Fitness Seller

wat eerst eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
klinkt misschien als een domme vraag en t zal ook wel niks uitmaken. Maar mocht het zo zijn dan zou ik het graag willen horen. De vraag luid als volgt: Is het beter om tijdens je maaltijd (ongeacht of die na de training is) eerst je koolhydraten te eten alvorens aan je eiwitten (vlees) beginnen. Mijn gedachte hierachter is dat ik ooit gelezen heb dat eiwitten beter opnemen als er van te voren voldoende koolhydraten zijn genuttigd. dit met het oog op het transport van de eiwitten die nadien beter worden vervoerd naar de spieren.
 
Dat maakt ongeveer 0,0000000001 % verschil :)
 
@burn > niet minder ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by smalluser
@burn > niet minder ;)

Groet Smalluser :thumb:
:D

Scherp opgemerkt, het is inderdaad iets minder. Dit was het maximaal aantal getallen die mijn rekenmachine aantoont.
 
Wilde ik ook vragen :), zelf eet ik wel altijd eerst de koolhydraten en dan de eiwitten, weet eigenlijk niet waarom... [Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Het zou beter zijn van eerst de eiwitten te eten, zodat aminozuren in je bloed komen en later de koolhydraten voor de insuline stijging zorgen die de amino's beter doen opnemen naar je spieren ed.
Verder verteerd eiwit veel trager dan koolhydraten en in een andere Ph omgeving dan koolhydraten dus het idee is niet slecht, maar wel moeilijk in de praktijk te brengen.
 
Hij bedoelt tijdens een maaltijd. Zoals jij bedoelt moet je effe een tijdje wachten dat is idd moeilijk in de praktijk te brengen.

Groet Smalluser :thumb:
 
Tijdens een maaltijd is het volstrekt zinloos. Misschien helpt het van de koolhydraten beter en langer te kauwen zodat speeksel zich beter mengt en het enzym dat complexe koolhydraten/zetmelen in glucose omzet zijn werk beter kan doen.
Bij eiwit speelt dit een veel minder grote rol.
Maar aangzien een maaltijd nooit langer dan 30 minuten duurd maakt het niet uit want alles komt dan alsnog tesamen in je maag.
 
nou jongens bedankt dan maar weer.
 
ik had in een van de boeken van Franco Columbo van de jaren 80 gelezen dat het verstandig was om de groenten als laatste te eten ivm spijsvertering.

Niet dat ik me eraan hou hoor, maar nu ik deze thread zie herinner ik het me weer. That's all
Wie het eerst in de weg van m'n lepel zit (kip/groenten of rijst) gaat eraan :mad:
 
met een lepel? ook niet praktisch met de kip
 
ik heb mijn kip in stukjes/reepjes, ik weet niet hoe jij je chicken breast klaarmaakt
 
ik heb de kip ook in stukkies. Maar dan vind ik het wel net zo makkelijk dat ik in het vlees kan prikken om zodoende richting mond te leiden ipv de kip op te lepelen en te balanceren op een lepel met het risico dat er net een stukkie afvalt. Kan trouwens altijd nog met de handen eten.
(waar gaat dit nu eigenlijk nog over, nieuwe topic: hoe eet jij je kip?)
 
Het zijn de kleine dingen die het doen ;)
 
Back
Naar boven