XXL Nutrition

wat doen als je gevoelig bent voor carbs?:(

Bezoekers in dit topic

Ano_80

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
14.299
Waardering
252
Lengte
1m86
Massa
108kg
Vetpercentage
17%
Ik ben nu me lichaam weer een beetje laten herstellen van een (mislukte) cut van 5 maanden...en op aanraden van iedereen eet ik me weg weer naar onderhoudsniveau, maar op de weegschaal staat er in 2,5 week tijd weer 2 kilo bij!!!:eek: :mad:!!!

woog eerst 99 kg...zal nu wel rond de 103 zitten ...Ik heb het idee dat ik zwaar gevoelig voor KH ben..ik probeer s'avonds bij het trainen zo zwaar mogelijk te trainen in de hoop al me KH's te verbranden en er een flinke cardiosessie bij te doen van 35-40 minuten.

Misschien een klein detail..maar ik zit nu ff aan de creatine sinds een week om het krachtverschil weer wat bij te trekken...maar die extra 2-3 kilo kan daar toch niet van komen??? Strax schiet me BF weer over de 20%!!! en ik zit nog niet eens op onderhoudsniveau (3180)kcal...ik eet nu deze week 2600kcal en volg week 2800, en tenslotte de week drna 3200kcal

Ik snap niet waardoor dit ZO snel omhoogschiet...ik zit elke dag namelijk niet lekker in me vel:( kan niet wachten tot ik starx bij de gym ben om het te gaan verbranden!
 
wat is de verdeling van je kcals in kh/e/v verhouding? Als je erg gevoelig bent voor carbs moet je eiwitten wat omhoog gooien en kh's naar beneden, maw low carb dieet. dus verhoudingen van zeg 40/40/20 ipv 50/30/20 -/- 60/30/10
 
ik ben voornamelijk endo en met een beetje meso...dus ik kom snel aan ..vandaar dat in op onderhoud en in de cut standaard op KH:EW:V=40-40-20

(Als ik ga bulken doe ik 50-30-20)

Ik kwam juist van een low carb dieet...voorheen 220 gr KH per dag in de cut (met 240 gr EW en 50 gr Vet)...nu moest ik meer gaan eten...maar ik heb t idee dat ik alleen maar vetter wordt..GRRR.
 
ga anders eens carb cyclen, dan maak je je lichaam meer afhankelijk van je lichaamsvet voor energie.
 
ben ik mee bezig Bro...kheb net BFFM gekocht...ben het gelijk gaan toepassen..hopen dat het aanslaat:(
 
Je moet gewoon de manier vinden die voor jou werkt, dat betekent veel trial & error. Iedereen kan een laag bf halen. Niet opgeven als t niet meteen de eerste keer niet lukt.
 
Door creatine kan je vocht vasthouden he, met een gewicht van bijna 100KG zou dat best wel eens rond de 1,5 - 2 KG kunnen zijn. Dus die 2-3KG die je bent aangekomen zou wel eens gedeeltelijk door de creatine kunnen komen.

Heb je CEE of Mono?
 
Oom eend's korte advieslijst:

- géén creatine in de cut
- KEV van 30 - 30 - 40 aanhouden
- caloriën en carbs dagelijks cyclen of 1 a 2x per week refeeden
- op niet-refeeddagen géén carbs na het trainen (aangenomen dat je vroeg in de avond traint)
- op rustdagen een cardiosessie doen, bij voorkeur voor het ontbijt
- niet overdrijven en extreem diep gaan, beetje trek is goed, verrekken van de honger niet
- CLA is imo een goed supplement
- koffie is je vriend wanneer je denkt aan je trek te gaan toegeven

Angerfist zei:
Door creatine kan je vocht vasthouden he, met een gewicht van bijna 100KG zou dat best wel eens rond de 1,5 - 2 KG kunnen zijn. Dus die 2-3KG die je bent aangekomen zou wel eens gedeeltelijk door de creatine kunnen komen.

Heb je CEE of Mono?

- géén creatine in de cut

Aangezien creatine niet alleen de spiermassa maar ook de vetmassa tegen afbraak behoed.
 
Laatst bewerkt:
hmmm, je zegt onderhoud op 3100 kcal is dit niet wat te hoog?
 
bur zei:
hmmm, je zegt onderhoud op 3100 kcal is dit niet wat te hoog?
Mijn onderhoud is ook 3100 en ik weeg 81kg bij 1.81.
Maar het kan ook zijn dat je door crea vocht vast gaat houden maar ook door het vele eten ineens wil je lichaam als reactie nog wel eens vocht gaan vasthouden. Dus ik denk dat die 2 kg toch echt vocht is.
 
MightyDuck zei:
- géén creatine in de cut

Aangezien creatine niet alleen de spiermassa maar ook de vetmassa tegen afbraak behoed.

Creatine behoed en je spiermassa niet tegen afbraak en je vetmassa niet tegen afbraak. Dus geen reden om het niet te pakken. De enigste reden om het niet te pakken zou vocht vasthouden kunnen zijn..
 
Brutez zei:
Creatine behoed en je spiermassa niet tegen afbraak en je vetmassa niet tegen afbraak. Dus geen reden om het niet te pakken. De enigste reden om het niet te pakken zou vocht vasthouden kunnen zijn..

Daar is recent een onderzoek over gepost Brutezman und uit praktische ervaring lijkt het wel waar te zijn 8)
 
MightyDuck zei:
Daar is recent een onderzoek over gepost Brutezman und uit praktische ervaring lijkt het wel waar te zijn 8)

Ik weet welk onderzoekje je bedoeld alleen ik kan net nu niet meer vinden. Het rammelde in ieder geval aan alle kanten..
 
Brutez zei:
Ik weet welk onderzoekje je bedoeld alleen ik kan net nu niet meer vinden. Het rammelde in ieder geval aan alle kanten..

Hmm ik heb het toen vluchtig doorgelezen en gezien mn eigen moeizame cut mét creatine verleden jaar nam ik het vrij snel voor waarheid aan. Ik zal straks eens searchen, nadere inspectie wel waard imo.
 
Angerfist zei:
Door creatine kan je vocht vasthouden he, met een gewicht van bijna 100KG zou dat best wel eens rond de 1,5 - 2 KG kunnen zijn. Dus die 2-3KG die je bent aangekomen zou wel eens gedeeltelijk door de creatine kunnen komen.

Heb je CEE of Mono?

kheb nu mono...sinds een week gebruikt..zo snel al aangezet?
 
Man-Mountain zei:
Je moet gewoon de manier vinden die voor jou werkt, dat betekent veel trial & error. Iedereen kan een laag bf halen. Niet opgeven als t niet meteen de eerste keer niet lukt.

dit is de 3e keer dat het mislukt is:( en tevens ook de keer met het minste rendement :mad:

@ bur

3100kcal bij 99-102 kg tveel voor onderhoud???
nou...ik heb het opnieuw uitgerekend...voor me onderhoudsniveau

Grondstofwisseling: 81(=VVM) x 24 = 1944
Statisch dynami werking: 10% van 1994 = 291,6
Sporttoeslag: 10% van 1994 = 194,4
Arbeidstoeslag (matig intensief) 30% van 1994 = 583,3 +
(schoonmaakwerk)
---------------------------------------------------------------

Dagelijkse Energiebehoefte= 3013,3 kcal=3013 kcal

moet wel recdelijk kloppen toch??? maar dat ik HIER nog van aan kom...en nog niet eens op onderhoudsniveau zit momenteel..2600 kcal...volg week 3000
 
Blijf even je voedingsschema volgen zoals het nu is, even wachten met verder opschroeven. Van crea wordt je wel degelijk zwaarder, het scheelt bij mij ook 2-3 kg!
Raak niet in paniek, je kunt in zo'n korte tijd niet zoveel zwaarder worden aan vetmassa.

Even diep ademhalen! Je kunt niet na 2 weken zeggen of iets werkt of niet :) Geef het nog een keer twee weken maar wel zoals je nu doet, dus geen supps erbij of eraf, dat vertekent de boel alleen maar.

Overigens lijkt 3100 me heel redelijk. Ik heb een ademanalyse laten doen, blijkt uit dat mijn onderhoudsniveau net even onder de 2500 ligt, en ik ben maar een opdondertje van 1.64 bij 65kg ;)
 
thnx Dani:) ik zit dus nog niet op onderhoud he? alleen op 2600 ..400 te weinig nog
zal ik de creatine dr maar uitgooien? qua kracht begin ik weer een beetje terug te komen langzamerhand..ook al is het maar de 2e week van me creatine kuurtje

Btw...3100 ..das bij matig intensief he? als ik geen zak zou uitvoeren de hele dag dan ligt ie op 2300kcal...zonder training
 
GRRRRR!!!:mad: OOIT zal t me lukken!!!en dan mieter ik gelijk een foto van mezelf op in de gallery!!!:mad:!!!
 
RobertHosper zei:
thnx Dani:) ik zit dus nog niet op onderhoud he? alleen op 2600 ..400 te weinig nog
zal ik de creatine dr maar uitgooien? qua kracht begin ik weer een beetje terug te komen langzamerhand..ook al is het maar de 2e week van me creatine kuurtje
Blijf maar even op 2600, zien wat er gebeurt. En crea er in laten. Eerst eens zien dat je stopt met schommelen. Als je nu crea eruit gooit ga je weer zakken in gewicht ws en weet je nog niet hoe je lichaam reageert op je voeding :)
 
Back
Naar boven