MuscleMeat

Wat doen jullie tegen pukkels of voor een gavere huid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenk16

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2007
Berichten
333
Waardering
0
zeg het maar.
Wat doen jullie tegen pukkels (of acné) en/of voor een gavere huid?

Biergist, heeeeel veel water drinken,clearasil rotzooi, etc.
 
Heb er zelf geen last van, maar Benzoylperoxide gel schijnt goed te helpen bij acne/jeugdpuistjes.
 
benzoylperoxide of hoe je dat ook schrijft, en probeer veel in de zon te zitten.
binnenkort eens wat verdiepen in roacutane. biergist helpt niet bij me en clerasiel is imo dikke rotzooi. :)
 
Ik slik al een paar jaar de Diane35 (=anticonceptiepil die voornamelijk bedoeld is tegen acné), hielp in het begin wel wat maar nu niet meer. Heb al zoveel facewashes en lotions etc gebruikt maar is ook niet echt denderend. Momenteel bezig met minocycline maar schijnbaar ben ik een van de zeldzamen bij wie het niks doet. :S Pfff... Ben nu 24 maar heb nog steeds geen gave huid.
 
Ik slik al een paar jaar de Diane35 (=anticonceptiepil die voornamelijk bedoeld is tegen acné), hielp in het begin wel wat maar nu niet meer. Heb al zoveel facewashes en lotions etc gebruikt maar is ook niet echt denderend. Momenteel bezig met minocycline maar schijnbaar ben ik een van de zeldzamen bij wie het niks doet. :S Pfff... Ben nu 24 maar heb nog steeds geen gave huid.

Minocyline werkt tijdelijk. Je moet Roaccutane hebben, geweldig spul.
 
ok, ik heb zelf geen last van acne. Maar wel snel last van een vette huid en veel pukkeltjes. Wil daar wel wat aan doen. Heb benzoyl peroxide thuis liggen, dit is alleen meer creme dan gel. Is hier ook een gel van die je gewoon over je hele lichaam kan smeren of bedoelen jullie hetzelfde kleine tubetje met creme die ik hier heb staan?
 
alles met tea tree erin werkt bij mij goed
tenminsten redelijk 1 a 2 puistjes vind ik niet zo erg als het maar niet zo opvalt
 
Minocyline werkt tijdelijk. Je moet Roaccutane hebben, geweldig spul.

Ja, is wel wat heftiger he... Ik wou het eerst met minocycline proberen (op aanraden van Tjok, die na één kuur van z'n puistjes af was) maar misschien binnenkort dan toch roa proberen.
 
Roaccutane krijg je alleen als je het extreem hebt. Daarvoor moet je eerst naar een dermatoloog.
 
Veel water drinken en ook veel thee.
Verder doe ik elke dag voordat ik naar bed ga me gezicht goed wassen/inmaseren met een speciaal middeltje voor acne en dat soort troep. Het spul is van het merk ''sea line'', is 100% natuurlijk en totaal niet te vergelijken met clearasil-rotzooi bijvoorbeeld.

Google maar eens, ik heb het in elk geval bij een reform/rozemarijn winkel gehaald.
 
Guggul en chlorella doen wonderen vooral dat eerste maar schijnt een negatief effect te hebben op spiergroei.
 
heb al gehoord dat sommigen zma nemen tegen de acné...

en de zon is ook maar tijdelijk. het droogt je huid uit waardoor je dus minder acné krijgt, maar sommigen krijgen er een (iets grotere) weerbots van erna...

en dat is ook niet echt de bedoeling natuurlijk
 
heb al gehoord dat sommigen zma nemen tegen de acné...

en de zon is ook maar tijdelijk. het droogt je huid uit waardoor je dus minder acné krijgt, maar sommigen krijgen er een (iets grotere) weerbots van erna...

en dat is ook niet echt de bedoeling natuurlijk

???
 
Wat schijnt te helpen verschilt ntl p.p

Producten Rooscure,Tea/Trea scrub,Gezichtswash


Sups Zink,Biergist,Multivit,


Ook goed Zon,Sauna,Fruit,Groente

Als dit nou nog niet genoeg helpt haal gerust Roa, en kijk welke dosis bij jouw aanslaat
 
ok, ik heb zelf geen last van acne. Maar wel snel last van een vette huid en veel pukkeltjes. Wil daar wel wat aan doen. Heb benzoyl peroxide thuis liggen, dit is alleen meer creme dan gel. Is hier ook een gel van die je gewoon over je hele lichaam kan smeren of bedoelen jullie hetzelfde kleine tubetje met creme die ik hier heb staan?

Je hebt 't idd in tubes en dan in 2 type:
5% (50mg/g)
10 % (100mg/g) (die is dan sterker)
Enne ik weet niet precies wat 't verschil is tussen creme en gel. Ze zijn allebei iig smeerbaar ;) Op de tubes van pharmaceut Katwijk staat dus hydrogel.

En 't Is beter om alleen de plekken waar je last hebt van pukkels in te smeren, anders droogt de rest van je huid (ook) uit. Evenals dat je erop moet letten dat 't niet aan je kleding komt te zitten omdat die dan verbleekt.
 
Back
Naar boven