch een objectief beeld te kunnen krijgen van de methode.
 
Dan pas ik het schema zodanig aan dat het wel fijn aanvoelt. Zijn meestal niet zo'n grote aanpassingen.
 
Tja het hoeft niet persee aan het schema te liggen natuurlijk, je hebt van die dagen dan is de motivatie 0,0 en dan wil het gewoon totaal niet.
 
Var zei:
Tja het hoeft niet persee aan het schema te liggen natuurlijk, je hebt van die dagen dan is de motivatie 0,0 en dan wil het gewoon totaal niet.
Precies. Imo kan je dan beter nog 1à2 weken kijken hoe het gaat. Dan pas aanpassen waar het nodig is.
 
ligt eraan hoe het niet goed voelt, daarmee bedoel ik;
als het vreemde pijn oplevert zou ik ermee nokken. voelen de oefeningen vreemd aan dan zou ik ermee doorgaan en wanneer het na enekele keren nog niets is de oefening vervangen;)
 
Gewoon kijken hoe het na een week zit zou ik doen,
er is trouwens ook een verschil tussen graag doen en niet goed aanvoelen al loopt het een wel over in het andere, maar dat ff ter zijde.
 
Als ik wat anders probeer is het een kleine aanpassing dat doet meestal al genoeg. Echte grote ingrepen doe ik niet
 
Geef het nog een kans. De ene keer gaat het beter als de andere keer.
 
Ik zou het een paar weken aankijken, eventueel daarna wat aanpassing maken (oefeningen vervangen enzo).
 
Ik heb het eerlijk gezegt nog nooit meegemaakt. Ik heb soms wel m'n twijfels of iets werkt of niet maar dan ga ik toch nog een aantal weken door om het zeker te weten.
 
Back
Naar boven