MuscleMeat

Wat doen jullie tegen pukkels of voor een gavere huid

Bezoekers in dit topic

Ik woon dicht bij het strand, maar er is geen zon en het water is té koud.
Zelfs voor echte bikkels:P
 
zeg het maar.
Wat doen jullie tegen pukkels (of acné) en/of voor een gavere huid?

Biergist, heeeeel veel water drinken,clearasil rotzooi, etc.
- Cardio (veel zweten)
- gezonder eten (geen verz. vetten, suikers, troep)
- al je vitaminen genoeg binnenkrijgen
- genoeg zonlicht of regelmatig zonnebank (daarbij wel anti-oxidanten slikken + goede after-sun gebruiken)
- veel water drinken
- omega 3 vetten eten (visolie)
- Je eiwitten niet plots verhogen maar geleidelijk, en niet TEveel shakes drinken

Na 3 maanden dit regime was er bij mij geen pukkeltje meer te bespeuren...
 
had ooit eens van iemand gehoord dat dit ook zou helpen... een soort knoflookpillen.
stond er eigenlijk nogal sceptisch tegenover aangezien het om een gewoon voedingssupplement ging, dus ik bij een (test/tren)kuurtje eens geprobeerd en had tot mijn grote verwondering zo goed als geen puisten. nam het 6maal daags verspreid over de dag omdat de werking van knoflook (bloedzuiverende effect) van nogal korte duur is. dus 's morgens 6 pillen ineens slikken heeft geen enkele zin en het is wel de bedoeling dat je het een hele periode blijft doornemen (volledig doosje) voor een optimaal effect.

+ het zou ook goed zijn tegen een hoge bloeddruk, iets waar je tijdens een kuur ook wel last van kan hebben (al neem ik daarvoor toch voor het zekerste af en toe een betablokker + aspirine)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

dit is een afbeelding van het potje, het merk is ROGOFF.
iedereen is vrij om het ook eens te proberen, but don't shoot the messenger als het bij jou niet werkt :D
 
Ik heb een huidverzorgende creme op basis van ginseng

( [Link niet meer beschikbaar] )

Hier ben ik zeer content van, ik heb nooit last van pukkels (als ik op vakantie ben krijg ik er wel weer, als ik geen creme heb)
 
Ik heb een huidverzorgende creme op basis van ginseng

( [Link niet meer beschikbaar] )

Hier ben ik zeer content van, ik heb nooit last van pukkels (als ik op vakantie ben krijg ik er wel weer, als ik geen creme heb)

Dat zou je juist niet denken als je veel in de zon bent;) Of ga je meestal naar landen waar het hetzelfde weer is als in NL?
 
Zijn er nog dbb'ers die ooit een microdermabrasie behandeling hebben ondergaan? En zoja wel of geen geld verspilling?
 
Mijn oom kwam vandaag even langs, hij weet veel over voeding en dergelijken. ik vroeg hem omtrent mijn acne. ik zei dat ik nu antibiotica gebruik om mijn acne te verminderen en dat ik wil overstappen op het zwaarste middel roccane omdat het ander amper helpt. hij is geen voorstander van medicijnen tegen acne. en zei dat ik speciaal soort zink moet gebruiken tegen acne. hij garandeert bijna dat acne verdwijnt zodra ik een speciaal soort zink ga slikken. hij zegt alleen dat ik het niet langer dan een maand moet slikken anders komt er een koper tekort in mijn lichaam. hij had wel een goed verhaal, weet veel over voeding dus ik ga het proberen.
ik zal dit supplement morgen even bij hem ophalen in de praktijk. zal dan de exacte naam ook weten.
hebben jullie ooit van dit middel tegen acne gehoord ik eigenlijk nog nooit:P
 
Zink kan wel helpen, maar het is geen speciaal middel tegen acne.
 
Ik was vroeger ook een zware acne lijer en heb het nu alleen gelukkig nog onderhuids op me schouders en rug soms. Ik ben zelfs soms onder het mes gegaan op het ziekenhuis zodat ze een puist konden open snijden. Ze duwde dan een verdovingsnaald erin maar dan ging het nog 10x zo pijn doen en dan moesten ze me met 5 man sterk op de tafel gedrukt houden zodat ze konden snijden en alles konden spoelen. De verdoving werkte nooit omdat de pijn 10x zo erg werd. Dus ze hebben me gewoon ****ing open gesneden zonder mij in slaap te brengen de tering ik vergeet die pijn nooit meer. Dit waren echt me ergste pijnen ooit, die meid die erbij was begon spontaan te huilen.

Dit is mijn medicijn:

2x per week zachtjes scrubben.
2x per week sauna.
Gezond eten dus veel vitamines voor de weerstand.
2 liter water per dag drinken.
PH neutrale zeep gebruiken.
Wat bij mij nu helpt is veel sporten.
Zonnebank of de echte zon.
Zee water.
2 a 3 keer per week je bed volledig verschonen, de acne bacteriën zitten hierin en maken het erger.
Iedere dag andere kleding.

(JA ACNE IS EEN BACTERIE VAN BINNEN UIT JE LICHAAM)

Verwacht geen acne vrij gezicht of lichaam ;) dit zijn je hormonen en die kun je niet stop zetten :D anders gain je nooit meer. Je kunt alleen je acne in de hand blijven houden zodra je met je lichaam geexpirimenteert hebt welke reeks bij mij helpt.

Bij mij werkt het zo het beste in combinatie met de voeding:

Maandag en donderdag licht scrubben.
Iedere dag voor het slapen gaan douchen.
Zondag en woensdag de sauna.
Dinsdag en vrijdag de zonnebank.

En ik heb ook 4x roacutanne voorgeschreven gehad maar heb dit zelf iedere keer afgehaakt omdat dit gewoon te erge rotzooi is! Je kunt niet meer slapen of eten omdat je lippen niet meer willen bewegen van de pijn. En dan komen er ineens grote bloedende kloven in je lippen. Grotere kloven dan je ooit gewend bent. Dan heb je het gevoel alsof ze prikkeldraad onder de huid in je lippen hebben gedrukt en dat er soms zon stuk draad uitkomt die dan je lip open scheurt zodat je een kloof krijgt en wanneer het is geheeld gebeurt het weer. Soms heb je een duo kloof.

Minocyline ofzoiets hielp bij mij zeer goed maar het werkt niet meer omdat ik al vanaf me 16 zware acne medicijnen slik :)

Dus ik ben blij dat ik nu bijna puur natuur van me acne afben. Ik ben nu 23 jaar en heb tot begin dit jaar wel 100 puisten op me lichaam gehad :D nu heb ik alleen nog maar 20 onderhuidse ofzo, ik denk dat ik over een jaar puistvrij ben. Dus ja dit waren 8 jaren vol pijn ;) waarschijnlijk komt er nog een 9e bij.

Ik heb mijn puisten ooit eens in mijn hoogte puistejaar laten tellen en laten aanstippelen met een stift lol en ik had er tegen de 280 pijnlijke rode grote k*tbulten **** man.


Mijn beste tip: NOOIT KNIJPEN!!! Mijn gezicht is volledig egaal maar mijn schouders zijn verdoet omdat ze kappot klapte als ik eens te hard ging zitten of ergens tegenaan viel. Er zitte zoveel littekens shit man.
 
Laatst bewerkt:
Zink heb ik op aanraden van de dermatoloog ook een aantal weken geprobeerd. Hielp bij mij helaas geen zak.
 
Heeft iemand gehoord van Vilantae .. en heeft het gewerkt of niet?

Het is goed voor acne
 
Toen ik wat jonger was, heb ik van de huisarts Isotretinoine gekregen. Ongelooflijk effectief spul, alleen je moet het in beperkte doseringen gebruiken, 1 pil per dag, het spul droogt echt uit. Toen ik er twee per dag innam, had ik zeer droge lippen en een droge mond de hele tijd. Ik neem het nog regelmatig om nieuwe acne te onderdrukken. Lees meer.
 
Heeft iemand gehoord van Vilantae .. en heeft het gewerkt of niet?

Het is goed voor acne

Je moet niet in die bullshit middeltjes geloven, soms kan zoiets helpen als je huid te droog is om het even wat vochtiger te maken zodat de PH waarde van je huid hersteld. Maar dit werkt dan maar 2 dagen en dan 6 maanden niet meer.

Je kunt beter gewoon langs de huisarts zijn, hij zit daarvoor en hij kan je doorsturen naar een dermatoloog. Je hebt het wel over je eigen huid die je zwaar kunt vernken. Mijn schouderbladen zijn zwaar verdoet en ik kon er weinig aan doen en de enigste redding waren pillen van de dokter waar ik het mee in de hand kon houden.

Dus ga gewoon zonder schaamte naar de huisarts, er komen 1000den andere jongens en meiden per jaar met hun acne en bij de een is het net wat erger dan een ander. Je kunt er niets aan doen, je kunt het alleen in de hand houden door te gaan.

Ik zal met mijn training ook 10x zo hard moeten presteren door natural te blijven en nog meer te eten vanwege me stofwisseling. Ik kan geen AAS gebruiken omdat ik van nature al hele erge acne heb gehad en nog soms heb met me 23 jaar.

Dus mocht iemand met acne ooit van plan zijn AAS te gaan doen dan zeg ik eff heel hard dat je dat NOOIT NIET MOET DOEN!!!!! Voor je het weet heb je het nog 100x erger en is je huid nog meer verdoet dan mijn huid.

Acne heeft ook niets met voeding te maken, wel wat maar niet alles. Acne heeft er wel mee te maken dat wanneer jou weerstand slecht is dat het dan erger wordt dus eet gezond dan hou je het in de hand.
 
Laatst bewerkt:
zeg het maar.
Wat doen jullie tegen pukkels (of acné) en/of voor een gavere huid?

Biergist, heeeeel veel water drinken,clearasil rotzooi, etc.

ik doe er tandpasta op voor ik ga slapen, werkt voor mij
de puistjes worden zo uitgedroogd.
 
Ben combinatie van die

Kruidvat dag/nacht creme + wasgel aan het proberen
Daarnaast nog biergist en ZMA zal ook wel meehelpen

Goed slapen, sporten.

Wordt iets minder maar ik maak me er niet zo enorm druk om, het komt bij mij met vlagen. :D
 
Ben weer aan de roa, alles is weer weg, nu hopelijk voor altijd. Ik ben trouwens nog maar één maand bezig, dus wel tevreden met resultaat.
 
Ik schijt op een washandje en smeer dan m'n gezicht ermee in, weg pukkels en meteen een lekker kleurtje.

OT: Roa werkt idd goed, aanrader.
 
Ben weer aan de roa, alles is weer weg, nu hopelijk voor altijd. Ik ben trouwens nog maar één maand bezig, dus wel tevreden met resultaat.

Ik zit er over te denken om het ook echt te gaan halen, minocycline hielp niet echt, misschien ben ik wel immuun voor alles. :s :s Hoeveelste keer is dit dat je roa slikt? En had je een hele ongave huid? En kwam het de vorige keer weer terug nadat je stopte met slikken ofzo?
 
Back
Naar boven