MuscleMeat

Wat eet je nu?

Bezoekers in dit topic

150gr Almhof 0% Griekse yoghurt met 50gr aardbeien en 50gr frambozen, 10gr amandelen en4gr honing.
10gr chocolade met noten en bessen, bosvruchten thee.
 
150gr Almhof 0% Griekse yoghurt met 50gr aardbeien en 50gr frambozen, 10gr amandelen en4gr honing.
10gr chocolade met noten en bessen, bosvruchten thee.
Vind jij die Almhof yoghurt lekker? Ik weet dat ze die verkopen in AH, maar nog nooit geprobeerd.
Jouw mening?
 
Vind jij die Almhof yoghurt lekker? Ik weet dat ze die verkopen in AH, maar nog nooit geprobeerd.
Jouw mening?

Puur is het zeker niet de beste, maar met fruit/noten/honing/... zeker te pruimen. Macro's zitten ook goed.
Ik koop hem trouwens enkel als hij in de bonus is (zoals nu). Anders zweer ik bij de 0% Griekse van Boni of Vitalinea break (die is écht heerlijk!).
 
Puur is het zeker niet de beste, maar met fruit/noten/honing/... zeker te pruimen. Macro's zitten ook goed.
Ik koop hem trouwens enkel als hij in de bonus is (zoals nu). Anders zweer ik bij de 0% Griekse van Boni of Vitalinea break (die is écht heerlijk!).
Thanks voor de review! Nogal zuur van smaak dus?
Ik vind de Griekse yoghurt van Fage ook wel lekker. En die van Boni is inderdaad ook niet slecht; echter wel veel minder vast van structuur. De Vitalinea break zal ik eens proberen!
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Thanks voor de review! Nogal zuur van smaak dus?
Ik vind de Griekse yoghurt van Fage ook wel lekker. En die van Boni is inderdaad ook niet slecht; echter wel veel minder vast van structuur. De Vitalinea break zal ik eens proberen!

Ik zat toevallig net te kijken naar de yoghurts, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen al die dingen? Ik zie namelijk:

1. Griekse yoghurt
2. Bulgaarse style yoghurt
3. Turkse yoghurt
4. Kefir Yoghurt
5. Yoghurt hollandse stijl
6. Ayran Yoghurt

Ik zie wel verschillende voedingswaarde. De een wat meer kh/ eiwit en de ander vetter, maar proef je daadwerkelijk nou echt zoveel verschil of is dit pure marketing...? ???
 
Ik zat toevallig net te kijken naar de yoghurts, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen al die dingen? Ik zie namelijk:

1. Griekse yoghurt
2. Bulgaarse style yoghurt
3. Turkse yoghurt
4. Kefir Yoghurt
5. Yoghurt hollandse stijl
6. Ayran Yoghurt

Ik zie wel verschillende voedingswaarde. De een wat meer kh/ eiwit en de ander vetter, maar proef je daadwerkelijk nou echt zoveel verschil of is dit pure marketing...? ???
Heb al een paar verschillende merken van Griekse, Bulgaarse en Turkse yoghurt geprobeerd en vergeleken. Toch telkens anders van smaak. De ene al wat minder zuur dan de andere.
Maar ook in eenzelfde soort yoghurt (neem nu bijvoorbeeld de Griekse), heb je verschillen qua smaak, textuur etcetera tussen merken onderling. Zo is die van Fage erg stevig terwijl die van Boni veel minder vast is. Ook smaak is niet te vergelijken.

Of het puur marketing is, weet ik niet. Ik proef iig wel een verschil. Kefir heb ik nog nooit geprobeerd. Om één of andere reden spreekt me dat niet meteen aan. De laatste die je opnoemt, heb ik ook nog niet gehad. De yoghurt Hollandse stijl heb ik eens gekocht bij AH toen die 1+1 was: die vond ik niet te vreten :roflol: (en kreeg er nog buikpijn van op de koop toe :().
 
Ik zat toevallig net te kijken naar de yoghurts, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen al die dingen? Ik zie namelijk:

1. Griekse yoghurt
2. Bulgaarse style yoghurt
3. Turkse yoghurt
4. Kefir Yoghurt
5. Yoghurt hollandse stijl
6. Ayran Yoghurt

Ik zie wel verschillende voedingswaarde. De een wat meer kh/ eiwit en de ander vetter, maar proef je daadwerkelijk nou echt zoveel verschil of is dit pure marketing...? ???
Griekse yoghurt in nl is heel anders dan echte. In de echte is het echt dikke yoghurt met veel meer eiwit (ook tegen 10 gram/100gr). In nl wordt de yoghurt "stevig" gemaakt met zetmeel. Daarom ook vaak maar 5-8 gr eiwit/100 gr. Smaak is ook anders.

bulgaarse/turkse styl yoghurt wordt ook opgesteven met zetmelen en dus minder eiwit. Smaak is wel wat "droger".

Kefir is iets anders en is melk gefermenteeerd door kefir "plantje" zoals dat heet. Dat is een fermentarieproces. Echte kefir is ook veel zuurder.

Hollandse styijl is meesral slapper qua textuur.

Ayran is in principe turkse dikke yogurt aangelengd met (spa)water en zout.

In alle gevallen kan zuurte/rommigheid/dikte/structuur verschillen per merk.

Maar echte originele griekse yoghurt kan je niet hier in de winkels kopen.
 
:eating:

20190515_114516.jpg


20190515_114815.jpg
 
Back
Naar boven